HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

HarrieSkoda

Forumguru
Heren nogmaals hartelijk dank voor jullie foto's! Afgelopen vrijdag met deze informatie naar van Udenhout gegaan om wat informatie in te winnen.

Ook gelijk eventjes gebabbeld over een kapje wat ze geleverd hadden voor onder de mistlampen in de vRS bumper.
Als we even terugkijken op deze foto, wat klopt er niet?

1k0.jpg


Ja, juist! Viel me ook pas op toen ik de kapjes ging passen in de vRS bumper. Één afdekkapje voor onder de mistlamp is voorzien van een PDC gat. Dit heb ik dus niet... Artikelnummer van het kapje correspondeert ook niet met hetgeen op de verpakking staat. De dealer heeft het kapje inmiddels 4 x opnieuw besteld en telkens krijgen ze het kapje met PDC gat binnen..... Schijnt moeilijk te zijn, dat correct inpakken! Dus daar moet ik nog eventjes op wachten.

Voor wat betreft de pasvorm van de bumper (afwijking in modderkuip) flink wat speurwerk verricht. Er zijn voor de O3C maar liefst, ja schrik niet.... 15 verschillende modderkuipen beschikbaar?!?:sterretjes:

Samen met de dealer afgesproken dat zij een modderkuip bestellen welke enigszins geassocieerd kan worden met vRS, omdat dit niet in het systeem zo vermeld stond, maar onder vermelding van 'sport'. Op hoop van zegen dan maar.
Als de modderkuip binnen is mag ik deze even langs de auto houden of de schroefgaten enigszins overeen komen. Mocht dit niet het geval zijn, mag ik hem nog weigeren. Pas het wel, wordt zsm. de andere kant ook besteld.

Geen idee overigens waar het artikelnummer van een modderkuip gedrukt staat, anders trek ik de stoute schoenen weer even aan om een rondvraag te doen, dan weet ik het namelijk zeker :). Maar mijn vermoeden zegt me dat het aan de binnenkant van de modderkuip, ergens ver weg staat..

Artikelnummer wat ik van de dealer mee heb gekregen van de bestelde modderkuip is 5E0809958a.
Als ik dit nummer invoer op internet, kom ik ook bij Winparts uit.

https://www.winparts.nl/carrosserie...referrer=https://www.google.nl/#specificaties

https://www.winparts.nl/carrosserie.../www.winparts.nl/klantenservice#specificaties

Deze lijken op het eerste gezicht hetzelfde te zijn. De dealer vertelde me dat het 'opstaande randje', welke net voor je voorwiel zit, ook bij de modderkuip inbegrepen zat. Echter zie ik dat op de site van Winparts bijvoorbeeld niet terug. Dus ik vraag me af of dit wel echt zo is.

Verder heb ik nog navraag gedaan voor een kabelset voor de mistlampen van een vRS. Waarom? Bij een vRS zitten er 2 fittingen per mistlamp, waar ik nu maar 1 fitting per mistlamp heb. Dealer kon hier helaas niet zo 1,2,3 iets op vinden. Hij kwam echter met het volgende idee;

Gebruik van originele kabelset die er nu al in zit. Twee van zulke stekkertjes bestellen;

s-l1600.jpg


En vervolgens doorlussen met de bestaande stekkertjes aan de kabelset. Op de vraag of dit storingen gaat veroorzaken vertelde de dealer dat dit niet het geval zal zijn. Ik ga het op deze manier in ieder geval proberen, het zal mij benieuwen!

Het is nu dus nog eventjes (on)geduldig afwachten op de volgende zaken;
- Naar de dealer, na binnenkomst van een vRS modderkuip, om te zien of deze past.
- Stekkertjes om de originele kabelset door te lussen voor de vRS mistlampen.
- Wachten tot vRS bumper terug van de spuiterij is.

Alle hulp en tips zijn nog van harte welkom!
 

HarrieSkoda

Forumguru
En we zijn weer zowat een weekje verder. Wel een weekje waarin ik flink opgeschoten ben met het bumperproject!

Met de informatie en foto's van @Rallye en @jacc01972 (dank hiervoor!) op de gok de modderkuip bij de dealer laten bestellen, welke uit Tsjechië moest komen. Alvast wat voorwerk gedaan voordat de modderkuip bij de dealer binnen zou komen, want een modderkuip passen is geen optie natuurlijk. Dus alle schroefgaten en afstanden op papier genoteerd met een duidelijke tekening erbij.

Gisteren kreeg ik het bericht dat de modderkuip binnen was gekomen bij de dealer. Gelijk even langsgegaan en alles lijkt te kloppen qua afmetingen en ophangpunten. Gelukkig de juiste modderkuip besteld tussen de 15 potentiële kanshebbers!

Na 8x het foutieve kapje onder mistlamp binnen te hebben gekregen, is dit nu ook opgelost!

Bij thuiskomst direct de modderkuip langs de vRS bumper gehouden, om te kijken of het netjes aan zou sluiten.

Onderste ophangpunt + inkeping waar de bumper invalt;
1k0.jpg


Eerste 3 ophangpunten modderkuip - bumper;
1k0.jpg


Exact zoals het hoort dus!

Nadat dit duidelijk was geworden, heb ik een afspraak met de spuiterij kunnen maken. Daar heb ik vanmorgen de bumper af kunnen geven. Hij wordt nu onder handen genomen. Ik kan niet wachten tot ik het resultaat kan bewonderen en de opbouw kan beginnen!

Verder heb ik een aantal spulletjes bij ome Ali besteld;
- 2 x Hogere Kelvin waarde H15 lampen. Huidige H15 vind ik geler als de H7, wat niet mooi staat.
- 4 x H11 mistlampen
- 4 x H11 stekkertjes (male)
- 2 x H11 stekkertjes (female)

Keep you posted :thumbsup:.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Avond Skoda-vrienden:D.

Gisteren te horen gekregen dat mijn bumper lag te wachten tot deze opgehaald zou worden. Bij dit berichtje zat gelijk een foto waar ik heel blij van werd.

Even een post met veel foto's en weinig woorden, ook wel eens lekker!

1k0.jpg


Thuis aangekomen de bumper deel voor deel opgebouwd met de spulletjes die ik reeds van de dealer binnen had gekregen.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Al met al vind ik het een zeer geslaagd resultaat!

Ik had in beginsel mijn twijfels over de grill (mede vanwege het geplakte vRS embleem), vandaar dat ik een poll gestart ben. Nu ik het eindresultaat mag bekijken, ben ik blij dat ik met jullie meningen in heb gestemd, nogmaals dank hiervoor :thumbsup:!

Nu hoor ik jullie denken; monteren, foto's, eindresultaat!!?!


Eventjes geduld.... De linker vRS modderkuip en de H11 mistlampen zijn helaas nog niet binnen. Ook moet ik de mini kabelboom voor de vRS mistlampen nog in elkaar knutselen (kreeg net een mailtje van ome Ali dat de stekkertjes in land van bestemming aan zijn gekomen). Als dat allemaal meezit en ik een droge dag uit weet te kiezen, ga ik er eens op m'n gemak voor zitten.

..... More black to come :shutup:.....
 

EdK

Forumguru
ziet er zo al mooi uit zo, alleen benieuwd of de kleur excact is als de rest van de wagen.
Vaak het moeilijkste voor de spuiter.
Met men dakspoiler ook gehad dat de orginele skodakleur niet excact de kleur was.
Toen met een uitgebreide kleurenwaaier buiten bij de skoda gestaan om de juiste kleur te krijgen
 

EdK

Forumguru
Zit ie er al op? Ik ben benieuwd naar de volgende foto's
Nu hoor ik jullie denken; monteren, foto's, eindresultaat!!?!

