Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillemJan

Forumguru
Cool!
Met die uitbreiding is je doelgroep meteen een stuk groter!

Alleen één foutje (tja, ik ben tenslotte Testcoördinator..) hij telt vanaf de root, ongeacht in welke folder je begint.
Bug of 'Feature'? ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij niet duidelijk is of voor het navi systeem de start folder al meetelt of niet.. Dus of je root + 7 of root + 8 folders diep kan gaan.

Verder werkt het als een speer!
(heb niet op foute invoer etc. getest, het is tenslotte 'maar' een tooltje..)


Resultaat:
The results of the folder: E:Mijn documentenroms and its subfolders
You have an Amundsen
>8 levels deep: E:Mijn documentenroms1234567Nieuw - Tekstdocument.txt
>8 levels deep: E:Mijn documentenroms12345678Nieuw - Tekstdocument.txt
>8 levels deep: E:Mijn documentenroms123456789Nieuw - Tekstdocument.txt

Mijn start directory was roms.

Hoi Freddy,

Hartelijk bedankt voor je op- en aanmerkingen, ik ga hier verder mee!
Je mag natuurlijk ook zelf in de VB code sleutelen.

Groetjes... Willem-Jan
 

WillemJan

Forumguru
@Freddy,

lk heb nog even gekeken: als je begint in 'E:\Mijn documenten\roms' dan is de folder '1' het eerste niveau, en dus ook het eerste level. In de code wordt er een procedure 'ShowSubFolders' aangeroepen, en elke keer wanneer die procedure wordt aangeroepen, wordt het tellertje 'numNumberofFolders' met eentje verhoogd. In de root wordt hetzelfde tellertje op '0' gezet.

Hope this helps,
Groetjes... Willem
 

WillemJan

Forumguru
Allen,

Ik heb een nieuwe versie gemaakt. De volgende items zijn veranderd:
  • Het aantal niveaus werd inderdaad vanaf de root geteld, dat is nu aangepast.
  • Error handling met betrekking tot 'access denied' foutmeldingen
  • Een scherm dat laat zien welke folder er op dit moment wordt bekeken
Als er op- en aanmerkingen zijn: meld ze!

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

(btw: het bestand met als extensie vbs opslaan!)
 

Bijlagen

  • Check_Folder_Structure_for_copying_to_Columbus_v003.txt
    8,6 KB · Weergaven: 25

cloink

Actief lid
Even tussen de tech-speak door:

Net ritje naar de Azurenkust achter de rug en over het algemeen heel erg impressed door de Columbus. Slechts één minpuntje kunnen ontdekken: lang aan + hogere buitentemperaturen = crash. Op de heenrit hebben we een uurtje of 2 in de file gestaan en vlak voor onze tussenstop-bestemming moest ik de Columbus toch even 10 minuten uitzetten, daar hij gewoon telkens vastliep. Na deze "pauze" verliep trouwens alles weer vlekkeloos, de ganse reis door.

Wel iets waar de Columbus zelf niets kan aan doen: TMC-informatie is in Frankrijk HOPELOOS. Op een gegeven moment gaf de Columbus voor de resterende 90km maar liefst 8 uur reistijd aan! In werkelijkheid was er geeneens druk verkeer (en m.a.w. een dik half uurtje rijden). Daar ben je dus helemaal nergens mee. Jammer, want het principe van TMC is gewoon goed/handig, maar natuurlijk niet als het op zo'n manier gemanaged wordt. Resultaat: gans de reis lang alle filewaarschuwingen genegeerd en telkens op de "Huidige route" knop gedrukt. :biggthumpdown:
 

EdK

Forumguru
En toch heeft het ook voordelen als hij die 8 uur aangeeft voor de 90 Km.
Op moment van doorkrijgen krijg je flink de pest in , maar als je dan een klein uurtje later op bestemming staat ben je helemaal blij dat het zo snel is gegaan !! :1761:
 

cloink

Actief lid
En toen je aankwam eens in het instructieboekje gekeken hoe je die meldingen uit kunt zetten? :D
Neuroot dat ik ben, wou ik eigenlijk telkens wel weten wat TMC "zei" en hoe fout ie was, maar ja: volgende keer dat ik door Frankrijk moet, gaat ie uit.

