Heeft het oliepeil een invloed op je verbruik?

Joske

Forumguru
ach, in mijn topic mag je offtopic gaan hoor! :D

zoals een boot en een auto ook wel eens verenigbaar zijn:

car-funny-joke-limo-limousine-Nautilimo-Car-boat.jpg


of deze, die kan zelfs rijden ook ;)

car-funny-joke-limo-limousine-boat.jpg
 

The bone collector

Senior Member
Zefls al betalen we in België geen afleverkosten, olie, koelvloeistof en een poetsbeurt, dat zit toch wel standaard bij het afleveren, heb ik zelfs bij Fiat gekregen (enige wat ik niet gekregen heb is een volle tank). Nog even en we moeten de Skoda's zelf van de vrachtwagen laden :D
 

Joske

Forumguru
Wel, ik zal het morgens eens onder hun neus wrijven sé :jaja: dan moeten ze maar wat bijvullen op hun kosten hoor.

Maja, daar moet ik waarschijnlijk na 15000km niet meer mee afkomen zeker... :lezen:
 

BSdV

Actief lid
Wij hebben er hier in Dld ook verrekte weinig bij gekregen anders... Moest het litertje olie ook gewoon nog even afrekenen toen we de auto ophaalden... Om maar helemaal niet van koelvloeistof te spreken, maar dit heb ik eigenlijk nooit (nodig) gehad. In de tank zal misschien 10 liter diesel.
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Ik heb een van de eerste O2 2.0TDI gehad hiermee bijna 300.000 km gereden. De eerste 100.000 kilometer was die verslaafd aan olie. Iedere 2000 een liter echter nadat er een betere olie in ging is het interval uiteindelijk naar circa 10.000 kilometer gegaan en het blok ging steeds mooier lopen. wel belangrijk goed mee doorrijden aanders koeken ze dicht een collega van mij ook gehad!
 

Joske

Forumguru
tja..

ik betaal liever geen klaarmaakkosten a 800 euro of meer (?) voor schoonmaken, hamertjes in je auto plaatsen en een volle tank brandstof plus een busje olie..
 

BSdV

Actief lid
Daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar. Onze dealer gebruikt vapsoil, maar dit ken ik niet en ze rekenen er ook nog de hoofdprijs voor. Zit er sterk aan te denken eigen olie mee te nemen, en dan wordt het liqui-moly of castrol edge. Maar daar zullen ze vast niet heel vrolijk van worden vrees ik..
 

Joske

Forumguru
ik ben PRO Castrol Edge!

maar dat kan ik voorlopig enkel zelf kiezen voor de Faab, de O2 nog niet wegens garantie-issues... morgen eens vragen bij de garage wat zij er op kappen. (ofja, ik zal het wel zien aan het flesje zeker ;) )
 

BSdV

Actief lid
Zolang het aan de 504.00/507.00 norm voldoet zie ik niet in hoe ze de garantie kunnen laten vervallen. Twijfel zelf nogal tussen de Castrol Edge en Liqui-Moly 3706. Vooral over de laatste lees ik ook veel erg goede berichten.
 

BSdV

Actief lid
Oh dat had ik niet verwacht. Had eigenlijk verwacht dat zowel BP als Castrol eigenlijk wat beter zouden zijn dan Shell...
Maar goed, dan wordt mijn keuze ook weer wat gemakkelijker en ga ik voor Liqui-Moly als de dealer hier niet al te grote problemen van gaat maken.

Scheelt toch een hoop geld, zelf 5 liter van de olie naar eigen keuze meenemen voor nog geen 40 euro of zo'n 25 euro de liter te moeten betalen voor de olie die zij gebruiken..
 

Desperado

Forumguru
25 euro de liter? Dan laat je je niet 1 maar zeker 2 poten uittrekken. De duurste die wij verkochten was 13.50 per liter. Long life volgens vw normen.
 

Joske

Forumguru
ik zou het ook wel weten mocht ik er mijn eigen olie mogen ingooien.. maja, zoals reeds gezegd: garantie-issue é ;)
 
Bovenaan Onderaan