Het grote Dashcam topic

kwillems

Donateur
In grote lijnen komt het op het volgende neer:
- behuizing/omhulsel spiegel verwijderen
- behuizing cam op de juiste lengte zagen
- behuizing cam splitsen (zoals je al gelezen hebt kan dat dus kapot)
- behuizing om de spiegelvoet in elkaar klikken
- bedrading achter de hemelbekleding wurmen en naar de zekeringkast voeren
Details heb je al gelezen in dit topic en dat van @HarrieSkoda https://www.skodaforum.nl/forum/i/harrieskoda-octavia-o3-1-2-tsi-dsg7.33182/page-4
 

Mistraller

Senior Member
Die grote lijnen waren niet zo moeilijk nee, maar met wat foto's helpt het vaak enorm en die kon ik toch niet zo makkelijk vinden. Dit topic is immers behoorlijk groot, en ik heb ook nog wat andere modjes op de agenda staan, dan is een youtube video of howto artikel toch wel handiger :)
Maar ik heb hem erin, ik heb een paar dingetjes ietsje anders gedaan. Ik kijk nog ff hoe het een en ander functioneert, en dan gooi ik alles in een documentje voor de kennisbank.
 

Hakar

Donateur
Neem even een paar quotes mee vanuit ander topic.
Daar schreef ik onder andere het volgende naar aanleiding van een schadegeval,
Met wat ik om me heen zie gebeuren in het verkeer, en dan met name de stunts op gebied van parkeren, ben ik steeds meer aan het overwegen om een dashcam aan te schaffen.
Eerst nog eentje vinden die geschikt is voor mijn historische Fabia 2005.

@VAG-man reageerde als volgt daarop.
Hoezo zoek je ook een historische dashcam?
Je kunt toch elke willekeurige dashcam kopen voor een auto?

Dat zou ik kunnen doen,en mijn (onze) gedachten gingen uit naar een dashcam zoals in dit topic al vaker genoemd, welke om de spiegel kan worden gebouwd.
En die heb ik voor ons 2005je nog niet gevonden.
 

Hakar

Donateur
@Marcooctavia dank voor je tip.
Ben dit topic over de dashcams nog eens beetje bij beetje doorgewandeld.
Had gehoopt een bijdrage van jou te vinden hoe deze in jouw auto is geïnstalleerd.
Mogelijk heb ik er overheen gekeken, maar in ieder geval niet gezien.
Wat me wel opvalt, is dat de meeste bijdragen van Octavia en of Superb bezitters zijn.
Van de Fabia coureurs minder bijdragen.
Zo rustig wandelend en om me heen kijkend in dit topic lijkt het mij dat de voorruiten van een Octavia en Superb iets minder recht op staan dan de voorruiten van een Fabia, en de lenzen dan ook mooi naar voren staan gericht.
Er van uit gaande dat de camera tegen de ruit wordt geplakt met het stripje verborgen achter de 3M sticker, lijkt het mij in eerste instantie dat de camera gemonteerd in een Fabia voornamelijk de bovenkant van het dashboard filmt.

Anyway, ik heb restaurant Asottu een mail gestuurd of deze camera ook op de menulijst voor een Fabia staat.
 

Marcooctavia

Forumguru
@Marcooctavia dank voor je tip.
Ben dit topic over de dashcams nog eens beetje bij beetje doorgewandeld.
Had gehoopt een bijdrage van jou te vinden hoe deze in jouw auto is geïnstalleerd.
Mogelijk heb ik er overheen gekeken, maar in ieder geval niet gezien.
Wat me wel opvalt, is dat de meeste bijdragen van Octavia en of Superb bezitters zijn.
Van de Fabia coureurs minder bijdragen.
Zo rustig wandelend en om me heen kijkend in dit topic lijkt het mij dat de voorruiten van een Octavia en Superb iets minder recht op staan dan de voorruiten van een Fabia, en de lenzen dan ook mooi naar voren staan gericht.
Er van uit gaande dat de camera tegen de ruit wordt geplakt met het stripje verborgen achter de 3M sticker, lijkt het mij in eerste instantie dat de camera gemonteerd in een Fabia voornamelijk de bovenkant van het dashboard filmt.

