Amundsen Het grote Amundsen-topic

Maarten

Forumguru
Volgens mij maakt het niet uit of je de Amundsen in combinatie met een Yeti hebt.
Graag hier verder gaan met deze discussie.
Ik heb jouw vraag samengevoegd met het lopende topic.
 
Kan ik op de Amundsen Navigatie de GPS snelheid aflezen? En de route in tekst lezen? Want hoewel mijn vorige navigatie een draak was, waren dat 2 opties die ik veel gebruikte en nu nog niet heb gevonden.
 
Nee, GPS snelheid kun je niet aflezen.
Route wel in tekst.
Je ziet dan hoeveel km het nog is naar de volgende actie.
Hiervoor moet je wel nadat je de route gepland hebt, op een toets drukken. Je kunt niet standaard een tekst overzicht krijgen.
 
De route info heb ik inmiddels ook gevonden, dat kleine 'i' knopje had ik nog niet gevonden, daar zitten nog veel functies achter verborgen.

Jammer van de GPS snelheid, dat is in trajectcontroles trouwens wel handig.

Ik meen ook vragen gelezen te hebben over flitssymbooltjes op je route, dat sommige deze wel zien en anderen niet. Nu begrijp ik uit de handleiding dat de TMC informatie alleen wordt getoond als je niet naar dat radiostation luistert. Of het dan uit maakt of je een cd afspeelt of mp3 van de sd kaart weet ik niet.

Ik zal hier eens mee experimenteren.
 
Als je op 'Traffic' drukt krijg je file informatie.
Daar staat ook wel eens 'Politiecontrole' bij inderdaad.
Per melding kun je ook zien van welke zender de melding af komt.

Vwb GPS snelheid: ik kan, in mijn Golf VI (blijf het herhalen voor de duidelijkheid :blush:) op de MFA (scherm tussen de tellers) de snelheid zien.
Ook als je op de cruise control rijd, kun je de ingesteld cruise-control snelheid zien daar.
De snelheid op de tellers is trouwens een snelheid van de versnellingsbak en niet die van GPS...
 

Falcon

Donateur
Nog even een vraagje. Kan je een externe videobron op de Amundsen aansluiten en heeft de Amundsen ook een video-output optie.
 
Mp3

Hallo allemaal,

Hoorde deze week dat mijn O2 GL BL is besteld.
Nu las ik al dat deze MP3 afspeelt vanaf de SD kaart.

Wat ik niet terug kan vinden is, of Admundsen, ook MP3 op cd afspeelt?
of speelt hij alleen maar gewone Cd's af?

gr. Eric
 
Hallo allemaal,

Hoorde deze week dat mijn O2 GL BL is besteld.
Nu las ik al dat deze MP3 afspeelt vanaf de SD kaart.

Wat ik niet terug kan vinden is, of Admundsen, ook MP3 op cd afspeelt?
of speelt hij alleen maar gewone Cd's af?

gr. Eric
Nog niet geprobeerd maar volgens mij moet dat kunnen.
Wellicht dat er iets in de handleiding over staat?
 
Je kunt MP3's vanaf cd afspelen, wel is er een beperking in het aantal directory's en bestanden per directory. Dat staat in de handleiding vermeld. De beperking is overigens zo dat je er in de praktijk geen last van zult hebben :)
 
Ipod

Hoi , bedankt voor de reacties,

Ik heb ook een Ipod, ik ben nog aan het twijfelen of ik een MID interface in laat bouwen.
Waarom zou ik niet gewoon de Ipod aansluiten op de AUX ingang van de armsteun, oftewel, wat is het exacte verschil hiertussen? is het alleen het opladen?

gr. Eric
 
Het verschil is dat je de nummers via de radio kunt kiezen en ook de labels (artiestnaam enz.) te zien krijgt, net zoals bij een MP3 vanaf SD of CD.
Bij de AUX ingang krijg je alleen muziek.

Het is MDI trouwens.
 

ceesdd

Lid
Volgens mijn dealer kost zo'n aansluiting meer dan een paar honderd euro! Nu hbe ik een 32 GB SD Catd en daar kan je heel veel muziek op kwijt! Kosten: € 130,00!
 

hemi24

Forumguru
Paar honderd euro voor een MDI?!?

Misschien als je deze naderhand wilt inbouwen, af-fabriek was het bij mij € 170,-
 

Ewoud

Nieuw lid
Dan moet je wel nog een interface kabeltje erbij kopen. Voor een mdi ben je dan +/- 200 euro kwijt. Een 32gb Sdhc kaartje hoeft maar 70 euro te kosten (alternate.nl bijvoorbeeld). Ik heb overigens voor beide gekozen. Op de sd kaart heb ik een paar Gb in gebruik voor verschillende navigatiekaarten.

Het geluid van mijn Iphone via aux valt me tegen. Er is vaak een ruis te horen, zeker als het geluid wat zachter staat. Kwaliteit via mdi is ruisvrij en veel beter van kwaliteit. Als je niet te veel eisen stelt aan de kwaliteit is de aux bruikbaar, maar als je er veel gebruik van gaat maken zou ik kiezen voor de mdi óf de sd kaart natuurlijk!
 
Welk merk SDHC kaart is het best bruikbaar in de Amundsen?

Nog een week of 5 en dan krijg ik (eindelijk) mijn S2 geleverd. Ik ben nu aan het kijken welk SDHC kaartje (16 of 32Gb) ik het best kan gaan gebruiken in de Amundsen.
Ik zie dat er echter nogal wat prijsverschil zit tussen de diverse merken (SanDisk, Kingston of merkloos).
Kan iemand mij vertellen of er verschil zit tussen de merken (buiten de prijs dan) m.b.t. de werking in de Amundsen of maakt dat niet uit?
 
Ik ben ook aan het kijken naar een SDHC kaart. Weet iemand of het nog toegevoegde waarde heeft als je een SDHC Ultra kaart gebruikt? Of zijn die alleen bedoeld voor de fotografiewereld?
 
Bovenaan Onderaan