Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Bij je Columbus zit een simkaart slot. Als je daar een SIM in steekt (of een hotspot maakt met je Telefoon), kun je Live traffic informatie ophalen. Deze gegevens zijn identiek aan de TomTom traffic info.

Als je de Columbus unit niet connect, krijg je alleen de TMC informatie, die aanmerkelijk minder "rijk" is.

Het dataverbruik met een Simkaart valt mij voorlopig reuze mee. Als je Google Maps uitzet, en niet te wild bent met het lezen van nieuwsberichten en andere content dan moet je denken aan een paar kb.
Tot nu toe (2 maanden, 6k kilometers) heb ik slechts 400Mb verbruikt.
Het enige nadeel is dat je na een jaar, want daar zit bijna aan met mijn Kodiaq, je een nieuw contract moet afsluiten voor deze live update a 70 euro per jaar. Dan is Android auto met waze toch goedkoper.
 
Afgelopen week mijn DAB zenderlijst eens opnieuw geordend. Daarna wilde ik de logo's er weer bij plaatsen, maar tijdens dit proces werkte mijn radio plots niet meer mee. Na het selecteren van het logo bleef het vlak zwart. Geen foutmelding o.i.d., maar de vlakjes blijven zwart. Vreemdgenoeg werkt het toewijzen van logo's bij de FM zenderlijst WEL naar behoren.????!

Vervolgens maar eens alle logo's gewist en opnieuw geprobeert, hielp niet.
Instellingen van radio terug naar fabrieksinstellingen, werkt ook niet.
"Automatisch opslaan logo's" optie aan of uit, maakt ook geen verschil.

Vreemd, bij FM kan ik logo's selecteren en koppelen wat ik wil, maar bij DAB zit ik nu met enkel zwarte vlakjes.

Iemand ENIG idee wat ik hier verder mee aankan? Ik wil mijn logo's graag terug, ziet er veel mooier uit.
 
Toch maar overgegaan naar de algehele fabrieksreset en verhip, daarna werkte alles weer naar behoren. (alleen al m'n instellingen en navigatie-adressen verdwenen...)
 

johnboy

Donateur
Het is een jaar, bij mijn Kodiaq vanaf 24-5 te verlengen met weer een jaar. Heb een mailtje van Skoda gekregen, na inloggen verlenging via creditcard mogelijk.
 

Rooverz

Actief lid
Bij mij staat de geldigheid tot 20-9-2020 en dat is voor alle verkeersinfo/parkeerplaatsen/weerbericht etc.

Ik rijd echter wel een geïmporteerde OC3FL uit België. Misschien heeft PON andere voorwaarden bedongen als de Belgische importeur?
 

DeNnZ

Forumguru
Zojuist kreeg ik, na het instellen van een adres in de nav van de Kodiaq, de melding dat 'er voor deze bestemming een update beschikbaar was' (of iets in die richting), en dat deze update +/-324 MB was.

Vervolgens heb ik de auto de update via LTE binnen laten slurpen. De update leek in 2 delen verdeeld te zijn, de eerste status balk van 0-100% was gelabeld "Software update" of iets in die strekking. Nadat deze klaar was werd er iets nieuws gedownload met het label "Nederland".

In de versie informatie staat dat NL versie 2018 is, maar volgens mij was dit al zo....

Weet iemand hier wellicht wat voor een soort update dit is geweest?
Ik dacht dat die kaartupdates altijd maar 1 of 2 maal per jaar waren en dat die dan, bij onze variant Columbus) via een SD kaart geladen werdt.....
 

CDK

Forumguru
@DeNnZ, dat had ik afgelopen zaterdag inderdaad en daarna veel mailtjes van de online diensten van Skoda dat ik afgemeld en aangemeld was....
 

CBreedijk

Donateur
Zojuist kreeg ik, na het instellen van een adres in de nav van de Kodiaq, de melding dat 'er voor deze bestemming een update beschikbaar was' (of iets in die richting), en dat deze update +/-324 MB was.

ik krijg na invoer van ELK adres deze melding en de bijbehorende de update is dan 0 kb :shutup::arghh::banghead:
 

DeNnZ

Forumguru
@Corné de Kluijver & @CBreedijk,

Klopt beide meldingen, het af/en aangemeld en de 0KB updates, kreeg en krijg ik ook steeds.
De af/aangemeld meldingen kreeg ik op de dag dat mn Skoda connect afliep, dus dacht dat het daarvan was.
Ik denk dat het iets te maken heeft met de nieuwe app die ze zojuist hebben gelanceerd.

Die 0KB updates zijn wél bloedirritant, zeg!
 

Rallye

Forumguru
@DeNnZ Welke nieuwe app? Die van MijnSkoda (van Pon)? Die heeft niets met je navigatie te maken, maar wet via de MijnSkoda-module. Ik denk dat je eerste gevoel (aflopen Connect) dichter bij de waarheid ligt....
 

DeNnZ

Forumguru
@Rallye
Ik zeg ook niet dat het iets met de navigatie te maken heeft..
Ik heb het ook over 2 verschillende issues, de één zijn de 0KB update berichten in het navigatie systeem, en de ander is de mail van Skoda connect betreffende het terugzetten naar fabrieksinstellingen van het infotainment.

Van het laatste denk ik écht dat dit te maken heeft met de nieuwe app (de oude 'Mijn Skoda' app werkt ook niet meer), je moet hier namelijk nu ook een nieuw wachtwoord voor aanvragen..
Ik vermoed dat de reset nodig was om het systeem te laten praten met de nieuwe app..
 
Bovenaan Onderaan