Anyway, ik heb restaurant Asottu een mail gestuurd of deze camera ook op de menulijst voor een Fabia staat.

Je kan de camera gewoon richten omhoog en omlaag

Marco
 

PizzaPieter

Forumguru
Kabel netjes langs de spiegel naar links (in de naad van de hemel), onder het deurrubber door en zo de zekeringskast in laten lopen (even de kap op de A-stijl van binnenuit eruit wippen). D

Kun je mij aangeven op welke manier ik de kappen van de A-stijl kan verwijderen om de draden weg te werken?
 

VAG-man

Forumguru
@PizzaPieter ik ben hier vorige week mee bezig geweest. Bij de S2 en ook andere auto's die ik heb gehad is het niet nodig geweest de kappen te verwijderen. Ik kon steeds met de kabels eronder komen via de zijkanten daarvan.
 

PizzaPieter

Forumguru
@PizzaPieter ik ben hier vorige week mee bezig geweest. Bij de S2 en ook andere auto's die ik heb gehad is het niet nodig geweest de kappen te verwijderen. Ik kon steeds met de kabels eronder komen via de zijkanten daarvan.
Oke, ga ik dat ook proberen. Heb een dashcam liggen, maar op t keukenkastje neemt ie zo weinig vd weg op :maakmegek:
 

Jee13

Forumguru
Kap van de A stijl hoeft er niet af
Je kan draad onder het rubber duwen net onder de rand van de kap

Ik heb kap er af gehad om die lelijke houder voor parkeerkaartjes te verwijderen.
Er zit een klip achter met soort weerhaak, opletten dat haakje niet in de A stijl van carosserie valt/blijft hangen
dat weerhaakje moet je met tangetje inknijpen of kap omhoog schuiven
 

PizzaPieter

Forumguru
Okee.
Beter.
Ga ik daarmee ff prutsen als t binnen is.

Ik ben een noob als t op electra aankomt en zal.hem waarschijnlijk gewoon aan gaan sluiten op de 12v sigaretten ding.

Is er een andere hele simpele NOOB o oplossing die mooier is?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Het zou pas noob zijn als je daardoor met een lege accu komt te staan en dus niet meer kunt starten..

In mijn eigen topic staan ook DUIDELIJKE foto’s van hoe ik mijn dashcam op de zekeringkast aan heb gesloten.
 

PizzaPieter

Forumguru
Het zou pas noob zijn als je daardoor met een lege accu komt te staan en dus niet meer kunt starten..

In mijn eigen topic staan ook DUIDELIJKE foto’s van hoe ik mijn dashcam op de zekeringkast aan heb gesloten.

Haha. Daar heb je een punt.

Als ik er aan toe ben, zal ik je foto's graag bekijken
 

VAG-man

Forumguru
Ik heb net het laatste pakketje binnen via Aliexpress.

Ik heb het volgende besteld:
€ 0,51 12%OFF | 12 v MINI KLEINE MEDIUM Size Auto Zekeringhouder Add-a-circuit Piggy Back Zekering TAP Adapter met 10A Micro Mini Standaard ATM Blade Zekering
https://s.click.aliexpress.com/e/bKWmkJmY

€ 13,39 | Mini USB 12 v 24 v naar 5 v 2.5A Auto DVR Intelligente Buck Lijn Harde Draad Kit voor Auto dashcam Camera 24 Uur Parkeren Monitoring
https://s.click.aliexpress.com/e/P8Rrfmo
 

ramniv

Senior Member
Is er iemand met een blackvue die wil vertellen hoe hij de parkeerstand heeft staan. Ik heb hem bij alle bewegende beelden staan, maar dan kom ik uit een parkeergarage met honderden filmpjes. Hoe hebben jullie dit staan?
 

Mistraller

Senior Member
Vandaag weer een nieuwe firmware voor de sinosmart ontvangen, komende dagen testen. De parkmode werkt nog steeds niet goed, dus ik ben benieuwd...
 
Bovenaan Onderaan