) ach ja...Dan wil ik heel graag weten of daarna de stuurbediening nog werkt.
Vermoed van niet namelijk.
Hem hem ook gedownload, maar krijg een clamp state error met daarbij iets over een hour seting... beetje vaag. Heb wel de laatste firmware erop staan en is een 1Z0 unit.
Anyway, so for no luck...

Dan moet je je klok instellingen veranderen van 12hrs naar 24hrs![]()
Maandag gaan we bij de Octavia van mijn collega waar de stuurbediening niet meer werkt hetvolgende proberen.
What I made is open the firmware image in UltraISO. If you go to VUCIB101RNSMIDECPROG..............both file contents. Then burn it on a CD and reload firmware.
Deze image ga ik dit weekend maken.
Firmware kun je overschrijven door setup + eject + i in te houden.
Als dit niet werkt gaat hij terug naar 1024
@SuperbII
Vraag is dan waar die klok naar 24h te zetten is.... in de columbus zelf alle opties bekeken, maar geen waar 12/24h te kiezen is. Zal ongetwijfeld in een ander menu zitten...
Wel in de boardcomputer van de auto, maar die staat sowieso op 24h.
Sleutel uit het contact halen...Hem hem ook gedownload, maar krijg een clamp state error met daarbij iets over een hour seting... beetje vaag. Heb wel de laatste firmware erop staan en is een 1Z0 unit.

Sleutel uit het contact halen...
Hier is het dus ook gelukt (maar wat duurt dat lang zeg!)... Ziet er goed uit, doch 2 tegenvallers:
- de snelheid wordt enkel aangegeven op hoofdwegen (althans hier in de buurt toch)
- de voice control werkt niet zoals verwacht: geen navi, radio, etc., enkel telefoonbediening (zoals voorheen)
Gebruik het momenteel ook in het Engels, dus da's geen probleem... Maareuh, met "vrijschakelen" bedoel je allicht via een VAG-COM?Voice control moet eerst nog vrijgeschakeld worden en werkt alleen in het engels.

Sleutel uit het contact halen...![]()
Pff, incluis verzenden is de goedkoopste toch nog een dikke 262€. Da's toch wel erg veel voor een "speeltje" hé...Maareuh, met "vrijschakelen" bedoel je allicht via een VAG-COM?
Moet me precies toch eens zo'n ding aanschaffen...![]()

Welke versie kaarten voor de columbus is op dit moment de nieuwste?
en kan de DVD van volkswagen gewoon zonder problemen in de Skoda worden gebruikt?
Woensdag kan ik mijn S2 halen, ik heb de navigatie DVD niet besteld omdat deze ook op internet worden aangeboden.
Ik heb de nieuwste firmware net ook geladen op mijn Columbus, verliep zonder problemen.
Was erg benieuwd naar de voicecommando's. Heb de optie geactiveerd met VAG-COM en de taal op engels gezet. Alleen reageert de Columbus niet op de commando's. Krijg het help schermpje wel in beeld, maar de dame haakt naar twee keer "Pardon?" af. Iemand dit al wel werkend?