Het grote Dashcam topic

Zal meevallen wat het ze liggen al in de EU. Denk de UK.
En ik moet nog een Chinese webcam kiezen en dat zal ook ff duren.

Het liefst zou ik de electronica hieronder verstoppen. En dan alleen een kleine camera aan het raam plakken. Maar dat bestaat volgens mij niet.
En ik heb ook geen idee hoeveel ruimte daar onder die kap vrij is.
Heeft iemand een kleine guide over hoe je dat open kan maken ?

auzayr.jpg
 

Happyman

Forumguru
wat wil je allemaal aan electronica wegwerken dan? Mijn camera heeft een gps voetje die op het raam geplakt zit. Daar gaat de micro-usb kabel in die vanuit de hemelbekleding komt. De camera zit geklikt in het gps voetje.
 
Er zit nu nog niets maar ik ik zou 'm graag wegbouwen tegen diefstal.
Voor 50 euro heb je een leuke Cam die je niet kan wegbouwen.
En wel wegbouwen lijkt meteen 300 euro te kosten.
Achter opnemen lijkt me niet zo belangrijk...
 
Laatst bewerkt:
Spijtig dat we de front camera niet kunnen gebruiken als een Dashcam (In columbus zitten toch twee SD kaart slotjes niets te doen)

Misschien ooit eens via een software update? (Als we lang genoeg zagen bij skoda)
 

MacManiac78

Forumguru
Er zit nu nog niets maar ik ik zou 'm graag wegbouwen tegen diefstal.
Voor 50 euro heb je een leuke Cam die je niet kan wegbouwen.
En wel wegbouwen lijkt meteen 300 euro te kosten.
Achter opnemen lijkt me niet zo belangrijk...


Op eBay kan je best leuke Dashcams vinden die "om" de spiegel te plaatsen zijn. "Covert Dashcam" is de zoeknaam.

LINK
 

stitch

Lid
Vandaag aan het stoeien geweest om op het contactgeschakelde 12v hub (met usb en sigarettenaanstekerplug) onder het dashboard te bouwen.
Ik heb een zekering bypass gekocht met een losse 12v insteekcontact. Deze bypass aangesloten op de zekering van de achterruitverwarming. In mijn octavia 2017 is dit nummer 53. Ik had verwacht dat deze wel geschakeld zou zijn op het contact maar mijn hub gaat wel aan maar niet uit na het sluiten van de deuren.

dit is de bypass http://www.carpoint.nl/product/zekeringshouder-bypass/

Iemand een idee wat ik niet goed doe?
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Spijtig dat we de front camera niet kunnen gebruiken als een Dashcam (In columbus zitten toch twee SD kaart slotjes niets te doen)

Misschien ooit eens via een software update? (Als we lang genoeg zagen bij skoda)

Opmerking is van even geleden, maar ik denk niet dat dit mogelijk is. Zo'n "front camera" lijkt me niet geschikt voor het opnemen van beeld, meer voor het signaleren van verkeersborden etc. Dus moet hij aan heel ander eisen voldoen dan een camera die beeld opneemt.
 

fireben

Forumguru
Zelf heb ik gisteren deze besteld: een Mini 0801. Deze kost me incl verzenden afgerond €84.
Mini-0801.jpg


Review op Youtube :

Het voordeel van deze dashcam is dat deze klein is, te kiezen is in diverse uitvoeringen (met of zonder GPS, met of zonder ingebouwd geheugen en met of zonder (micro)SD kaartje). De camera neemt echt op in 1080p formaat.
Ik heb de versie besteld met GPS en een 8GB microSD kaartje. De reden dat ik heb gekozen voor GPS is dat het mogelijke discussies over te hard rijden uit de wereld kan halen.

Verwachtte afleverdatum: medio oktober.


hallo en wat kost deze ??? en bij wie
 

Highway

Forumguru
Ik gebruik nu de mini0806, en heb hiervoor ook de 0801 gehad.

De 0801 is inderdaad een redelijk oud model, maar is wel beter dan meeste andere dashcams rond die prijs klasse. Het grootste verschil tussen de 0801 en 0806 zijn de resolutie en opnamen in het donker (aanzienlijk beter met de 0806).

GPS zit in het voetje. Stroom en camera klik je hierin, dan wordt de cam ook direct voorzien van spanning.

De mini serie is wel erg gevoelig voor een goede stroom toevoer. Lijkt wel of er intern geen rekening mee is gehouden waardoor de camera ook niet tegen een beetje teveel voltage kan. Mijn 0801 is volgens mij hierdoor overleden.

Mijn 0806 had veel problemen (niet starten, uitvallen tijdens rijden etc.). Een gestabiliseerde 12v->5v voeding geinstalleerd en tot heden heeft die me niet in de steek gelaten.

Er is een mini0903 onderweg.
 
Bovenaan Onderaan