Het grote Dashcam topic

Highway

Forumguru
Iedere mini heeft wel issues. Veel worden opgelost door een degelijke power supply te gebruiken. De 0903 is ook weer een tijdje beschikbaar, er zijn diverse dingen aangepast.

Natuurlijk geen garantie dat de cam die je ontvangt probleemloos is, het is altijd een beetje een gok.
 

vleier

Forumguru
Dat is eigenlijk 1 van de weinige dingen die ik heb onthouden rijdens de rijlessen. Samen met stoppen voor rood licht. En niet onnodig links rijden
 

Highway

Forumguru
Wat ik wel zou doen (en wat ik met mijn mini0806 direct heb gedaan): GPS stamping uit zetten.

Dit is dat de locatie, maar ook de snelheid vastgelegd wordt in het beeld. Zodoende kan dit ook tegen je gebruikt worden (>130km/u -> je hebt te hard gereden is daarvoor het je het bewijs dan zelf geleverd).

De mini houdt in een aparte folder de GPS data bij. Dan kan je dit met bijv. registratorviewer afspelen. Dan kan je ook zien hoe hard je reedt, maar staat het niet in beeld. Kan je achteraf nog altijd beslissen of je de gps data (dus snelheid) wil delen.
 

darkprojectx

Forumguru
Ik heb het bewust aan staan.
Zo kan ik altijd zien waar het was, hoe hard ik reed, hoe hard het overige verkeer rijdt etc. De filmpjes worden ook nog weleens op een device afgespeeld waar geen "registered viewer" op kan draaien of staat (tv, ipad, youtube). En dan kan het handig zijn als je snelheid wel in beeld staat. Mijn kenteken etc voer ik niet in, dat vindt ik voor anderen geen waarde toevoeging. Als ik te hard heb gereden dan is dat ook zo, en als er door mijn toedoen schade of erger ontstaat dan neem ik daar ook verantwoordelijkheid voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Highway

Forumguru
@darkprojectx Het is inderdaad hoe je er zelf tegenover staat. Kenteken etc. heb ik ook uit staan.

Het zijn wel leuke dashcams, de mini serie. Zelf heb ik de 801 gehad, nu de 806 in gebruik en een 903 aan het uittesten. Heb wel gemerkt dat ze erg gevoelig zijn voor hun stroom voorziening (als die niet goed is, krijg je rare problemen zoals vastlopers, stoppen met opnemen etc.).
 
Hoi!

Nieuwe auto, nieuwe dashcam! :)
Vandaag de Lukas+LK-7950 WD (http://www.aanbiedingchecker.nl/product/details/6940982/Lukas+LK-7950/)
binnen gekregen.
Zowel front als rear cam. Maar ik zit ook event met de aansluiting.
Nu zit die nog in de 12v sigaretten aansteker maar wil hem netjes wegwerken.

Nu zit er een hardwire kabel bij met zowel geschakeld als contant (en massa natuurlijk)

Kan ik die straffeloos met 2 van die plug-on zekeringen toevoegen of denk ik dan te simpel? omdat het 2 draden betreft?
Beide draden zijn overigens al gezekerd, maar dat zou niet uit moeten maken volgens mij.

Ik zat te denken om 47 en 53 te gebruiken. Ik had begrepen dat 47 (achterruitenwisser )geschakeld was en 53 (achterruitverwarming) constant.
 

error404

Senior Member
SINOSMART.jpg

Ik heb deze gekocht bij Ali past perfect op de originele Skoda spiegel, originele kapje kan je er af klikken en dan deze erop zetten. Ziet er 100% OEM uit. Aan de draad zitten twee zekeringen die je zo in je zekering box kan prikken. Draadje kan mooi in het buisje van de spiegel (waar de electronica van de regensensor en spiegel inzit) via de dakhemel en de A Stijl naar beneden. Details en specs: https://www.aliexpress.com/item/SIN...32441939104.html?spm=2114.13010608.0.0.vUNxqp

Plaatje in de auto moet ik nog maken, tevens als wat testfilmpjes maken maar de eerste indrukken zijn goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Neptukker

Forumguru
Ziet er goed uit @error404
Hoe ging het inbouwen van de camera, moest je bijvoorbeeld veel loshalen? Zat er een goede instructie bij of vereist dit veel creativiteit van de plaatser? weet je zo ook of deze op de (Columbus) navigatie aangesloten kan worden en of er automatisch opgenomen wordt als je gaat rijden?
Ben erg gecharmeerd van deze oplossing en overweeg zelf ook een aankoop.
 

error404

Senior Member
@Neptukker inbouwen was eenvoudig. De zwarte zijkapjes eraf halen. De hele spiegel eraf halen (dmv de twee ijzeren klipjes) Draadje eronderdoor en dan de spiegel weer vast klikken, doe dit voorzichtig (glas is breekbaar :D) draadje door het buisje heen halen. Buisje bestaat uit twee delen die je weer op elkaar kan klikken. De draad kan je met een beetje rommelen onder de dakhemel en de a stijl krijgen zonder ze los te halen. Ik heb met een multimetertje een geschakelde en permanente voeding gezocht en de zo erin geplugd. Je kan alles zonder gereedschap erin krijgen. Zit er in minder dan een halfuur in. Hij gaat automatisch aan bij het starten. Ik heb er een iphone app bij waarmee je 'm kan instellen en terug kijken. Er zit een tulp stekker aan voor video uit. Mogelijk dat die op de columbus kan, dat weet ik niet ik heb een Amundsen, die heeft geen video in. Columbus uitbouwen is niet zoveel werk.Tip: Let erop dat je het raampje met de airbag led erop niet loshaalt met de spanning erop anders krijg je een storingsmelding.
 

Canon-Eye

Forumguru
Weet je zeker dat datum en tijd al goed zijn ingesteld?
Daglichtnivo lijkt niet te kloppen met 7 tot 8 minuten na middernacht... :pieker:
 
Bovenaan Onderaan