Het grote Dashcam topic

Michelv.

Forumguru
Top, goed beeld idd.

Nu zag ik vanmiddag alleen dat de spiegel en regensensor in mijn O2 licht gekleurd zijn ipv zwart. :bloos:
 

error404

Senior Member
@Michelv. ik zal vanavond even kijken of ik wat kan downloaden wat nu op kaart staat. Zit vast wel een ritje in het donker tussen.

Edit-

Zie dat er al een filmpje staat, als het wenselijk is stuur me dan een pm dan zet ik er nog een op
 
Laatst bewerkt:

error404

Senior Member
@Handige Harry Ik koop regelmatig wat bij ali. Heb nog nooit extra hoeven te betalen. Als je items ziet dia via DHL gebracht worden moet je er rekening mee gehouden worden dat je wel moet betalen (inklaring, invoerrechten en BTW)
Doorgaans zetten ze dashcam 15 euro oid op het label.
 

Laurent

Nieuw lid
Interessant topic, moet ik eens doornemen. Zelf speel ik met het idee om 2 camera's in men auto te hangen. Als je 100.000km per jaar doet, dan kom je wel wat tegen op de wegen... Daarstraks weer bijna prijs gehad door iemand die dacht dat hij voorrang had toen hij de parking van de supermarkt verliet...
 

Snorremans

Senior Member
Recent de Xiaomi dashcam aangeschaft bij Ali voor € 54,-. Inbouw klaar in 15 minuten, inclusief aansluiten op een geschakelde zekering en het wegwerken van de kabel. Camera werkt samen met een App op de telefoon. Beeld is prima zie filmpje op Youtube

 

Snorremans

Senior Member
@cortrans
350px-Links_und_Rechts.PNG

En nu nog een keer het filmpje kijken... :pieker:
 

cortrans

Forumguru
@cortrans
350px-Links_und_Rechts.PNG

En nu nog een keer het filmpje kijken... :pieker:
Ik zie hem toch echt lange tijd (vlak voor het ongeval op de linkerbaan rijden, daar waar je makkelijk rechts kan (EN MOET) rijden........ Maar ja, die rechterbaan is blijkbaar alleen nog maar voor mij met mijn truck. want 70% durft er blijkbaar niet meer te rijden (ook al ben je dat wettelijk verplicht)

Trouwens.... Uw Xiaomi dashcam werkt zeker perfect:thumbsup:
 

Snorremans

Senior Member
@cortrans ik zie geen ongeval. Ik rij op de A2 met cruisecontrol op 105 km/u. Waarschijnlijk rijdt er nog iets op de rechterbaan. Je haalt elkaar daar soms in met een verschil van 1 km/u.
 
Het blijft lastig oordelen als je niet zelf rijdt, maar @darkprojectx lijkt ook afgeleid te zijn door het ongeluk.
Waarom overigens er vrachtwagens op de vluchtstrook staan en die taxi chauffeur zo raar van baan verwisselt is ook niet duidelijk. Vooral doordat die vrachtwagen vervolgens met vrij veel snelheid verschil rechts in komt halen.
 

darkprojectx

Forumguru
Die vrachtwagen was de enige die gewoon doorreed. Er stopte zelfs vrachtwagens op de vluchtstrook om uit te stappen en met de telefoon te gaan filmen. Die taxi ketste zijn auto ook gewoon naar links om ongelukje te gapen. Best irritant als je zelf wel echt linksaf moet.
 

stillekracht

Nieuw lid
Bekijk bijlage 55579

Ik heb deze gekocht bij Ali past perfect op de originele Skoda spiegel, originele kapje kan je er af klikken en dan deze erop zetten. Ziet er 100% OEM uit. Aan de draad zitten twee zekeringen die je zo in je zekering box kan prikken. Draadje kan mooi in het buisje van de spiegel (waar de electronica van de regensensor en spiegel inzit) via de dakhemel en de A Stijl naar beneden. Details en specs: https://www.aliexpress.com/item/SIN...32441939104.html?spm=2114.13010608.0.0.vUNxqp

Plaatje in de auto moet ik nog maken, tevens als wat testfilmpjes maken maar de eerste indrukken zijn goed.


Ik heb deze ook gekocht en probeer hem te monteren in mijn S2. Ik krijg het originele kapje van de spiegel er niet af. Voordat ik bruut een schroevendraaier in de kier zet......heeft iemand een tip hoe ik dat kapje netjes verwijder?
 
Bovenaan Onderaan