Het grote Dashcam topic

Neptukker

Forumguru
Niemand die weet hoe ik dat zwarte kapje waar de binnenspiegel op het raam zit verwijder?
arrow_up_1.png

Jawel, post #643
 

stillekracht

Nieuw lid
@Nettukker: Op mijn PC kan ik je link beter lezen dan op mijn telefoon :-) Dank!

Maar....dat zijn tools om iets open te maken. Ik wil graag weten waar ik het moet open maken, zonder dat de kap breekt.

Iemand een tip hoe deze kap te verwijderen?
 

stillekracht

Nieuw lid
Het is gelukt. Heb een smal plamuurmes in de naad geduwd. Het was niet nodig om te wringen. Hij sprong direct los. De kabels heb ik inmiddels ook naar het zekeringkastje geleid. Om de Sino vast te klikken moest er nog wel wat gevijld worden om het passend te krijgen.

Ik weet niet precies welke posities in de zekeringkast ik moet gebruiken. Het resultaat wat ik nu heb is dat de Sino aan gaat, hij even via de WIFI te vinden is en dan weer uit gaat.

Weet iemand welke zekeringpositie ik kan gebruiken voor 12V en voor de ACC?

En....welke app moet ik gebruiken? De handleiding roept daar wel iets over, maar weer niet voor het type dat ik heb. Ik gok FinalCam??
 

Neptukker

Forumguru
Ik heb doorgemeten waar constante spanning zat er waar achter het contact en dat ziet er uit als op foto.
Software is finalcam.

2cqd10i.jpg
 

stillekracht

Nieuw lid
Ik begin beeld te krijgen :-) maar..... in de zekeringkast heb ik geen vrije positie met 12V continue. Heb ze nu beide geprikt in een 12V ACC. Gevolg is dat na elke start de datum en tijd fout is.

Een heleboel vrije zekeringsposities hebben geen contact erin zitten. Ik kan er dan dus niets op aansluiten.

Kan ik een van de huidige zekeringen verwijderen en deze stekker erin doen. Ofwel....vervangt deze ook een zekering? Is dit veilig, of heeft het negatieve gevolgen/risico's
 

stillekracht

Nieuw lid
Om hem af te tappen moet je toch aan de achterkant van het zekeringspaneel komen. Ik zal straks even kijken of dat eenvoudig is los te halen. Het projectje moet maar eens even worden afgemaakt.
 

Pazo

Lid
Hallo mensen,

Ik heb sinds gisteren ook een dashcam, een DOD LS460W. Maar ik krijg het niet voor elkaar dat als de auto start, dat dan ook de dashcam start. Ik moet m steeds handmatig aanzetten. Zojuist een factory reset gedaan, en alles opnieuw ingesteld, en de dashcam starte toen ineens toen ik de auto startte, maar ging niet meer uit toen ik de motor af zette. Na 20 minuten was ie nog steeds aan het filmen.

Nu ben ik een beetje aan het zoeken op internet en heeft dit waarschijnlijk te maken met de spanning op de 12V aansluiting (sigarettenplug)? Dat daar continu spanning op staat ook als de motor uit staat? Ik zie hier boven al het een en ander voorbij komen mbt de zekeringskast / bypass leggen. Is dat de enige oplossing? Wat is hiervoor de beste oplossing, want ik wil er eigenlijk geen omkijken naar hebben. Motor starten = filmen, motor afzetten = stoppen met filmen. Daar is het immers toch ook voor bedoelt?
 
Laatst bewerkt:

floyd2

Forumguru
@Pazo, ik zie dat jouw octavia ook van 2010 is dus zou de zekeringkast enigszins gelijk moeten wezen met mijn kast.
Ik heb mijn dashcam op zekering 29 aangesloten maar dan wel via de achterkant.(dus opengemaakt)
Misschien kan je nog wat met het overzichtje wat ik daadwerkelijk heb geconstateerd in de zekeringenkast.
Soms strookt het instructieboekje niet geheel met de werkelijkheid namelijk.
Of je steekt een vlak AMPtje(kabelschoentje) in aansluiting 40 met gelijk daar achter een zwevende zekering tussen de draad.
 

Bijlagen

  • Zekeringen Octavia 1.2TSI - Blad1 (1).pdf
    48,2 KB · Weergaven: 22

cortrans

Forumguru
Wat is hier het probleem......dit is toch tegenwoordig de norm ?









;)
Als beroeps vrachtwagen bestuurder, moet ik inderdaad (helaas) bekennen, dat ik dit soort situaties:shutup: dagelijks tegen kom.
Ik sla ze niet eens meer met mijn dashcam op, zolang ik er zelf niet bij betrokken ben.........
 

stillekracht

Nieuw lid
Inmiddels werkt het bij mij. Achteraf is het allemaal niet zo moeilijk. Het was voor mij de eerste keer dat ik iets in een auto heb ingebouwd.

De kwaliteit van de beelden is prima. De geluidsopname zijn slecht (veel ruis), maar zijn voor mij niet zo belangrijk.
Mijn bevindingen:
  • De auto specifieke Sino Smart is niet zo auto specifiek. Er moet wat aan gevijld worden om hem passend te krijgen
  • Het kapje van de spiegel is makkelijk te verwijderen door een plamuurmes in de naad te duwen.
  • Het wegwerpen van de kabels gaat redelijk eenvoudig. Alleen de overgang van het plafond naar de A-stijl is wat lastiger.
  • Niet alle vrije zekeringsposities zijn bruikbaar. In velen zit geen contact
  • Als ik de connectoren van de Sino Smart bekijk die je in een zekeringpositie moet plaatsen dan zijn deze connectoren volgens mij zelf ook zekering. Uiteindelijk heb ik voor de 12V continue voeding voor de camera de zekering verwijderd van de kofferbak en deze ervoor in de plaats gezet. (zelfde kleur zekering)

Is dit laatste correct?
 

Leandro

Senior Member
Wat is hier het probleem......dit is toch tegenwoordig de norm ?








;)

Gelukkig niet. Althans de meters die ik voor werk afleg niet. Dat ze hem voor je naar links gooien gebeurt wel vaker, maar echt de berm in moeten gelukkig maar 1 x gebeurd. Voor mijn week rij ik al snel 350 tot 700 km op een dag. Afhankelijk van de locaties en spoedjes.
 
Bovenaan Onderaan