HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

HarrieSkoda

Forumguru
@heusinkveldb nice!!!

Straks maar eens vertalen, kijken of ik er wijs uit kan komen.

Alle informatie die me kan helpen is welkom. En aangezien de dealer er zelf niet achter wil/kan komen, moeten we het zelf maar aandragen.
 

heusinkveldb

Forumguru
wat is het onderdeelnummer van de kuip die je nu hebt? (met het gat erin) Je hebt dus nog geen een juiste? Of was er eentje wel goed maar de andere niet.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Omdat er volgens het systeem 15 verschillende modderkuipen beschikbaar waren voor een O3 combi, is er in eerste instantie gekozen om één modderkuip (rechts) te bestellen, aangezien deze uit Tsjechië moest komen.

Als deze geschikt zou zijn, zouden we daarop de andere modderkuip (links) bestellen.

Modderkuip rechts was binnengekomen en bleek goed te zijn. Daarna de linker en daar bleek het gat in te zitten.

Ik zal zo eens naar de artikelnummers van de modderkuipen kijken die ik nu heb liggen.
 

innocenti

Forumguru

Vraagje nog trouwens; ik heb de Superskoda LED interieurverlichting. Kan deze ook gebruikt worden voor de interieurverlichting achterin, aangezien het lijkt dat de lichtstralen ‘gericht’ worden op de zitplekken. Ben er nog steeds niet achter hoe ik die modules voor en achter los krijg uit de hemel. Wel voorbeelden van andere Skoda’s, maar ziet er allemaal toch weer nét anders uit.
Achter en voor zijn allemaal t10 led lampjes. Achter zit een kapje op, welke met klikverbindingen vast zit. Deze kan je vanuit 1 hoek met een klein beetje geweld lostrekken. Er zitten 3 lampjes in.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@heusinkveldb

Artikelnummers:
Goede (rechter) wielkuip:5E0809958A
Verkeerde (linker) wielkuip: 5E0809957C

@innocenti

Ik heb deze van SuperSkoda:

yet-leddome-rnd.jpg


Er staat in de advertentie specifiek vermeld: "full LED body panel for the FRONT dome light body".

Jammer als de lampjes achter niet matchen met degene die er voor in zitten..
Ik zou anders ook best de lampjes van achter uit willen schakelen. Is er een mogelijkheid om dit te doen, buiten het lampje er fysiek uit te halen?
 

innocenti

Forumguru
Dat zijn T10 aansluitingen. Alleen geen idee of je die achter in het leesdeel gemonteerd krijgt. In t midden moet lukken, daar is veel ruimte. Achter blijft wel de fitting in r dak zitten, dus met t kabeltje zal de pielen zijn.

Wat je kan doen achter is de Superskoda led in het midden monteren en de Leeslampjes het lampje uithalen. Dan heb je t zelfde licht achter
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Spector & @innocenti , inderdaad die lampjes.

Echter ziet mijn hemel er volgens mij net wat anders uit. Daar had ik me eerder al in vergist. Die van de kennisbank komt dan nog het meest overeen.

Ook fijn dat er bij de SuperSkoda interieurverlichting geen beschrijving oid. zit hoe de lampjes dan precies gericht moeten worden, omdat er achterop de lampjes dubbelzijdige tape zit om ze zodoende te kunnen richten. Of spreekt het voor zich?
 

Spector

Forumguru
Bij mijn vorige auto was het vervangen van de verlichting vrij eenvoudig en sprak het inderdaad voor zichzelf. Voor deze heb ik wel zitten kijken, maar ben ik er nog niet zeker van of ik ze ga vervangen. Ik heb ook nog 2 kleine lampjes zitten die het middenconsole/versnellingspook gedeelte verlichten ( ik weet niet of dit standaard is ). Ik ben bang dat ik niet alles meer op z'n plaats krijg... zal nog eens op youtube en dergelijke zoeken.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Even de Russische site die @heusinkveldb plaatste ontcijfert.

Hij heeft dezelfde artikelnummers gebruikt qua modderkuip als degene die ik reeds in bezit heb.
Helaas heeft hij zo weinig foto's geplaatst, dat ik niet weet of of hij ook een (linker) modderkuip met een gat erin heeft.
Als ik het artikelnummer (5E0809957C) invoer, zie ik zowel (linker) modderkuipen mét en zónder gat erin.

Lastig...

Hij heeft het verder ook helemaal niet over de mistlampen, hoe hij dat heeft opgelost. Aangezien er bij een standaard bumper 1 lamp per mistlicht zit, en bij de vRS bumper 2 lampen per mistlicht. Uit zijn verhaal begrijp ik overigens dat hij maar 1 lamp geplaatst heeft per mistlicht, daarmee sla je in mijn ogen de plank ook mis..

Volgens mij mis ik, na het ontcijferen van het Russische lijstje, nog één onderdeel --> 5E0807611A9B9.
Dat is de plaat die de voorbumper verbindt met de beschermkap onder de motor volgens mij. Zou het weer te makkelijk gedacht zijn (net als de modderkuipen) dat deze van de standaard bumper overgezet kan worden?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verder ook even de tijd genomen om naar de interieurverlichting te kijken.
Aan het eerder geplaatste filmpje heb ik helaas niets, die module ziet er totaal anders uit als die er bij mij in zit.

Met de how-to van de kennisbank zie ik meer overeenkomsten. Echter zijn hier ook nog verschillen met de interieurverlichting module die ik in de O3 heb zitten.

Voor de duidelijkheid een foto gemaakt. Ik mis de 2 gaatjes die in het bericht van de kennisbank wel staan?

1k0.jpg


En dan nogmaals de vraag; spreekt de montage voor zich? Aangezien de SuperSkoda LED interieurverlichting verschillende hoogteverschillen heeft aangebracht op de achterzijde van elk LED-je..
 

Rallye

Forumguru
Achter die twee gaatjes zit de verlichting van de pook/middelconsole waar Spector het over heeft.
 

Spector

Forumguru
IMG_9355.JPG IMG_9356.JPG

Hierbij de console zoals in mijn auto. Gezien de vorm van lampjes die je gepost hebt, moet je ze onder in het glaasje plaatsen. Ik ben er nog niet over uit of ik ze ga vervangen. Ik zou dan ook m'n voetverlichting moeten vervangen om overal een zelfde kleur verlichting te houden.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Rallye ah ja dat vermoedde ik al!

@Dannydude85 aan dat filmpje heb ik zeker wel wat. Alleen vraag ik me nu alleen nog maar meer af hoe die SuperSkoda interieurverlichting gemonteerd moet worden. Dat zijn echt ronde 'printplaatjes' met LED'jes erop, met dubbelzijdige tape aan de achterzijde.

Op het filmpje zie ik alleen de module waar gemakkelijk een ander lampje ingestoken kan worden.

Of moet ik soms de module wat verder ontleden?

Iemand die de SuperSkoda interieurverlichting reeds heeft geplaatst?

@Spector inderdaad, met die vraag zit ik dus nog, zoals ik hierboven vermeld.

@heusinkveldb knap staaltje zoekwerk!

Exact wat jij zegt valt mij ook op.
Zodra het artikelnummer op Google ingetoetst wordt, zie ik zowel modderkuipen mét en zónder gat!

Ik wil degene zónder gat!
 

HarrieSkoda

Forumguru
Afgelopen tijd weinig aan de O3 gedaan. Een beetje aan het kijken hoe het zit met de interieurverlichting (waarvan ik nog steeds niet weet hoe die van SuperSkoda gemonteerd dienen te worden), wat klein spul binnengekregen, en nog wat zaken voor onder de motorkap besteld.

1k0.jpg


Ook verwacht ik op korte termijn iets binnen te krijgen wat de accu beter beschermd als de huidige 'stoffen' hoes. Dan is dit dus verleden tijd.

1k0.jpg


Verder had ik nog wat problemen met de batterij van de afstandsbediening. De batterij die erin zat bleek op te raken, wat duidelijk werd gemaakt middels een melding op het dashboard. Kwam een Sony CR2025 uit, en had er een Grundig CR2025 ingedaan, echter werkte de afstandbediening toen niet meer.

Toen maar op zoek gegaan naar een 'beter' merk knoopcel, en gekozen voor onderstaande. Afstandsbediening werkte direct weer en hoefde verder niets in te leren.

1k0.jpg


En toen was er een nog wat 'grotere' update. Niet bepaald om de hoek, dus vandaar dat ik een topic had gestart wie er in de omgeving van Enschede woonachtig is, of daar wel eens komt.

Gelukkig zelf de mogelijkheid gezien om langs te wippen en daar een heus setje LED achterlichten opgehaald!

1k0.jpg


Ze zijn niet gesmoked of iets dergelijks, het zijn gewoon originele (Varroc) achterlichten. Dat ze donker lijken komt puur door de lichtinval.

Er zit (helaas) wel wat werk aan, maar ook dat komt goed, want ik heb reeds een poetser benaderd die beloofd heeft de achterlichten weer als nieuw te krijgen. Ook voorziet hij de achterlichten daarna van een UV-werende laag.

Aan de swirls te zien heeft de O3, waar deze LED achterlichten op zaten, veel wasstraten tegemoet gezien.

1k0.jpg


Om over de achterkant nog maar te zwijgen qua vuiligheid.. Die ook direct aangepakt zodat de poetser geen vuile zaken in handen heeft. Hier wat voor en na foto's.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Zo te zien hoef ik ook geen verloopstekker van brede naar lange stekker te gaan maken, aangezien deze LED achterlichten voorzien zijn van brede stekkers.

Nu nog eens verder zoeken naar de juiste wijze voor het vervangen van de interieurverlichting naar LED en welke fittingen ik nodig heb voor de achterste interieurverlichting. Ik wil natuurlijk wel dat ze qua kleur matchen met die van SuperSkoda die in de voorste interieurverlichting gaan.

Daarna is het nog wachten op de dealer, tot deze eindelijk eens reageert over de modderkuip. Dat wachten ben ik onderhand meer dan beu, dus deze kan een bezoekje verwachten.

Als dat allemaal geregeld en binnen is, is het wachten op mooi weer en dan zal er een grote transformatie plaatsvinden.. Can't wait for it :D.

Even een to-do lijstje:
- Juiste wielkuip binnenkrijgen
- Interieurverlichting vervangen voor LED
- LED achterlichten laten poetsen, monteren & inleren VCDS
- SuperSkoda emblemen bestellen en monteren
- Accubak & motorcover voor onder de motorkap monteren
- vRS bumper monteren
- Zwarte spiegelkappen monteren
- SuperSkoda LED uitstapverlichting monteren
- Professioneel laten poetsen & restyling
 

lawewing

Forumguru
Hallo Harrie, met veel plezier volg ik je topic. Ik heb sinds kort ook een Octavia 5E5 en raak zelfs geïnspireerd door jouw project. Keep it up! ;)
 
Bovenaan Onderaan