HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

HarrieSkoda

Forumguru
Dat vroeg ik de dealer ook al @Rallye . Echter zeiden ze dat dit niet het geval zou moeten zijn..

Zelf afdichten zie ik niet zitten. Kwam de dealer ook al mee, maar dat vind ik zo 'beun'. Het moet gewoon in één keer goed zijn, zeker nu ik dus zie dat ze er dus wel schijnen te zijn zonder gat!
 

HarrieSkoda

Forumguru
Leuk die antwoorden:laugh:.

En als jullie in hetzelfde schuitje zouden zitten? Weet zeker dat jullie het dan óók graag in één keer goed zouden willen hebben :D.

Een (extra) gat kan ook zorgen voor windgeruis etc.
Hier had ik bij de ombouw van mijn vorige auto helaas ook last van. Daar heb ik eerlijkgezegd weinig zin meer in..
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Arjann

Forumguru
Windgeruis zal best meevallen, het zit er niet voor niks bij sommige uitvoeringen. Maargoed, als jij daar geen gat wilt hebben respecteer ik dat :thumbsup:.
Ik heb alleen wel sterk mn twijfels of je dealer de modderkuip weer kosteloos inneemt....
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Arjann Zal er zeker niet voor niets zitten, maar zoiets stoort mij enorm :D.
Ik weet toch wel zeker dat ze het gaan terugnemen. Dit heeft hij mij zelf namelijk beloofd.

@EdK Hier had ik geen weet van, thnx. Ik zal eens gaan neuzen en even een mailtje de deur uit doen.

=========================================================================================

Omdat ik zag dat het volgende week toch aardig frips gaat worden, besloten om de winterwielen 'klaar te maken'.
Even in een (simpele) wax gezet, omdat ik zo snel niets anders voorhanden had.

1k0.jpg


Ik vind de Turini's toch wel mooier dan de R32'ers. Met andere woorden; de juiste wielen voor het juiste seizoen mijn inziens :dankje:.

1k0.jpg


Uiteindelijk alle winterwielen gemonteerd. De banden met het beste profiel op de achteras gelegd.
Na montage (mbv. een momentsleutel), de bandenspanning gecontroleerd (en bijgesteld), een stuk gaan rijden om te controleren of de wielen goed uitgebalanceerd zouden zijn, en vervolgens voor de zekerheid nog een keer nagetrokken met de momentsleutel.

Ook de bestelde Skoda naafdoppen en wielboutdopjes gemonteerd.

Alles blijkt dik in orde :yeehaa:.

1k0.jpg


Laat die winter maar komen!:koffie:
 

Dannydude85

Forumguru
@Arjann Zal er zeker niet voor niets zitten, maar zoiets stoort mij enorm :D.
Ik weet toch wel zeker dat ze het gaan terugnemen. Dit heeft hij mij zelf namelijk beloofd.

@EdK Hier had ik geen weet van, thnx. Ik zal eens gaan neuzen en even een mailtje de deur uit doen.

=========================================================================================

Omdat ik zag dat het volgende week toch aardig frips gaat worden, besloten om de winterwielen 'klaar te maken'.
Even in een (simpele) wax gezet, omdat ik zo snel niets anders voorhanden had.

1k0.jpg


Ik vind de Turini's toch wel mooier dan de R32'ers. Met andere woorden; de juiste wielen voor het juiste seizoen mijn inziens :dankje:.

1k0.jpg


Uiteindelijk alle winterwielen gemonteerd. De banden met het beste profiel op de achteras gelegd.
Na montage (mbv. een momentsleutel), de bandenspanning gecontroleerd (en bijgesteld), een stuk gaan rijden om te controleren of de wielen goed uitgebalanceerd zouden zijn, en vervolgens voor de zekerheid nog een keer nagetrokken met de momentsleutel.

Ook de bestelde Skoda naafdoppen en wielboutdopjes gemonteerd.

Alles blijkt dik in orde :yeehaa:.

1k0.jpg


Laat die winter maar komen!:koffie:

En toch vind ik de R32 ook heel gaaf! Misschien zou ik het zelfs andersom doen. Gelukkig hebben we allemaal een andere smaak . Top auto om te zien zo!
 

leon-cupra

Forumguru
@Arjann Zal er zeker niet voor niets zitten, maar zoiets stoort mij enorm :D.
Ik weet toch wel zeker dat ze het gaan terugnemen. Dit heeft hij mij zelf namelijk beloofd.

@EdK Hier had ik geen weet van, thnx. Ik zal eens gaan neuzen en even een mailtje de deur uit doen.

=========================================================================================

Omdat ik zag dat het volgende week toch aardig frips gaat worden, besloten om de winterwielen 'klaar te maken'.
Even in een (simpele) wax gezet, omdat ik zo snel niets anders voorhanden had.

1k0.jpg


Ik vind de Turini's toch wel mooier dan de R32'ers. Met andere woorden; de juiste wielen voor het juiste seizoen mijn inziens :dankje:.

1k0.jpg


Uiteindelijk alle winterwielen gemonteerd. De banden met het beste profiel op de achteras gelegd.
Na montage (mbv. een momentsleutel), de bandenspanning gecontroleerd (en bijgesteld), een stuk gaan rijden om te controleren of de wielen goed uitgebalanceerd zouden zijn, en vervolgens voor de zekerheid nog een keer nagetrokken met de momentsleutel.

Ook de bestelde Skoda naafdoppen en wielboutdopjes gemonteerd.

Alles blijkt dik in orde :yeehaa:.

1k0.jpg


Laat die winter maar komen!:koffie:

toch ook wel knap de wintervelgen.

En dat de winter maar snel weg is. K wil droge banen om al het vermogen kwijt te geraken :banghead:
 

AndreM

Forumguru
Leuke topic @HarrieSkoda , ik heb het met plezier door gelezen. :lezen:

Het is alleen niet aan mij besteed, daar rij ik te veel voor om er lang van te kunnen genieten. Er staat nu 177.000 km op de teller in 3,5 jaar tijd. :jaja:
Jammer genoeg, komt er binnenkort een nieuwe die nu in het bestel traject zit.
En helaas is dat geen Skoda omdat de nieuwe O3 teveel CO2 uitstoot en ik een lease auto mag kiezen met max. 89 gr. CO2. :cry:
Ik moet zeggen dat ik nog niet eerder zo'n auto heb gehad waar ik geen echte problemen mee heb gehad. :thumbsup:
Als de einddatum naderd zal ik een verslag maken van alle beurten die mijn auto heeft gehad. Misschien een leuke indicatie voor andere O3 rijders. ;)
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Dank voor het compliment @AndreM . Ik zelf vind het ook erg leuk om alle veranderingen stap voor stap bij te houden.

Ik vind de O3 ook echt een geweldige wagen. Bij mijn vorige auto was ik weinig luxe gewend, dus er ging een wereld voor me open. Daarbij was een automaat een vereiste bij de zoektocht naar een opvolger.

@leon-cupra ik had graag willen melden dat alle onderdelen voor de vRS compleet waren, en dat enkel de montage nog zou moeten plaatsvinden, maar helaas. Eind november had ik bij de dealer de laatst missende vRS modderkuip eindelijk, na er anderhalve maand op te hebben gewacht, opgehaald. Echter was ik niet bij met deze modderkuip, omdat er een onverklaarbaar gat in zit, geen idee wat voor functie dit gat heeft. Nadat ik hier wat berichten en foto’s van had geplaatst, blijkt dat overige vRS rijders hier op het forum dat gat niet erin hebben zitten.

Dit direct aan de dealer laten weten, en dat ik de ‘juiste’ modderkuip wens te verkrijgen. Dealer zou er achteraan gaan.
Inmiddels al verschillende mailtjes gestuurd met de vraag hoe de stand van zaken is. Hierop reactie gehad dat de onderdelenlijn het nog aan het uitzoeken zou zijn... yeah right.

Bijna 2 maanden verder nog steeds geen uitsluitsel van de dealer. Een modderkuipje blijkt niet voldoende op te leveren, waarbij de service dus ook ver te zoeken is. Binnenkort maar weer even fysiek een bezoekje brengen, levert ongetwijfeld meer antwoorden op.

Vraagje nog trouwens; ik heb de Superskoda LED interieurverlichting. Kan deze ook gebruikt worden voor de interieurverlichting achterin, aangezien het lijkt dat de lichtstralen ‘gericht’ worden op de zitplekken. Ben er nog steeds niet achter hoe ik die modules voor en achter los krijg uit de hemel. Wel voorbeelden van andere Skoda’s, maar ziet er allemaal toch weer nét anders uit.
 
Bovenaan Onderaan