Amundsen Het grote Amundsen-topic

fenne

Nieuw lid
nieuw

Hallo, ik heb sinds vrijdag een O2 greenline BNS, met amundsen en BT carkit..tot nu toe echt een fijn systeem; effe stoeien met de tel maar alles werkt (gebruik een Nokia E71).:xyxthumbs:
 

pearldiver

Nieuw lid
Allen,

Misschien wisten een aantal dit al maar het amundsen systeem is hetzelfde als in VW geplaats wordt als RNS310 of in Seat als Media Systeem 2.0.

Op een ander forum hebben ze een leuk topic over dit aparaat.

[MODERATORBREAK]Verwijzen naar een site waar men niet legaal omgaat met licentiekeys is niet toegestaan[/MODERATORBREAK]
 

Alphons12

Nieuw lid
amundsen versus vdo dayton

In mijn huidige SKODA heb ik een vdodayton radio en navigatie in een, incl heel europa op cd. Is teleatlas niet toevallig ook het merk van vdodayton? Maw, zou ik die serie cd's niet ook kunnen gebruiken op de amundsen?
 

Ronnie

Forumguru
De CD's zullen wel passen maar ze gaan niet werken neem ik aan.
Ik heb het eens geprobeert met cd's van mijn navi (VW MCD(Blaupunkt Teleatlas DX)) en een 1 din VDO Dayton navi uit 2004, werkte ook niet.
Ook omgekeerd werkte niet, de MCD kon ze niet lezen, was geen DX versie.
 

ceesdd

Lid
Overstap Columbus naar Armundsen

Vanwege diefstal van mijn Columbus maak ik de overstap naar Amundsen systeem. Zijn er meer mensen die dat gedaan hebben? En wat zijn de ervaringen? Is dit systeem inderdaad minder inbraak gevoelig dan de Columbus navigatie unit?
 
Het Amundsen systeem is eigenlijk duurder dan de columbus omdat je voor ieder land een cd moet kopen aan 130€ 't stuk.

Minder inbraak gevoelig zou ik niet zeggen gewoon minder in trek.

Als ik overstap is het naar de KW-NX7000 van JVC of de Alpine NAV-502BT
 

Bakkertje

Forumguru
Vanwege diefstal van mijn Columbus maak ik de overstap naar Amundsen systeem. Zijn er meer mensen die dat gedaan hebben? En wat zijn de ervaringen? Is dit systeem inderdaad minder inbraak gevoelig dan de Columbus navigatie unit?

Waarom neem je geen JVC met afneembaar front? Met een Amundsen blijf je een diefstal gevoelig systeem houden.
 

MennoW

Forumguru
ja ik was misschien niet helemaal duidelijk
wat ik bedoelde is kan je een columbus zo om ruilen in de auto voor amundsen of anders om zonder enige aanpassingen?
 

ceesdd

Lid
Ja hoor dat maakt niet uit, gewoon opnieuw aansluiten en het werkt. Moeten natuurlijk wel installatie codes geinstalleerd worden, maar dat doet de dealer.

Technisch kan dat.

Ruilen in de auto voor amundsen of anders om zonder enige aanpassingen?[/quote]


[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]
 

ceesdd

Lid
Gebruik SD card amundsen

Zojuist diverse muziek op sd Card gezet (32 GB), werkt prima op PC en in Amundsen. Vandaag ook nav software op sd card geinstalleerd. Werkt goed gecombineerd, nav software en muziek vanaf sd card.

Nu wil ik op de SD card nog wat muziek zetten en sloot deze aan op mijn PC., maar deze kan de Card niet meer lezen omdat het een ander bestandsformaat is. Vreemds zonder de nav software was dit geen probleem. Dit betekend dat je dus na installatie van de NAC software geen muziek meer bij kunt schrijven of verwijderen zonder eerst de kaart in de PC te formateren?

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik dach dat je NAV software en mp3 door elkaar op de SD card kon gebruiken?
 

MarcoO2

Forumguru
ik ben benieuwd of de kaart het nu nog in de amundsen doet. Ik heb ook een kaartje gebruikt in mijn columbus, zodra ik hem erin stak, gebeurde er niets, en daarna kon ik ´m ineens ook niet meer in mijn pc gebruiken. Met andere kaartjes heb ik nooit problemen gehad.
 
Bovenaan Onderaan