HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

Mooi gepimpt die motor van je nog ff dan kun je gaan straatracen. vergeet niet wanneer je auto gaat verlagen het comfort natuurlijk wel ingeleverd gaat worden. maar goed het is een keuze!!
Verder ziet je auto er top uit.
Stoer banden setje :dankje:
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
vergeet niet wanneer je auto gaat verlagen het comfort natuurlijk wel ingeleverd gaat worden. maar goed het is een keuze!!
Verder ziet je auto er top uit.

100% oneens. Ik rij al jaren met verlagingen en je levert (mits een goede set-up) absoluut niet in op comfort! Sterker nog de auto ligt veel strakker op de weg ;)

Prachtige mods overigens weer :thumbsup:
 

HarrieSkoda

Forumguru
@eriktv ja schandalig vind ik het! En moet je weten, de rechter vRS wielkuip was binnen 4 dagen vanuit Tsjechië bij de dealer.
Inmiddels is de linkerzijde zowat een maand onderweg.

@Benti63 straatracen :deuk: Dat is niet het eerste waar ik aan zou denken als ik een O3 zie rijden. De verlaging is al een tijdje uitgevoerd, en moet zeggen dat het prima rijdt. Ik had al wel wat ervaring met Eibach verlagingsveren, daar ik deze op mijn vorige auto ook had.

Precies wat @Tuulster zegt dus.

@Dannydude85 De coating zit er lekker goed op. Nergens is een 'opening' waar zout de velgen zou kunnen aantasten.

Heb je ervaring met zout op gecoate onderdelen, omdat je de vraag zo stelt? Anders zouden natuurlijk alle velgen kwetsbaar moeten zijn voor winterse omstandigheden.

Verder allen bedankt voor de complimenten :thumbsup:. Ben er zelf ook erg content mee!
 

eriktv

Forumguru
Als de velgen nog niet op de auto zitten is het heel makkelijk om ze even te beschermen, bijvoorbeeld met Poorboys Wheel Sealant (heel makkelijk, net als een wax), of voor de gevorderden een coating als Gyeon Rim. Minder aantasting en makkelijker schoon te maken.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Goede tip @eriktv . Ik ben (nog) niet bekend met wheel sealants. Moet me eigenlijk toch maar eens wat meer gaan verdiepen in dat detailen, aangezien ik dit eigenlijk uit wilde besteden.

Wielen liggen er nog niet op. Het liefste zou ik een 'check up' willen laten uitvoeren alvorens montage. Anderzijds; gewoon monteren en kijken/voelen hoe het rijdt.

Moet eigenlijk ook eens Iron-X (tegenwoordig Non-Ferro) bestellen, alleen durf ik dit niet zo goed te gebruiken gezien de agressieve werking ervan. Je ziet op mijn velgen toch niet of het effectief is geweest :banghead:.
 

eriktv

Forumguru
Iron-X en Non-Ferro zijn soortgelijke producten van twee merken. Absoluut veilig op velgen, kan zelfs op je lak.

Wax of sealant op je velgen zijn een goede tijdsinvestering, de tijd die je erin stopt krijg je gegarandeerd terug door het makkelijkere wassen gedurende de rest van het seizoen.

Tot zover dit reclameblok :pardon:
 

Dannydude85

Forumguru
@Dannydude85 De coating zit er lekker goed op. Nergens is een 'opening' waar zout de velgen zou kunnen aantasten.

Heb je ervaring met zout op gecoate onderdelen, omdat je de vraag zo stelt? Anders zouden natuurlijk alle velgen kwetsbaar moeten zijn voor winterse omstandigheden.

Ik heb er geen directe ervaring mee. Wel een collega waarbij zijn velgen flink aangevreten waren. Die had dan ook ‘wel eens stoeprandje geraakt’ zeg maar. Die velgen zagen er naar 5 jaar ook niet meer uit.
 

H@RM

Senior Member
Goede tip @eriktv .

Moet eigenlijk ook eens Iron-X (tegenwoordig Non-Ferro) bestellen, alleen durf ik dit niet zo goed te gebruiken gezien de agressieve werking ervan. Je ziet op mijn velgen toch niet of het effectief is geweest :banghead:.

Niks engs aan. Er zijn zat velgen reinigers op de markt die een stuk enger zijn

Zolang je de voorschriften in acht neemt is er niets aan de hand
 

HarrieSkoda

Forumguru
De velgen zijn redelijk schoon te noemen. Maar voor het mooie zou er nog eens een goede reiniger overheen mogen.
Vandaar de interesse in de Iron-X / Non-Ferro. Maar met de Gyeon Wetcoat blijven behandelde delen ook langer schoon, en zijn makkelijker schoon te maken. Ik zie de wetcoat als een soort wondermiddeltje en oplossing voor de 'luie' poetsers onder ons.

@Dannydude85 Dat zegt inderdaad al genoeg. Dan ligt het materiaal van de velg 'open', waardoor deze aangetast wordt. Daarom probeer ik stoeprandjes zoveel mogelijk te vermijden, of gewoon goed opletten :D.

=========================================================================================

Afijn, EIN-DE-LIJK... De linker vRS wielkuip is binnen en heb deze direct opgehaald.

Mocht even duren, maar dan heb je ook wat..... Of niet?

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Ja inderdaad, dat gat?! Ik heb geen idee of dit zo hoort bij een linker vRS modderkuip.
Ik vertelde de dealer dat dit gat namelijk bij de rechter vRS modderkuip niet zit. Hierop vertelde ze me dat dit toch echt de juiste modderkuip was, en de enige waar enigszins iets van 'sport' in de omschrijving terugkwam.

Dus lieve vRS O3 rijders :) Zou een van jullie mij het een en ander kunnen bevestigen, dan wel ontkrachten door even te checken hoe dit er bij jullie uitziet? Alle bewijslast (mét foto) is welkom :thumbsup:.

Mocht je dit voor me willen controleren; als je voor je linker voorwiel staat, zou het gat linksonder je veerpoot zichtbaar moeten zijn. De wielen zullen dus wel even (links) ingedraaid moeten zijn.

Mijn dank is weer groot en iedereen een fijn weekend :cheer:.
 

Arjann

Forumguru
Dit is waarschijnlijk een gat/uitsparing voor het deksel van de versnellingsbak. Die zit namelijk aan de linker kant ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

HarrieSkoda

Forumguru
Zou een verklaring kunnen zijn inderdaad. Maar waarom zou je daar direct bij moeten kunnen?

Bij andere types O3 zal daar toch ook de deksel van de versnellingsbak zitten? En daar is de wielkuip gewoon netjes dicht.

O3 vRS rijders, ik wacht op uitsluitsel, anders heb ik weer informatie om de dealer mee om de oren te slaan ;).
 

HarrieSkoda

Forumguru
Bedankt @Rallye voor de foto en de hierbij behorende informatie die voor mij noodzakelijk is!

Maar weer terug naar de dealer dus! Want ik hoef geen (onnodig) gat in de modderkuip.

Dan kan er alleen maar vuil de motorruimte onnodig bereiken.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik durf het niet te zeggen @Arjann .

De dealer had namelijk 15 mogelijke modderkuipen die zouden passen. Geen idee dus of ze op kenteken/chassisnummer hebben gezocht, of random in het systeem hebben gekeken.

@Rallye PM ;).
 
Bovenaan Onderaan