Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb ook de BMW-2009 versie op de HDD staan en geen problemen met de eindtijd, wordt keurig op scherm en de DOT getoond. Wel had ik ook problemen met de TMC in Duitsland, geen enkele doorgifte van files, eenmaal weer in NL kwam alles weer binnen. Ik zal de tip eens onthouden met de DVD starten!

Ik heb nog de software nog niet geupdate. Maar in Duitsland kreeg ik de TMC-meldingen keurig door, zowel werkzaamheden, files en flitsers. Vooral dat laatste werd gewaardeerd (ze stonden te flitsen 100 meter na een 80km-bord, vlak na een stuk waar je de hele tijd 200 km/u kon rijden...) Dankzij vriend Columbus had ik genoeg afgeremd!
 

nomad

Senior Member
Voor de liefhebbers: Firmware 2660 is beschikbaar.
Let op: Er zwerven diverse images rond op de internets. Ze zijn niet allemaal goed. Je zou zomaar geen stuurbediening meer kunnen hebben, dus weet waar je aan begint !
 

WanderZ

Actief lid
misschien een domme vraag maar wara kan ik zien welke versie ik heb draaien?
Op de dvd hoes? / dvd zelf? (nu niet bij de hand)

Setup 15 seconden ingedrukt houden op het moment dat je columbus opstart. (je ziet dan het welkom scherm dingetje)
 

Bartez

Lid
Voor de liefhebbers: Firmware 2660 is beschikbaar.
Let op: Er zwerven diverse images rond op de internets. Ze zijn niet allemaal goed. Je zou zomaar geen stuurbediening meer kunnen hebben, dus weet waar je aan begint !


Wat zijn de wijzigingen??? En is het de moeite waard om te upgraden?
 

nomad

Senior Member
Wat zijn de wijzigingen??? En is het de moeite waard om te upgraden?

  • Voice control (alleen als je af-fabriek carkit hebt)
  • start sneller op
  • snelheidsaanduidingen op kaart
  • SDHC ondersteuning !
  • tijd in display als columbus uit is.
 

ceesdd

Lid
Update

  • Voice control (alleen als je af-fabriek carkit hebt)
  • start sneller op
  • snelheidsaanduidingen op kaart
  • SDHC ondersteuning !
  • tijd in display als columbus uit is.

Misschien domme vraag, maar wat is SDHC ondersteuning?
Voice control zit al op mijn carkit, d.m.v. stuur bediening, kan dat of is dit weer anders?
Hoe kun je een up-date uit voeren?
 

WanderZ

Actief lid
Misschien domme vraag, maar wat is SDHC ondersteuning?

Valt mee hoor.. :
SD kaarten van 4GB-32GB worden SDHC (SD High Capacity) genoemd. Deze hebben als voordeel de grotere capaciteit maar zijn alleen bruikbaar in de nieuwste generatie apparaten, in oudere apparaten met alleen het SD-logo zijn SDHC-kaarten niet te gebruiken. Als de SD-kaart een SDHC kaart is dan staat dit met de letters 'HC' er op vermeld. 4GB kaarten zijn er in zowel een SD- als SDHC-variant, hoewel in de praktijk de SD-variant moeilijk te krijgen is.
 

nomad

Senior Member
Misschien domme vraag, maar wat is SDHC ondersteuning?
Voice control zit al op mijn carkit, d.m.v. stuur bediening, kan dat of is dit weer anders?
Hoe kun je een up-date uit voeren?
Wander heeft SDHC al uitgelegd en met Voice Control kun je alle functies van de Columbus met je stem sturen.
Dus je roept gewoon: Radio ! Radio538 en je luistert naar 538.
Navigatie ! Navigeer naar !
Enz.
 

Bartez

Lid
Voor de liefhebbers: Firmware 2660 is beschikbaar.
Let op: Er zwerven diverse images rond op de internets. Ze zijn niet allemaal goed. Je zou zomaar geen stuurbediening meer kunnen hebben, dus weet waar je aan begint !

Heb je enig idee hoe ik kan zien of een image goed of slecht is? Met andere woorden, hoe weet ik zeker dat ik de geode heb?

Kan ik deze software ook niet laten updaten door de dealer? en hoe lang zou dat ongeveer duren?


  • Voice control (alleen als je af-fabriek carkit hebt)
  • start sneller op
  • snelheidsaanduidingen op kaart
  • SDHC ondersteuning !
  • tijd in display als columbus uit is.

Dus zeker de moeite waard....
 

nomad

Senior Member
Heb je enig idee hoe ik kan zien of een image goed of slecht is? Met andere woorden, hoe weet ik zeker dat ik de geode heb?

Kan ik deze software ook niet laten updaten door de dealer? en hoe lang zou dat ongeveer duren?




Dus zeker de moeite waard....
Dat is het lastige. Er moet namelijk een aanpassing in het image worden gemaakt om hem geschikt te maken voor de Skoda. Origineel is ie voor VW.

Dealers hebben de 904 versie nog niet eens, dus laat staan de allernieuwste.
 
Hmm, da's inderdaad erg verdacht... Jammer dat er standaard geen kentekens in worden gegraveerd op alle flanken van het systeem....
 

Gieliovd

Forumguru
En dan nog... dan zet een beetje dief er toch gewoon een nieuw setje zijpanelen in? Of schuurt het weg en lapt het op...
 
S

superbII

Voor de liefhebbers: Firmware 2660 is beschikbaar.
Let op: Er zwerven diverse images rond op de internets. Ze zijn niet allemaal goed. Je zou zomaar geen stuurbediening meer kunnen hebben, dus weet waar je aan begint !

Ik heb zojuist de Firmware upgrade gedaan bij mijn Columbus uit mijn Superb

Ging helemaal goed, super om nu de max-snelheid te zien van de straat waarin je rijdt!!!

Rest van de nieuwe functies moet ik nog even uitvinden.

Ik heb een ingebouwde telefoon, maar ik weet niet hoe ik de Columbus kan bedienen met voice, iemand een idee???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan