Amundsen Het grote Amundsen-topic

breef

Lid
Een collega van mij heeft onlangs een nieuwe Octavia gekregen met een Amundsen navi, het eerste wat mij opviel was dat hij geen grafische parkeer-weergave heeft en ook geen telefoon opties zoals scrollen door je telefoonboek en nummers intoetsen.. Zijn dat limitaties van de Amundsen?

Al deze opties heb ik wel op mijn Bolero
 

Wasmachineman

Forumguru
Cruise vergelijkbaar met Amundsen ?

Kan ik op mijn cruisenavi schermpje ook de grafische hulpjes krijgen ipv alleen maar de signalen die ik hoor ?
Wie o wie weet dit ? :crazy:
Ik heb over 2 weken een 120k beurt en zal het dan ook vragen aan de garage.
 
Een collega van mij heeft onlangs een nieuwe Octavia gekregen met een Amundsen navi, het eerste wat mij opviel was dat hij geen grafische parkeer-weergave heeft en ook geen telefoon opties zoals scrollen door je telefoonboek en nummers intoetsen.. Zijn dat limitaties van de Amundsen?

Al deze opties heb ik wel op mijn Bolero

Dit is een foto van mijn Amundsen tijdens het achteruit rijden

picture.php
 

MGouma

Nieuw lid
Hier de collega van Breef :xyxthumbs::xyxthumbs::laugh:..
Vandaag de admunsen laten omprogrammeren voor de OPS..
Dit werkt nu naar behoren.

Was men vergeten weer aan te zetten bij de dealer na het monteren van de trekhaak..

Nog ff terug komend op de vraag van de Telefoon.
Is er misschien een verstopte optie om toch iets meer functionaliteit op het scherm van de admunsen te krijgen mbt de fabrieksaf gemonteerde bleutooth carcit..
 

EdOII

Nieuw lid
Ik navigeerde laatst weer ergens naar toe en onderweg gaf de navigatie op de route een rode driehoekje aan met een uitroepteken erin. Ik had dit al een paar keer gezien, maar wist niet wat het was. Maar dit keer zag ik wat het was, er stond een mobiele flits camera aan de andere kant van de snelweg. Ik moet volgende keer toch maar voor de zekerheid mijn gas, maar iets los laten.:) Dat navigatie systeem dat aan geeft. Vaste flitspalen worden inderdaad niet aangegeven.

Ik ken dat driehoekje van mijn TomTom. Daar krijg ik ook verkeers info op. De mobiel camera heb ik echter daar niet als een uitroep teken maar een camera symbool. Ik krijg zo'n driehoekje als er ik ergens rijd waar ik spits bv de bus op de vluchtstrook gaat. Toevallig is op de a27 utrecht - almere ook een bord met exact het zelfde symbool als de tomtom het aangeeft met de melding van bus op rijstrook.

Ik zal volgende week is opleten. Ik krijg de Armandsun ook dus zal het is een tijdje beide aan hebben :-)
 

hemi24

Forumguru
Kan ik op mijn cruisenavi schermpje ook de grafische hulpjes krijgen ipv alleen maar de signalen die ik hoor ?
Wie o wie weet dit ? :crazy:
Ik heb over 2 weken een 120k beurt en zal het dan ook vragen aan de garage.

Voor zover ik heb kunnen nagaan niet, de 'oudere' toestelen van Blaupunkt (dus ook het Nexus sytsteem) kunnnen geen info van de canbus weergeven op het scherm, dus ook geen info van de airco-bediening, parkeersensoren en b.v. info van een gekoppelde Ipod.
 
Heren,

Iemand al eens opgevallen dat onder de Setup bij Media de optie Bluetooth Audio aangezet kan worden? Ik heb deze aangezet, maar weet niet precies waar dit nou op stoelt. Heeft iemand dit werkend?
Groet, Arnold
 

Hendrik

Nieuw lid
Navigatie data

Heeft iemand als eens geprobeerd de data van de DVD (RNS510) te kopiëren op de SD kaart van de Amundsen, zodat je in een keer geheel Europa tot je beschikking hebt?

Weet iemand hoe je de constant herhalende mededeling "de route wordt berekend met in achtname van verkeersproblemen" kunt uitschakelen. Nu krijg ik deze melding bij elke nieuwe tmc uitzending.
 

hemi24

Forumguru
Heeft iemand als eens geprobeerd de data van de DVD (RNS510) te kopiëren op de SD kaart van de Amundsen, zodat je in een keer geheel Europa tot je beschikking hebt?

