Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Topic in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets.' gestart door higgy, 26-05-2010.

1. MaxN

MaxN Forumguru Donateur

Gewoon op de oprit bij huis.
    En als je denkt dat de accu dat niet aan kan lekker 2 uur sturen.

2. herbiek

herbiek Senior Member

Maar hoe laat je hem op contact staan als je de auto verlaat? Auto begint flink te piepen als je de deur opentrekt?

3. MartijnW

MartijnW Actief lid

En stopt met piepen als je de deur weer dicht doet.

4. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Is het bij de MIB versie's dan niet (zoals bij mijn Amundsen+ en de eerdere Columbussen) dat de (kaart)update stopt als je 'm uitzet, en verder gaat als je 'm weer aanzet?

5. herbiek

herbiek Senior Member

Ik heb na het ritje van 40 minuten mijn auto uitgezet, en daarna om te testen weer de auto even aangezet en gekeken naar de status van de update, maar daar kreeg ik weer data van oude mappen te zien, plus een foutmelding die ik niet kon plaatsen. Had ik gisteravond ook maar vanmorgen kon ik de update weer gewoon opnieuw starten (en begon die weer vanaf 0%) Het lijkt er op dat die dus niet de update weer oppikt van de status waarop ik hem uitgezet heb.

6. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Oh.
    Jammer!

7. MaxN

MaxN Forumguru Donateur

Niet op contact zetten.
    Radio aan doen als je instapt en de update(s) uitvoeren.

8. herbiek

herbiek Senior Member

Ik heb de radio aan gezet zonder auto op contact en zag toen idd dat die op 74% was. Een klein uur later leek de update klaar omdat ik nu in het versie nummer 2018 zag staan. Toen ik echter het apparaat naar updates liet zoeken vond die weer iets dat hij moest updaten. Kan het zijn dat de navigatie niet ziet dat die al voorzien is van de laatste versie en gewoon weer van voren af aan begint?

Hebben jullie een idee hoe je de bluetooth software kunt updaten? Heb in de setup geen mogelijkheden gezien om te zoeken naar nieuwe versies?

9. Rallye

Rallye Forumguru

10. herbiek

herbiek Senior Member

Ja klopt daar werd mij de items als op de afbeelding aangeboden.
    Ook een update voor de Bluetooth dus.

Had geen idee hoe ik die moest update, maar ben er inmiddels achter dat ik die (net als de kaart update) moet zoeken via de versie info opvragen van de navigatie. Als je dan het SD kaartje met de uitgepakte bluetooth updates aanbied vind hij vanzelf uit dat het om een bluetooth update gaat ipv een kaart update. (die info staat volgens mij in metainfo2.txt file. Het is dus niet mogelijk om verschillende update software op dat SD kaartje te zetten. Alles moet volgen mij in de root (zonder subdirectories) van de SD kaart staan.

Het selecteren van afbeeldingen voor radiostations is mij nog niet gelukt en ik verwacht dat misschien ook wel komt omdat ik deze in de root van de SD kaart moet zetten?

Heeft de Columbus in een O3 ook nog een 30GB harde schijf (net als de oude Columbus?)

Bijgevoegde bestanden:

11. herbiek

herbiek Senior Member

Vandaag alle afbeeldingen uit de download van de radio afbeeldingen in de root gezet van de SD card, maar kan bij het toekennen van een afbeelding aan een radio station niks selecteren op de SD1. Deze blijft gewoon grijs gedisabled? Kan iemand mij uitleggen hoe ik een afbeelding koppel aan een radio station?

12. Rallye

Rallye Forumguru

13. herbiek

herbiek Senior Member

Redelijk, kan het in elk geval goed volgen. Ik had het zelf ook al uitgeplozen, maar bij het plaatje "Dateien verwalten" kan ik de SD kaart dus niet selecteren. De CD kan ik wel selecteren, maar die van mij staat alleen muziek op. Zal toch niet zo zijn dat ik die afbeeldingen perse op een CD moet branden?

14. Rallye

Rallye Forumguru

Nee, dat zou erg vreemd zijn...

15. Schmart

Schmart Forumguru

Voldoen je logo's aan de in het boekje gestelde eisen?

16. herbiek

herbiek Senior Member

Heb ze gedownload van de Skoda website waar ik ook de kaart updates en de Bluetooth update vandaan heb, dus mag hopen van wel! Heb overigens ook nog een keer de SD kaart in het tweede slot geduwd, maar dat maakt niet uit.. ook die blijft grijs gedisabled.. en kan ik niet selecteren.

17. Rallye

Rallye Forumguru

Misschien wat plaatjes? En gebruik je wellicht een Mac?

18. herbiek

herbiek Senior Member

@Rallye Kan zelf nog wel een foto maken, maar eigenlijk is het precies dit plaatje uit de handleiding die jij stuurde https://i2.wp.com/www.skoda-portal.de/wp-content/uploads/2013/05/Skoda-Columbus-Senderlogos-7.jpg?resize=600,388 waarbij ik alleen de bovenste kan kiezen omdat er bij mij 4 regels zijn (omdat er een CD in zit), maar de onderste opties, 2 SD kaarten en de USB kaart kan ik gewoon niet selecteren, terwijl er wel een SD kaart in zit die geformateerd is naar het juiste format door de download van de kaart update.

19. Schmart

Schmart Forumguru

@herbiek: ik heb ook een O3 uit 2014 gehad met MIB Columbus. Ik gebruikte een Transcend Class 10 SDHC 32GB MicroSD in een SD adapter, in het eerste SD-slot. Deze was FAT32 geformatteerd, met 512 sector size (msinfo32) en 16384 bytes in elke allocation unit (chkdsk), en de logo's in subfolder 'Radio Logo's' direct onder de root. Elk plaatje was een PNG met dimensies 90x60 pixels met 8-bit kleuren. Ik heb ze destijds van http://www.nederland.fm/ geript. Als ik het me goed herinner kon ik de zenderlogo's ook benaderen toen ze op een Samsung EVO 32GB SDHC UHS-1 MicroSD stonden.

Ik heb één logo als attachment bijgevoegd.

Bijgevoegde bestanden:

20. herbiek

herbiek Senior Member

@Schmart heb je afbeelding gedownload, mijn SD kaart helemaal leeg gemaakt (had die afbeeldingen bij op de SD kaart gezet waar de bluetooth update nog op stond) en alleen die afbeelding er op gekopieerd en tadaa ineens kan die SD kaart wel uitgelezen worden en heb ik nu bij Radio538 ineens wel een afbeelding staan:D. Net de download van de Skoda website nog maar een keer uitgepakt naar de SD kaart. Die afbeeldingen hebben een resolutie van 160x120 met 32 bit kleuren (wel PNG formaat). Zouden die voor een nieuwere Columbus zijn (die voor de O3 facelift misschien?) Wel vreemd dat ze aangeboden worden voor mij ter download na het invoeren van mijn chassis/VIN nummer. Morgen maar eens kijken of die extra afbeeldingen ook in te lezen zijn?

Schmart vindt dit leuk.

Deel deze pagina