Het grote Dashcam topic

elsinga

Forumguru
Iemand ervaring met een Garmin NuviCam? Is een navigatie en dashcam in 1. Ik ben toe aan een nieuwe navigatie en denk ook over een dashcam, dus combi zou interessant zijn. Filmpjes zijn er helaas weinig, helemaal filmpjes in het donker. Ook Technomoan heeft 'm nog niet getest (groot fan van zijn testen!).

Ik vraag me met name af hoe de kwaliteit van de opnames is, in geval bewijs nodig is voor verkeersmisdragingen (kenteken!). En hoe de camera in het donker en dan ook met tegenliggers presteert qua opnamekwaliteit.
 

Highway

Forumguru
Ik heb de mini0806 in de S2. Hardwired, inc. GPS. Ben er erg tevreden over. Is klein en onopvallend. Van buitenaf moet je goed kijken of de camera te zien.

Er zijn wel wat issues qua betrouwbaarheid van deze cams, blijkbaar is de mini0805 betrouwbaarder maar iets minder qua specs.
 
Dashcam gekocht vandaag, maar blijkt dat de 12v stekker in middenconsole continue onder stroom staat.
Dus dashcam blijft filmen als de sleutel uit contact is...
Is dit aan te passen of moet ik extra stroom laten voorzien via contact?
 
Tja, en alle nachten mijn garagemuur filmen en de batterij leegtrekken...
Trouwens, een dashcam filmt enkel de neus van de wagen, dus uw reactie is totaal naast de kwestie...
Mijn vraag was waarom de 12v stekker continu onder stroom staat, wat ik niet logisch vind...
 

Highway

Forumguru
Stekker zal niet continu 12V leveren.... als na 2 a 3 dagen je accu zover leeg is, dan zakt die onder de 12V :deuk:

Ik had hetzelfde probleem. Je hebt wel sigaretten plug adaptors na 5V die kunnen 'meten' of de motor loopt of niet. Dat zou 1 mogelijke oplossing zijn. Een andere oplossen is om zelf een geschakelde 12V aansluiting te maken.

Indien je de camera permanent wil bevestigen, en toch al h.e.e.a. qua bedrading in de auto wil verwerken, zou ik zeker voor de 2de optie gaan. Vaak kan je in je zekeringen kastje van de auto ergens een geschakelde 12V vinden.

Ik heb in mijn S2 1 zekering extra gemaakt, die 12V geschakeld is. Werkt prima. Toen op internet gezocht hoe ik dat kan doen, zijn diverse tutorials voor te vinden.
 
B

bijbeuner

Ik heb mijn Blackvue camera aangesloten via deze module " Power Magic Pro", ik kan mijn opneemtijd bij uitgeschakeld contact instellen in stappen van 6u. beginnend vanaf 0 tot 72u of wel continu.
Het apparaat schakelt van zelf uit als de spanning te laag word.
grt. karl

 

Skoda-MAN

Forumguru
Ik heb mijn Blackvue camera aangesloten via deze module " Power Magic Pro",
Ik heb ook zo'n setje maar daar heb ik toch een contact geschakelde + een constante + en een massa draad voor nodig.
Dat houdt in dat je toch via de zekeringenkast moet werken.
De camera gaat aan en uit via het contact en als ik de auto op een plaats zet met kans op schade dan zet ik de schakelaar van de Power Magic Pro aan en neemt de camera op in parkingmodus. (zowel voor als achter)
 

darkprojectx

Forumguru
Ach zo hebben we allemaal wel wat. Het zou hypocriet zijn enkel de fouten van anderen te laten zien ;)
Maar een jaar na ik de cam voor mn verjaardag kreeg ben ik er nog altijd blij mee en heeft hij het niet af laten weten.Prima dingetje.
Wat mij wel opvalt is dat support vragen voor aanschaf per direct beantwoord worden maar daarna geen gehoor meer is. Dat is niet zo netjes van www.safeye.nl
 
Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
Deze verjaardag de cam maar eens voorzien van een 128gb sd kaart, kan hij goed mee overweg. Kun je wat langer opnemen :)

Lees eerst de specs door van je dashcam.
Ik heb zelf mogen ervaren dat ik nou net een kaartje gekocht had die niet gegarandeerd werd.
En ja hoor, was alleen maar problemen zoals: niet opnemen als er weer gereden werd, geen blokken van 3 min maar ongeveer 30 sec opnemen en nog veel meer ellende.
 
Hoi, misschien niet de juiste plek. Maar in mijn 2007 Skoda Octavia kon ik achter de radio eenvoudig een geschakelde 12 volt vinden. Maar de 2011 Octavia lijkt dit niet te hebben. Ik kon alleen permanente 12 volt vinden .

Weet iemand of er bovenin bij de spiegel een geschakelde 12 volt is te vinden of loopt dit tegenwoordig allemaal via de computer ?

DEZE camera lijkt me wel leuk maar ik sta open voor suggesties
 

Happyman

Forumguru
Je kan de voedingskabel heel makkelijk via de linker A-stijl leiden naar de zekeringkast aan de linkerkant van het dashboard. Daar zitten genoeg geschakelde aansluitingen waar je van kunt aftappen.
 
Ik heb daar gemeten en kon inderdaad een geschakelde 12volt vinden.
Het lijkt me alleen lastig om het dashboard daar te slopen om bij de achterkant te komen.
Past zo'n piggyback zekering onder het Octavia klepje ?
 

Happyman

Forumguru
Je hoeft alleen die deksel er vanaf te halen en je a-stijl bekleding los te maken. Voor de rest kan je er makkelijk bij. Een piggyback fuse past prima achter de deksel. Ik heb het ook zo zitten.
 
Bovenaan Onderaan