Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

herbiek

Senior Member
Redelijk, kan het in elk geval goed volgen. Ik had het zelf ook al uitgeplozen, maar bij het plaatje "Dateien verwalten" kan ik de SD kaart dus niet selecteren. De CD kan ik wel selecteren, maar die van mij staat alleen muziek op. Zal toch niet zo zijn dat ik die afbeeldingen perse op een CD moet branden?
 

Schmart

Forumguru
Redelijk, kan het in elk geval goed volgen. Ik had het zelf ook al uitgeplozen, maar bij het plaatje "Dateien verwalten" kan ik de SD kaart dus niet selecteren. De CD kan ik wel selecteren, maar die van mij staat alleen muziek op. Zal toch niet zo zijn dat ik die afbeeldingen perse op een CD moet branden?

Voldoen je logo's aan de in het boekje gestelde eisen?

Let op:
■ De volgende beeldformaten worden ondersteund: jpg, gif, png, bmp.
■ Wij adviseren een resolutie tot 500x500 pixels.
 

herbiek

Senior Member
Heb ze gedownload van de Skoda website waar ik ook de kaart updates en de Bluetooth update vandaan heb, dus mag hopen van wel! Heb overigens ook nog een keer de SD kaart in het tweede slot geduwd, maar dat maakt niet uit.. ook die blijft grijs gedisabled.. en kan ik niet selecteren.
 

herbiek

Senior Member
@Rallye Kan zelf nog wel een foto maken, maar eigenlijk is het precies dit plaatje uit de handleiding die jij stuurde https://i2.wp.com/www.skoda-portal.de/wp-content/uploads/2013/05/Skoda-Columbus-Senderlogos-7.jpg?resize=600,388 waarbij ik alleen de bovenste kan kiezen omdat er bij mij 4 regels zijn (omdat er een CD in zit), maar de onderste opties, 2 SD kaarten en de USB kaart kan ik gewoon niet selecteren, terwijl er wel een SD kaart in zit die geformateerd is naar het juiste format door de download van de kaart update.
 

Schmart

Forumguru
@herbiek: ik heb ook een O3 uit 2014 gehad met MIB Columbus. Ik gebruikte een Transcend Class 10 SDHC 32GB MicroSD in een SD adapter, in het eerste SD-slot. Deze was FAT32 geformatteerd, met 512 sector size (msinfo32) en 16384 bytes in elke allocation unit (chkdsk), en de logo's in subfolder 'Radio Logo's' direct onder de root. Elk plaatje was een PNG met dimensies 90x60 pixels met 8-bit kleuren. Ik heb ze destijds van http://www.nederland.fm/ geript. Als ik het me goed herinner kon ik de zenderlogo's ook benaderen toen ze op een Samsung EVO 32GB SDHC UHS-1 MicroSD stonden.

Ik heb één logo als attachment bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • radio538.png
    radio538.png
    1,8 KB · Weergaven: 28

herbiek

Senior Member
@Schmart heb je afbeelding gedownload, mijn SD kaart helemaal leeg gemaakt (had die afbeeldingen bij op de SD kaart gezet waar de bluetooth update nog op stond) en alleen die afbeelding er op gekopieerd en tadaa ineens kan die SD kaart wel uitgelezen worden en heb ik nu bij Radio538 ineens wel een afbeelding staan:D. Net de download van de Skoda website nog maar een keer uitgepakt naar de SD kaart. Die afbeeldingen hebben een resolutie van 160x120 met 32 bit kleuren (wel PNG formaat). Zouden die voor een nieuwere Columbus zijn (die voor de O3 facelift misschien?) Wel vreemd dat ze aangeboden worden voor mij ter download na het invoeren van mijn chassis/VIN nummer. Morgen maar eens kijken of die extra afbeeldingen ook in te lezen zijn?
 

Maartenvds

Forumguru
Beste mede leden,

toen ik vanmorgen in mijn auto stapte en een muziekje op wilde zetten hoorde ik helemaal niks! hard reset geprobeerd maar dat werkte niet blijf op geen een medium geluid houden. Ook als ik de radio selecteer heb ik daar geen geluid meer van.

Ik kan de hele radio nog bedienden hij loopt niet vast of iets dergelijks. Weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe het op te lossen is? Lijkt op de verbinding naar luidsprekers.
 

herbiek

Senior Member
Nou heb ik toch goed nieuws, die PNG afbeeldingen werken nu dus ook! Denk dat de de files die er voor zorgen dat de Columbus herkend of een Bluetooth, dan wel kaart update betreft er ook voor zorgt dat de SD kaart niet gezien wordt als bron van afbeeldingen. De lijst met afbeeldingen in de zip file is veel te lang, je zoekt je een ongeluk op het scherm met de slider, met de draaiknop rechts is het beter te doen maar dan nog. Ik ga de afbeeldingen van zenders die ik toch nooit luister er uit knikkeren voordat ik de SD kaart nog een keer aanbied. Had de ZIP file hier graag aangeboden, maar met 4,3Mb is deze te groot om toe te voegen als ZIP file. Misschien dat donateurs dat wel kunnen?
 

Bakkertje

Forumguru
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Maartenvds

Forumguru
@Bakkertje zal wel mooi zijn ik zag de bui al hangen van een dure reparatie of vervanging. Dit zal wel kunnen kloppen want mijn Columbus werkt zelf nog helemaal perfect het is echt de output van geluid in welke vorm dan ook. Bestellen die handel haha
 

Maartenvds

Forumguru
Ohja enige jammere is dat de verzending weer lang is en ik weet ook niet hoe makkelijk dit te vervangen is volgensmij moet je je halve Columbus open schroeven
 

Bakkertje

Forumguru
Verzending duurt tegenwoordig zo'n 2 weken, dus dat valt wel mee.

Het vervangen is volgens mij niet zo heel spannend, ik kwam onderstaand filmpje tegen over het vervangen van de DVD speler, daarin is te zien hoe eenvoudig het te openen is..

Je kunt het ook aan onderstaande partij vragen, maar ik verwacht dat je dan minimaal 150 euro lichter bent:
https://www.autopar.nl/forum/rns-510-defect-kapot/
 

Maartenvds

Forumguru
@Bakkertje ik heb inderdaad ook al gezocht en vond het inderdaad meevallen :) nu nog even de radio code opzoeken en onderdelen afwachten. Ik heb ook bericht naar autopar puur uit interesse en de eventuele kosten. Maar denkt inderdaad dat ik zo 10 keer duurder uit ben en dat vind ik net te veel van het goede.
 

Maartenvds

Forumguru
@Bakkertje jaa inderdaad daarom twijfel ik nog of ik hem niet gewoon opstuur naar autopar als ze diagnose stellen en je wilt geen reparatie betaal je allen 7,95 verzendkosten dusja dan weet ik het wel zeker als het dat onderdeel is
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan