Amundsen Het grote Amundsen-topic

ik heb een 8 gb shdc gekocht bij informatique voor 16 euro + 2.50 verzendkosten.
Is voorlopig zat.

Over een een jaar ofzo zijn de 16 gb kaartjes ook weer 16 euro.
 
Ik doe het met 4Gb kaartjes, gaat prima.

Even een rekensom:
Een gemiddelde MP3 = 3,5Mb
4Gb is 4096Mb = 1170 MP3'tjes
Dat is dan weer 4095 minuten muziek = 68 uur = 2,84 non-stop muziek!
 

Jazzy

Lid
ik heb zelf de pincode uit mijn telefoon gehaald anders moet je elke keer pin in voeren als je gaat rijden.
nu doet hij alles automatisch.
Dat hoeft niet, kun je ook anders doen. Wanneer je met de stuurbediening de pincode ingeeft kun je bij het laatste getal doorscrollen en dan voor 'Save' kiezen. Nu onthoudt de auto je pincode en hoef je hem niet meer in te voeren.

Ik kwam pas trouwens bellend aanlopen en toen ik in de auto zat viel het gesprek weg, omdat de auto de telefoon automatisch overnam. Dat is wel een klein nadeeltje.

Erg jammer trouwens dat je de telefoon niet kunt bedienen met het scherm van de Amundsen, die telefoonknop blijkt gewoon een muteknop te zijn. Die bediening via het MFD vind ik maar lastig.
 

ceesdd

Lid
Helemaal mee eens, onlangs mijn Columbus vervangen door Amundsen (ivm inbraak) daar is dit perfect geregeld. Op Matrix scherm is een crime, probeer maar eens te scrollen door groot telefoonboek!

Na inbraak van amundsen komt er bij mij echt wel weer columbus in!
 
Voor elk nummer dat ik vanuit het telefoonboek moet bellen (Wat via MFD inderdaad een drama is bij een groot telefoonboek) maak ik meteen een voicelabel aan.

Ik weet alleen niet hoeveel je er daarvan kunt aanmaken (Staat vast in de handleiding) maar de voicelabels werken voor mij perfect.
 

OrbitZ

Lid
Stel je heb verschillende landen op de SD kaart staan, kan je dan makkelijk een route plannen naar bijvoorbeeld zuid Frankrijk? Wordt de route dan goed doorberekend?

Zit namelijk te twijfelen tussen S2C Ambition BL of Elegance BL.
 

deusjevo

Forumguru
Ik heb geprobeerd wat Amundsen topics door te spitten maar deze vervallen vrij snel in oeverloos off-topic gebrabbel...:disc:

Paar concrete vraagjes:

Ik begrijp dat je voor elk land een DVD moet kopen?
Wat gaat dat kosten per land?
Volgens mij is de O2 business edition niet leverbaar zonder Amundsen?
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik begrijp dat je voor elk land een CD-Rom moet kopen ? Ja, standaard krijg je de BeNeLux en hoofdwegen Europa.

Wat gaat dat kosten per land? Ongeveer 129 euro, de 2e is vaak voor de helft !!!!!

Volgens mij is de O2 business edition niet leverbaar zonder Amundsen?
Je kan de Amundsen eruit laten halen en vervangen bij de dealer (tegen meerprijs) door een ander apparaat !
 

deusjevo

Forumguru
Dank Wasmachineman!

Hmmm, ik ga dan toch maar voor een model zonder Amundsen.
Vind die (detail)kaarten vééél te duur, zou minimaal detailkaarten van DLD/Oostenrijk/Frankrijk/Spanje + Portugal willen hebben.
Zijn vast wel (minder legale:945:) oplossingen voor maar ik hou 't wel bij m'n Tom Tom denk ik.
Verder vind ik de diefstalgevoeligheid wel erg hoog.
 

Wasmachineman

Forumguru
Okay ! Gaat de Demarrage eruit dan ?
Heb je al iets op het oog ?
Succes verder !!
Ter info, ik rijd ook al jaren met de Benelux CD-Rom, op vakantie hebben we dus alleen de hoofdwegen en dat gaat redelijk hoor.
De navi brengt je in het centrum van elk stadje zo'n beetje en dan vragen we het meestal wel om verder te komen.
Maar ja, hij is wel diefstalgevoelig ! Tot nu toe nog nooit last van gehad maar eens zal de eerste keer zijn. De TT of vergelijkbaar kun je inderdaad goed verstoppen en de Amudsen etc niet !
Alarm helpt meestal ook niet veel.
 

deusjevo

Forumguru
Okay ! Gaat de Demarrage eruit dan ?
Heb je al iets op het oog ?
Succes verder !!

:ot:
Contract was al afgelopen per 18-01-2010.
Denk dat ik binnen enkele weken kan gaan bestellen.
Nieuwe autolijst tussen m'n werkgever en leasemij. is uit en ligt ter beoordeling bij de OR van ons bedrijf.

Twijfel nog tussen Yeti 1.2 en Octavia 1.4 TSI, geef de Octavia de meeste kans.
Heb een caravan van 1200 kilo en vrees dat dat wel weer wat veel wordt voor de Yeti 1.2.
De 1.8 TSI valt buiten m'n budget en over de evt. introductie van een 1.4 TSI Yeti is nog geen nieuws
Verder ben ik verwend geraakt door de kofferruimte van m'n O1. :xyxthumbs:
 

Wasmachineman

Forumguru
Tja, die kofferbak haal je nergens anders dan bij de Octavia !:super:
Speelt bijtelling nog mee ?
Want dan moet je toch echt kijken voor die O2 1.2 TSI of trekt die geen 1200 kg ? Ik ben dus geen sleurhutexpert !
 
Als je naar de bijtelling moet kijken, waarom dan geen O2 greenline.
Heb ik ook besteld, mag 1400KG trekken, en is een net uitgeruste auto lijkt me.
 
Mdi

Hallo allemaal,

Nog (maar) 7 weken, en mijn O2 is binnen (hoop ik)

Ik heb een MDI aansluiting besteld, met een Ipod kabel.
Misschien heb ik het ergens gemist, maar wordt de Ipod ook opgeladen via deze kabel, of is het alleen maar voor het afspelen van de muziek?

gr. Eric
 
Hallo allemaal,


Weet iemand, of de Ipod (touch) ook oplaadt via de MDI, of is dit alleen maar om af te spelen?

gr. Eric
 
Ik heb een MDI aansluiting en hiermee word mijn Ipod (Nano) en Iphone ook opgeladen.
Prachtig hoe je via MDI je muziek kunt afspelen. Alle afspeelijsten ed zijn terug te vinden op de Amundsen.
 
Bovenaan Onderaan