Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Agent327

Forumguru
Verzending duurt tegenwoordig zo'n 2 weken, dus dat valt wel mee.

Het vervangen is volgens mij niet zo heel spannend, ik kwam onderstaand filmpje tegen over het vervangen van de DVD speler, daarin is te zien hoe eenvoudig het te openen is..

Ik denk dat het iets meer vraagt om de versterker te vervangen dan alleen de DVD unit eruit te halen.
Via deze link is een uitgebreide beschrijving te vinden hoe je de HD van de Columbus/RNS510 moet vervangen, in deze beschrijving komt ook de eindversterker aan de beurt. Met een beetje geduld en de juiste TORX schroevendraaiers moet het allemaal goedkomen.
 

Agvtje

Nieuw lid
Hey. Ik hen een S3 met colombus 9.2. Heb verbonden via rasp en dan via hotspot van auto de gsm weer verbonden met internet. Ik heb google maps en zie de file maar heb geen juiste berekening van de aankomsttijd en ook geen verkeersmeldingen! Weet iemand waarom?
 

herbiek

Senior Member
Weet inmiddels ook dat als ik een folder aanmaak op mijn SD kaart en daar de afbeeldingen van radiostations in zet die ik wil gebruiken dit ook prima lukt. Ik kan die map selecteren en vervolgens één van de afbeeldingen in die map selecteren
 

Schmart

Forumguru
En je hebt ook de grotere afbeeldingen (van de Škoda website) nu met succes kunnen gebruiken? Zo ja, dan vermeld ik dat ook in het kennisbank-item in aanbouw.
 

herbiek

Senior Member
Ja dat had ik vanmorgen al voor elkaar. Die submap heb ik wederom ook gevuld met afbeeldingen van de Skoda website met die afbeeldingen met een hogere resolutie.
 

Candy white

Nieuw lid
Je hebt real time trafic als je Columbus op internet is aangesloten. Dot kan via een losse Sim of via de hotspot van je telefoon.
 

Schmart

Forumguru
Hey. Ik hen een S3 met colombus 9.2. Heb verbonden via rasp en dan via hotspot van auto de gsm weer verbonden met internet. Ik heb google maps en zie de file maar heb geen juiste berekening van de aankomsttijd en ook geen verkeersmeldingen! Weet iemand waarom?

Ik neem aan dat wat je ziet geen Google Maps is, maar de kaarten van de Columbus. De filegegevens zullen waarschijnlijk van TMC komen. Wat ik denk dat je doet is je telefoon aanmelden op de WLAN hotspot van de Columbus, maar het moet andersom, dus de Columbus aanmelden op de hotspot van je telefoon (zoals @Candy white ook opmerkte), en het wereldbolletje bovenin het scherm mag niet rood zijn.
 

Rayzman

Actief lid
Wat me wel opvalt is dat de Columbus bij de initiële route berekening geen rekening houd met de traffic. Snelste route is doodleuk over de snelweg met 20+ minuten vertraging. Pas wanneer je een route gekozen hebt gaat hij roepen over files en eventueel de route aanpassen. Dat was met de Kenwood/Garmin in mijn vorige auto beter, want die maakte initieel al een alternatieve snelste route.
 

Agvtje

Nieuw lid
Bedankt ga ik eens proberen. En sorry typo
remote SIM access profile (rSAP)
Maar file komen denk ik wel degelijk via internet want heb geen rode wereldbol maar witte. 2 wereldbollen ene int midden en ene rechts boven. Als ik niet via rSAP connectie maak dan heb ik geen internet
 
Laatst bewerkt:

Mali

Forumguru
Witte wereldbol geeft aan dat je verbonden bent met internet en een rode wereldbol dus niet.
Helaas heb ik de eerste maanden altijd een witte wereldbol gehad ( zonder internet) na een bezoekje bij pon voor onderzoek ivm carkit geluid is dit wel goed gekomen.
 

Rofffel

Forumguru
Zoals de titel al doet vermoeden het volgende:
"Navigeer naar" betekend in de Octavia dat ik altijd naar huis genavigeerd wordt.
Wat ik ook roep/zeg: navigatie naar huisadres wordt gestart.

Ik heb met de microfoon geen problemen want handsfree is kraakhelder.

Kan een softwareupdate hierin helpen?
Heb vrij recent de kaarten geupdate, weet niet of dit verschil maakt?
 

Antera

Donateur
Was dit voor je update ook al is dan de grote vraag want dan kan je misschien het herleiden. normaal gezien werkt dit vlekkeloos en zou hij niet de klachten moeten hebben die jij hebt. Reset het zaakje eens misschien dat baten mag
 

Antera

Donateur
Das jammer want kan aan de update liggen misschien. Klacht is volgens mij niet herkenbaar althans niet bij mij.
 

mpklok

Nieuw lid
Ik update nog 'old scool' m.b.v. dvd. Na een geslaagde firmware update, is nu de navigatie aan de beurt.

Wanneer de software geïnstalleerd is, 'eject' dan de dvd? Of is er een manier om te zien of het systeem nog bezig is? Of op hoeveel % hij is?
 
Bovenaan Onderaan