Eventjes geduld.... De linker vRS modderkuip en de H11 mistlampen zijn helaas nog niet binnen. Ook moet ik de mini kabelboom voor de vRS mistlampen nog in elkaar knutselen (kreeg net een mailtje van ome Ali dat de stekkertjes in land van bestemming aan zijn gekomen). Als dat allemaal meezit en ik een droge dag uit weet te kiezen, ga ik er eens op m'n gemak voor zitten.


pietje ongeduld............:lezen::pardon:
 

HarrieSkoda

Forumguru
Thnx voor de positieve reacties, ik denk zelf dat het ook heel mooi gaat worden.
Helaas is het nog even wachten, want de ontbrekende modderkuip is nog niet bij de dealer binnengekomen. Deze staat reeds 2 weken in backorder, terwijl de eerst bestelde modderkuip binnen 4 dagen vanuit Tsjechië binnen was... mhhhh.

Wel kan ik verder met het maken van de 'extra' kabelboom om de vRS mistlampen werkend te krijgen op de bestaande kabelboom, aangezien er wat pakketjes van ome Ali binnengekomen zijn. Iemand enig idee wat voor dikte/soort/etc. bedrading meestal wordt gebruikt in een kabelboom?

Originele H11 male & female stekkertjes. Bij de dealer € 12,- per stuk!?!?!? Tel uit je winst :D.

1k0.jpg


1k0.jpg


Verder was ik niet te spreken over de H15 Osram Cool Blue Intense. Deze weken qua Kelvin waarde helaas af van dezelfde Cool Blue Intense in H7 en waren mij dus veel te 'geel'. Omdat nieuwe lampen kopen telkens een dure aangelegenheid is, eens de stoute schoenen aangetrokken en eens lampen besteld op Ali. Ik ben dus erg benieuwd naar de levensduur van deze lampen.

Eerste indruk van de lampen; super! Helaas nog geen foto van kunnen maken.

1k0.jpg


Toen we toch lampen aan het bestellen waren, ook maar 4 x H11 besteld in dezelfde Kelvin waarde als de H15 (5000K). Benieuwd of de (blauwe) coating van de lichten blijft zitten en niet inbrandt of afbladdert.

1k0.jpg


Omdat deze lampen doorgaans geen hele lange levensduur hebben, vroeg ik me wel gelijk af hoe ik dat ga doen als er één van de mistlampen stuk gaat. Hier kom je een stukje moeilijker bij als dat je bij de koplampen kunt.

vRS rijders onder ons; makkelijkste manier van vervangen door kapje onder de mistlamp eruit te trekken en via die ruimte te werken?

Bij het monteren van de H11 mistlampen in de armaturen ontstond er nog een vraag.

1k0.jpg


Zoals je onderaan de foto kunt zien, ligt er een stukje plastic. Dit plastic dient boven het gat, waarin de H11 lamp gaat, gemonteerd te worden.

1k0.jpg


1k0.jpg


De vraag; moet dit plastic 'clipje' op de mistlamp blijven? Als een soort borging voor de mistlamp? Dit is namelijk wel een extra 'hindernis' mocht de mistlamp stuk zijn, en je via het kapje de lamp willen vervangen.

Tot de volgende!
 

EdK

Forumguru
Iemand enig idee wat voor dikte/soort/etc. bedrading meestal wordt gebruikt in een kabelboom?
Dikte bedrading kan ik niet geven, maar denk dat je met 1mm² voldoende dikte hebt.
Wil je alles in de juiste kleurcode's aansluiten dan zou ik even goed zoeken bij conrad.nl
Zelf de bedrading van een Yanmar 3 cilinder scheepsmotor ooit vernieuwd voor kennissen en aan de hand van de elektrische schema's en de orginele draadboom heb ik 1 op 1 de nieuwe draadboom kunnen maken met de exacte kleurcode's daar conrad dat gewoon verkoopt.

Het is wel even zoeken op hun site.
 
Hoi Harrie,

Dat ziet er allemaal erg strak en netjes uit!
Waar heb je die dashcam vandaan en hoe zijn de beelden eigenlijk. ik zou ook wel zo iets willen voor mijn fabia combi. ziet er tenminste strak uit. :thumbsup:
 

HarrieSkoda

Forumguru
Thnx voor je compliment @Stephen .