(in België was de enigste filemelding wel tot op de meter (nouja, bijna) correct !)
 

rcFred

Senior Member
Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken of het mogelijk is om domdom bestanden om te zetten naar een formaat (*.vcf ofzo) wat Columbus kan lezen zodat ik mijn favorieten over kan zetten in keer zonder alles handmatig op moet gaan zoeken in het Columbus systeem.
Ik had al wel hier op het forum en andere fora het tooltje van VW gevonden (Nav companion) om *.vcf bestanden aan te maken, maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek.

Hierin vind ik de handleiding toch echt te kort schieten door niet te vertellen wat voor bestanden de Columbus kan lezen en dat je er via het internet achter moet komen hoe het importeren werkt.
 

Neptukker

Forumguru
Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken of het mogelijk is om domdom bestanden om te zetten naar een formaat (*.vcf ofzo) wat Columbus kan lezen zodat ik mijn favorieten over kan zetten in keer zonder alles handmatig op moet gaan zoeken in het Columbus systeem.
Ik had al wel hier op het forum en andere fora het tooltje van VW gevonden (Nav companion) om *.vcf bestanden aan te maken, maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek.

Hierin vind ik de handleiding toch echt te kort schieten door niet te vertellen wat voor bestanden de Columbus kan lezen en dat je er via het internet achter moet komen hoe het importeren werkt.
begrijp ik goed dat je op dood spoor zit? :1761::rockon::super::1761:
 
M

mfbhfb

Tmc

Mijn ervaring is ook niet best met TMC in Frankrijk. Ik denk dat de dienst erg matig wordt onderhouden. Mijn advies, is de file nog een uurtje rijden dan niet ontwijken. Regelmatig wordt er op de TMC file aangegeven op een traject waar ik dan gewoon 130 kan door rijden.
 
Ik navigeer de laatste twee weken mbv. DVD ipv HDD dit om te zien of deze kaarten beter zijn alleen wat ik mer is dat als je vanaf DVD navigeert er geen aankomst tijd wordt weergegeven op zowel de Maxi-dot als op de Columbus.

Is er hier iemand die de RNS510/BMW2009-02 DVD naar HDD heeft gezet ik wil namelijk weten of de aankomst tijd dan wel aangegeven wordt want ik vindt dat namelijk nogal belangrijk.
 
Ik heb al geruime tijd de BMW2009-2 versie geladen op de Columbus.
Geen probleem met eindtijd.

Maar wel twee andere opmerkingen!
- Rijbaan advies werkt niet meer. (functie staat aan)
- TMC issue. De BWM kaart die ik heb gecombineerd met de Columbus software versie geeft één probleempje. Het was blijkbaar de duitse versie kaarten, met NL software van de Columbus. Ik zit nu in Tsjechie. Maar als ik dit land zoek onder de "T" wordt deze niet gevonden. Het is in het Duits iets wat begint met en "C". resultaat is géén TMC in dit land. Totdat je de Columbus éénmaal opstart vanaf de orginele DVD terwijl je in het betreffende land rijdt. Daarna kan je de DVD weer verwijderen en blijft het gewoon werken. Ook na een reset van de Columbus.

Ik heb dit nu voor NL-BE-DU en Tsjechie al één keer moeten doen.
Wellicht kan je dit voorkomen door de Nederlandse versie van de BMW kaarten te gebruiken.
 

McDeanski

Nieuw lid
Ik heb ook de BMW-2009 versie op de HDD staan en geen problemen met de eindtijd, wordt keurig op scherm en de DOT getoond. Wel had ik ook problemen met de TMC in Duitsland, geen enkele doorgifte van files, eenmaal weer in NL kwam alles weer binnen. Ik zal de tip eens onthouden met de DVD starten!
 

Klaasje

Forumguru
Ik heb de V5 kaart geinstalleert en heb nu overal zonder problemen TMC.
Met V4 had ik altijd problemen en ook met de BMW maps. De V5 versie is een fix van de V4 versie omdat daar TMC blijkbaa rniet mee werkte. In V5 zijn ook flitspalen meegenomen

Was laatst in duitsland en in Polen en ik kreeg daar alle TMC meldingen binnen.
Langs de Tsjechische grens zelfs Tsjechische TMC info
 

bobsel

Nieuw lid
misschien een domme vraag maar wara kan ik zien welke versie ik heb draaien?
Op de dvd hoes? / dvd zelf? (nu niet bij de hand)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan