Amundsen Het grote Amundsen-topic

janjan

Nieuw lid
amudsen

Ik ben bezig een skoda oktavia te leasen met een amudsen navigatie systeem.
De dealer heeft mij het een en ander uitgelegd over het amudsen systeem.
Is dit systeem alleen maar engels talig of kan het ook naar de nederkandse taal omgeschakeld worden.
De dealer kon mij hier geen antwoord op geven.
Hij zij dat je de stem ook kon uitschakelen.:1884:
 

van inkel

Forumguru
.
Is dit systeem alleen maar engels talig of kan het ook naar de nederkandse taal omgeschakeld worden.

Hoi Welkom hier, hieronder het antwoordt op een van je vragen.

picture.php
 
Inderdaad, het Amundsen-systeem is gewoon in het nederlands. (Goeie dealer trouwens, als je dat niet weet).

De grafische weergave van de parkeersensoren heb ik op mijn systeem nog nooit gezien. Dat zal er wel mee te maken hebben dat deze functie op de Greenline niet aanwezig is.
 

jzijsling

Nieuw lid
Nou ik heb net mijn nieuwe skoda greenline besteld en hier komen wel degelijk de parkeersensoren in het navigatiesysteem te zitten.

Nog even over het sd-kaartje.
Kan ik gewoon de bestanden van de meegeleverde cd op de sd-kaart kopieren? Zit hier geen beveiliging op dan?
En is het nodig om aparte mapjes te maken op het sd-kaartje, zoals Fuchs zich ook al afvroeg?
 
Dan ben ik wel benieuwd hoe ik mijn Amundsen moet instellen zodat de parkeersensoren worden weergegeven op het display. Kan iemand mij dat vertellen?

Ik hoor het graag. De handleiding maakt mij niet veel wijzer.

Betreffende het SD-kaartje. Je hoeft zelf geen mapjes aan te maken, dat doet het systeem zelf. Op je SD-kaart komt een map die Cryptnav heeft, daarin staat al je navigatiesoftware. Navigeren met een SD-kaart is ook handiger als je door meer landen rijdt, hoef je niet telkens de CD te wisselen. (ik heb zowieso geen CD's). Overzetten van kaarten op SD is een standaard functie in het systeem die dus het gebruik van het systeem comfortabeler maakt.
 

Ewoud

Nieuw lid
Gisteren heb ik mijn nieuwe Octavia Combi Greenline Business edition opgehaalt bij de dealer. Een leuk begin van het nieuwe jaar! Hier zit ook het Amundsen navigatiesysteem in. (Columbus mocht helaas niet van de leasemaatschappij i.v.m. hoge diefstalgevoeligheid). De parkeersensoren werken bij mij af fabriek.

Het is mij alleen nog niet gelukt om de ingebouwde bluetooth carkit verbinding te laten maken met mijn Iphone 3GS. In diverse forum's wordt er wel gesproken over een succesvolle koppeling van de skoda-carkit en de RNS-510 (Columbus), maar over de combinatie Amundsen-Carkit-Iphone heb ik niets kunnen vinden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

NB. Ik heb ook een MDI interface laten inbouwen. Helaas is de dealer bij de aflevering de interfacekabel vergeten mee te leveren. Die laat dus nog even op zich wachten :(
 

breef

Lid
Dit gaat niet werken, met de iphone! Ligt trouwens niet aan columbus/admunsen, bolero of wat dan ook, maar aan de nokia rsap carkit die skoda gebruikt. Ik gebruik helaas ook een nokia e71 met dual-sim voor in de auto, buiten de auto een iphone...
 

Ewoud

Nieuw lid
Ik heb inderdaad ook het vermoeden dat het niets te maken heeft met welk navigatiesysteem aanwezig is. Vandaar dat ik ook erg benieuwd ben hoe sommige mensen het wel gelukt is om verbinding te maken met hun Iphone. Als de skoda-carkit inderdaad alleen rSap ondersteund zou het bij niemand moeten werken..... maar voor de korte termijn ga ik maar eens op zoek naar mijn oude Nokia ;)
 

hemi24

Forumguru
de unit voor de carkit (of een groot deel ervan) zit onder de verhoging onder de bijrijdersstoel, en staat los van het ingebouwde systeem. Je kunt het radio/navigatie systeem dus ook omwisselen voor bijv. een Columbus of een Bolero...
 

Jurdijk

Nieuw lid
Heb sinds gisteren mijn O2 BL GL opgehaald. Wat een heerlijke auto. Ben ook erg tevreden over het amundsen systeem. Weet iemand of het mogelijk is dat de muziek (automatisch) op mute stand gaat, wanneer bijv de voice van het navigatiesysteem de eerstvolgende afslag vermeldt?

Indien ja, binnen welk menu kun je dat dan instellen?
 

higgy

Forumguru
[moderatorbreak]Het lijkt erop dat jullie wat moeite hebben met de Q-reply knop en in plaats daarvan de Quote-knop gebruiken. Of je gebruikt de Quote-knop bewust maar quote ten overvloede. Als je op een bericht reageert dat recht boven jouw reactie staat, dan is het gebruik van quotes onnodig.[/moderatorbreak]
 
  • Leuk
Waarderingen: Yaap

Giel

Nieuw lid
Gisteren heb ik mijn nieuwe Octavia Combi Greenline Business edition opgehaalt bij de dealer. Een leuk begin van het nieuwe jaar! Hier zit ook het Amundsen navigatiesysteem in. (Columbus mocht helaas niet van de leasemaatschappij i.v.m. hoge diefstalgevoeligheid). De parkeersensoren werken bij mij af fabriek.

Het is mij alleen nog niet gelukt om de ingebouwde bluetooth carkit verbinding te laten maken met mijn Iphone 3GS. In diverse forum's wordt er wel gesproken over een succesvolle koppeling van de skoda-carkit en de RNS-510 (Columbus), maar over de combinatie Amundsen-Carkit-Iphone heb ik niets kunnen vinden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

NB. Ik heb ook een MDI interface laten inbouwen. Helaas is de dealer bij de aflevering de interfacekabel vergeten mee te leveren. Die laat dus nog even op zich wachten :(

Hoi ik heb de zelfde 5 jan op gehaalt.
Helemaal perfecte auto.
Navegatie heb ik al op sdhc kaart gezet erg makkelijk.
Telefoon is even een trucje .
Ga naar menu/setup telefoon in je auto.
auto geeft dan een lange code aan.deze moet je binnen 20 sec in voeren.
Daaarna de pin code van je telefoon.
ik heb zelf de pincode uit mijn telefoon gehaald anders moet je elke keer pin in voeren als je gaat rijden.
nu doet hij alles automatisch.
ben heel blij met deze auto.
 

Giel

Nieuw lid
Nou ik heb net mijn nieuwe skoda greenline besteld en hier komen wel degelijk de parkeersensoren in het navigatiesysteem te zitten.

Nog even over het sd-kaartje.
Kan ik gewoon de bestanden van de meegeleverde cd op de sd-kaart kopieren? Zit hier geen beveiliging op dan?
En is het nodig om aparte mapjes te maken op het sd-kaartje, zoals Fuchs zich ook al afvroeg?


Hoi ,

je kunt het gewoon kopieren,ik heb het gedaan op 8 gb SDHC kaart werkt perfect muziek alles heb ik er op gezet.Auto kopiert het van zelf ongeveer in 35 minuten.
 

diesel73

Nieuw lid
sorry is er wel

De grafische weergave van de parkeersensoren heb ik op mijn systeem nog nooit gezien. Dat zal er wel mee te maken hebben dat deze functie op de Greenline niet aanwezig is.
 
Wie-o-wie kan mij vertellen waar ik kan instellen dat er tijdens het achteruitrijden een grafische voorstelling van mijn parkeersensoren gegeven wordt op mijn Amundsen (in de Octavia Greenline). Momenteel hoor ik alleen de piepjes. Alvast bedankt voor de reacties.
 

Giel

Nieuw lid
De grafische weergave van de parkeersensoren heb ik op mijn systeem nog nooit gezien. Dat zal er wel mee te maken hebben dat deze functie op de Greenline niet aanwezig is.

Deze is gewoon aanwezig even instellen in setup, aan/uit staat dan verkeerd.

Gr Giel
 
net nog even mij handeiding nagekeken. Die functie zou ik dus wel moeten hebben maar moet misschien nog door de dealer geactiveerd worden. Zijn er meer handige functies die de dealer eventueel kan activeren?
 

Giel

Nieuw lid
Dit kun je allemaal zelf.
Er kan niets verkeerds gaan je kunt altijd naar fabrieks instellingen terug.
Mijn dealer wist van een hoop funties het bestaan niet eens.
Ik heb hem nu 10 dagen en ga er alles uihalen wat er in zit ,techniek is mijn vak.
GR G

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Maarten_SFC. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]
 

Giel

Nieuw lid
Heb sinds gisteren mijn O2 BL GL opgehaald. Wat een heerlijke auto. Ben ook erg tevreden over het amundsen systeem. Weet iemand of het mogelijk is dat de muziek (automatisch) op mute stand gaat, wanneer bijv de voice van het navigatiesysteem de eerstvolgende afslag vermeldt?

Indien ja, binnen welk menu kun je dat dan instellen?


Dit is mogelijk setup/volume even instellen gewenst volume navigatie,
Het is even spelen welke je wat hogerof lager moet zetten moet zetten.
 
Bovenaan Onderaan