Dashcam komt van Ali vandaan. Als je slim bent, wacht je even tot 11-11 met bestellen. Dan hebben ze leuke aanbiedingen.

En inderdaad; ik heb de dashcam gekozen voor zijn uiterlijk, en niet zozeer voor de beeldkwaliteit.

Filmpjes voldoen wel aan de eisen die ik eraan stel, maar het beeld zou altijd scherper mogen van me.

Kentekens kan ik gewoon aflezen, dus dat is voor mij prima.
 
Thnx voor je compliment @Stephen .

Dashcam komt van Ali vandaan. Als je slim bent, wacht je even tot 11-11 met bestellen. Dan hebben ze leuke aanbiedingen.

En inderdaad; ik heb de dashcam gekozen voor zijn uiterlijk, en niet zozeer voor de beeldkwaliteit.

Filmpjes voldoen wel aan de eisen die ik eraan stel, maar het beeld zou altijd scherper mogen van me.

Kentekens kan ik gewoon aflezen, dus dat is voor mij prima.


Top en bedankt. ik kan hem alleen niet vinden bij Ali,
welke is het precies?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zoeken op Sinosmart en een aanbieder even contacten en een foto van je huidige binnenspiegel sturen.

Zeggen zij welke je nodig hebt.

Succes!
 
Bedankt voor de informatie @HarrieSkoda
via je bericht in het grote dashcam topic heb ik de camera gevonden. het ziet er naar uit dat ik de zelfde moet hebben. :-)
maar moet je deze nou iedere keer aanzetten als je gaat rijden. of gaat hij vanzelf aan? En waar slaat hij de gefilmde rit in op.?
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Stephen geen probleem, zo kunnen we elkaar helpen.
In dat topic heb ik inderdaad de link gedeeld. Ik zat van de week op de telefoon dus link delen was toen wat lastig. Stuur de aanbieder voor de zekerheid even een berichtje met een foto van je spiegel. Reageren doorgaans snel!

Ergens in dit topic heb ik ook nog wat foto's geplaatst hoe ik de dashcam heb aangesloten op de zekeringskast van de auto. De dashcam gaat op die manier aan bij contact aan, en uit na het uitschakelen van de auto.

Het beeldmateriaal slaat de dashcam op een micro SD-kaartje op. Zo kun je belangrijke beelden van de SD overzetten op je computer of iets dergelijks. Ook kun je via de WiFi van je telefoon connectie met je dashcam maken en filmpjes eraf halen. Of bedoel je in wat voor extensie de dashcam filmpjes opneemt?

==============================================================================

- Ik kan helaas nog niet verder met de vRS bumper. Dit omdat de dealer de missende modderkuip nog steeds niet binnen heeft, duurt inmiddels al eventjes.... Het weer wordt er ook niet beter op. Als het te koud gaat worden, zal de bumper tot volgend jaar moeten wachten. Waarom? Omdat ik bang ben voor afbrekende clipjes door de kou, en dat is het me niet waard.

- Als alles goed gaat, wordt deze week een heuse winterset opgehaald. Zodra deze opgehaald is, worden deze gereinigd en gemonteerd. Dit om de Turini's zoveel mogelijk te sparen.

- Afgelopen week zag ik een mooie aanbieding in de bazaar, namelijk een mooie set spacers. Helaas is iemand me net voor geweest!

- Mijn Gyeon Wetcoat was op en CC had een leuke aanbieding. Om daar gelijk goed gebruik van te maken, gekozen voor de 4000ml uitvoering. Geweldig spul en de auto blijft er in de wintermaanden langer schoon door (reinigende functie). Ben je nieuwsgierig geworden naar dit product, zie YouTube voor de filmpjes.

1k0.jpg


==============================================================================

Aangezien ik de laatste tijd weinig aan de wensenlijst heb aangepast, hierbij eentje die up-2-date is!

