Ik heb weliswaar mijn BE nog niet, maar in de regel (ik ben ook moderator op forum.navigatiehelpsite.nl ) stel je de tijd van een navigatiesysteem NIET in. Het enige dat je instelt, is in welke tijdszone je zit (GMT+1 bijvoorbeeld). Je navigatiesysteem krijgt van de satellieten die hij ontvangt, nl. ook de tijd mee. Aan de hand van je correctie-instelling (tov. GMT) zet 'ie er dan bijv. een uur bij, en that's all.* Is de tijd gelijkgeschakeld aan de klok in de auto? Ik kan me niet herinneren dat ik een tijdstip heb ingesteld bij ingebruikname (systeem was wel al voorgeïnstalleerd door de dealer) en kan nu nergens een mogelijkheid vinden om de tijd aan te passen.
In Navi hoef (kun) je de tijd idd niet instellen. Op de maxidaot wel. Ik weet niet of die tijd dan ook naar de navi wordt gezet.
GRoel
Er is een schrijven van geweest naar de dealers dat de DVD er niet bij zat.
De dealer heeft mij hiervan op de hoogte gesteld maar wilde geen 245 euro extra betalen.
Wat schreef ik nou????Volgens het Duitse forum pakt de Columbus de tijd van de satelliet. Je moet dan alleen de tijdzone ingeven (GMT +1).
Ik krijg een kopie op mijn navi, en de "garantie" dat als hij onverhoopt mocht "verdwijnen"
De DVD bevat alleen de Kaart voor zover ik weet.Hoelang deze optie vanaf de dealers nog blijft bestaan weet ik niet.
Ik denk totdat PON/Brein of wie dan ook zich ermee gaat bemoeien want PON loopt wel geld mis nu.
Ik heb mezelf goedkoop via eBay (77 euro) een originele VW V2 DVD aangeschaft en kan nu zelf de software er weer op zetten mocht dat ooit eens nodig zijn.
De dealer zelf zet het er ook al vast voor me op trouwens.
De DVD bevat alleen de Kaart voor zover ik weet.
Iemand ervaring met VW karten in de Columbus? (Zou me niet verbazen dat die niet helemaal goed werken, ondanks dat rns-510 = Columbus).
Ik heb de DVD van V1 even bekeken en daar zit wel meer dan alleen kaarten bij. Ook TMC updates etc. Aantal POIs in Columbus valt wel tegen...
Achterop de DVD hoes staat toch echt for use with:
Volkswagen [RNS 510]
Seat [Mediasystem]
Skoda [RNS Trinax/RNS Columbus
Op en in diverse files op deze DVD staan aparte pois vermeld voor de verschillende merken auto`s.
Al met al is de DVD nog steeds een grote Database, en geen programma. Het programma staat op je navi zelf.
Yep V2
Mocht je nog meer willen weten laat het me maar weten.