Als ik me niet vergis draait de RNS510/Columbus (VDO) op Navteq kaarten en een RNS310/Amundsen (Blaupunkt) op Teleatlas kaarten.

Weet iemand hoe je de constant herhalende mededeling "de route wordt berekend met in achtname van verkeersproblemen" kunt uitschakelen. Nu krijg ik deze melding bij elke nieuwe tmc uitzending.

Als je de melding niet meer wilt ontvangen, kun je of de navigatiemeldingen uitschakelen, of je zet de dynamische routeberekening/begeleiding uit.
 

Octavia2010

Nieuw lid
Octaman heeft een Amundsen, dus het kán wel..
Misschien een bepaalde instelling of optie aanzetten?


Als het een instelling is, dan zou ik het graag willen weten. Ik krijg echt nooit een melding op het scherm, alleen maar de verkeersstoringen.
Ik vind dit wel tegenvallen van zo'n duur syteem. Totaal niet open om iets aan toe te voegen.:shocked:
 

MennoW

Forumguru
weet iemand hoe de carkit fucktie werkt op de Amundsen
gaat dit een beetje soepel met bv Nokia E51
ik krijg mijn S2 met dit navi systeem telefoon voorbereid met bleutooth en multi-funktie-stuur.
en ik las hier en daar dat er nog wel wat storingen mee waren.
ervaringen iemand
 
Hoi Menno,
Ik heb de E51 en het Amundsen systeem. Geen enkel probleem. Goed geluid en alles werkt. Wel bij de instellingen van Bluetooth aangeven dat je Externe Simmodus toelaat. Zie ook het lijntje van RSap.
Succes.
 

fuchs

Nieuw lid
Ik ga 25 januari mijn Octavia Combi Greenline ophalen bij de dealer (komt in plaats van een Ford Focus). Nu kan ik bij aflevering kiezen: Navigatie vanaf CD of SD. Het liefst heb ik de navigatie vanaf SD. Hierover heb ik een paar vragen:
1) Kan ik tegelijk navigeren en muziek luisteren vanaf SD? Indien dit kan wil ik namelijk mapjes maken op de SD kaart.
2) Is het verstandig om zelf een SD kaart mee te nemen met een zo hoog mogelijke capaciteit zodat er zo veel mogelijk muziek bij kan?
3) Welke SD kaart is aan te raden?
Het zijn misschien simpele vragen maar ik heb zelf weinig verstand van dit soort zaken.
 
Ik ga 25 januari mijn Octavia Combi Greenline ophalen bij de dealer (komt in plaats van een Ford Focus). Nu kan ik bij aflevering kiezen: Navigatie vanaf CD of SD. Het liefst heb ik de navigatie vanaf SD. Hierover heb ik een paar vragen:
1) Kan ik tegelijk navigeren en muziek luisteren vanaf SD? Indien dit kan wil ik namelijk mapjes maken op de SD kaart.
2) Is het verstandig om zelf een SD kaart mee te nemen met een zo hoog mogelijke capaciteit zodat er zo veel mogelijk muziek bij kan?
3) Welke SD kaart is aan te raden?
Het zijn misschien simpele vragen maar ik heb zelf weinig verstand van dit soort zaken.
Ik gebruik de Amundsen met een micro-SD-kaart van 8Gb (met adapter) Voor navigatie heb ik ongeveer 1,4 Gb in gebruik de rest gebruik ik voor muziek. Dit werkt perfect.
Als je moet betalen voor de navigatiesoftware en als het geen verschil maakt tussen CD of SD, zou ik kiezen voor de CD. Dan kun je zelf later de software naar SD laden.
Als je eenmaal de software op je SD hebt staan heb je de CD's waarschijnlijk nooit meer nodig, of je moet natuurlijk mensen in je omgeving willen voorzien van de navigatiesoftware.

Je kunt volgens mij SD-kaartjes gebruiken tot 32 Gb, er is dus keuze genoeg. Mijn keuze voor micro-SDHC is omdat ik die nog had liggen.

Alvast heel veel plezier met je nieuwe auto. Ik heb de mijne nu bijna 3 maanden en het bevalt nog steeds super goed. Alleen is het brandstofgebruik uit de folder met mijn rijstijl niet haalbaar.
 
Bovenaan Onderaan