Wensenlijst:
Groen = reeds voltooid

- Luxe (opdruk) kentekenplaten --> Besteld, opgehaald & gemonteerd
- Diepgaande diagnose TVS (aankoopkeuring) --> Uitgevoerd - geen gebreken ontdekt
- Uitvoeren software-update 34H5 terugroepactie dealer --> uitgevoerd door Van Udenhout
- Chiptuning op maat + DSG up-date/grade --> 146 pk - 287 Nm
- Ruiten vanaf de A-stijl laten tinten --> Vanaf A-stijl max. wettelijk, vanaf B-stijl 95% verduisterd
- Turini 18 inch matzwarte velgen --> Michelin Pilot Sport 4 - 225/40/R18 92Y XL FSL
- RS voorbumper --> In kleur gespoten & grill in kleur spiegelkappen & omlijsting gespoten
- Verlagingveren Eibach Pro-Kit --> Gemonteerd + daarna uit laten lijnen
- Bilstein B4 gasgevulde schokbrekers voor + achterzijde --> Gemonteerd + daarna uit laten lijnen
- Aanpassingen VCDS laten uitvoeren --> Uit laten voeren door een mede-forummer
- Geel halogeen naar helderder --> H7 Osram Cool Blue Intense 4500K, H15 AliExpress 5000K
- Frontje asbak achterbank vervangen --> Frontje beter bekeken en weer vast kunnen zetten
- 2 x originele LED kentekenverlichting --> Origineel VAG (000052110)
- Nieuwe O3 mattenset --> Textiel mattenset origineel Skoda (Octavia)
- SuperSkoda powerled mirror verlichting
- SuperSkoda powerled kofferbakverlichting --> Gemonteerd, wat een bak licht!
- SuperSkoda powerled interieurverlichting
- Kapjes/grilles/mistlampen RS bumper compleet maken --> Alles compleet
- Originele Skoda wielsloten --> Ontvangen en bevestigd met bijbehorende wielboutkapjes
- O3 kofferbakmat --> Textiel mattenset origineel Skoda (Octavia)
- Winterbanden op huidige 16 inch velgen (twijfel over bandenkeuze) --> Wordt 18 inch set
- Professioneel laten poetsen

Twijfelgevallen (op een laag pitje):
- Nieuwe frisse(re) rolhoes (geen must, leuk mocht ik er een tegenkomen)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Helaas.. die luxe heb ik niet.

En enkel en alleen een verwarmde ruimte voor de montage zie ik niet zitten.

Zo snel is het plastic niet opgewarmd/op temperatuur, en is de kans op afbreken van nokjes/clipjes nog steeds erg groot.

Als je het dan echt goed wil doen, moet je het geheel een dag in een verwarmde ruimte laten staan, dan zou ik het wel aandurven.

Maar als het pas volgend jaar wordt, ben ik er nog niet heel rauwig om, gezien de pekel die in de winter gestrooid wordt.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zoals in de vorige (grote) post stond vermeld, heb ik afgelopen week een mooie winterwielen set op kunnen halen.
Betreft een set winterwielen met originele 18" gecoate R32 velgen met Goodyear Ultragrip 9 banden in de maat 225/40/R18 92V met velgrandbescherming.

Als je aan R32 velgen denkt, denk je op hetzelfde moment aan Volkswagen. Waar ik me dan ook direct aan stoorde, waren de Volkswagen naafdoppen, omdat de velgen op de O3 gemonteerd zullen worden. Ik dacht; geen probleem, ik heb nog genoeg Skoda naafdoppen liggen. Ja, vergeet het maar, die bleken veel te klein te zijn.

Daarom gelijk op zoek gegaan naar passende Skoda naafdoppen voor deze velgen. Al vrij had ik deze op het oog en direct maar besteld.

De beschermfolie zit nog op de Skoda naafdop.

1k0.jpg


De velgen waren nog aardig schoon, maar een wasbeurt kan nooit kwaad.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Deze velgen worden dus ook al in Tsjechië gemaakt. Goed spul dus :D.

1k0.jpg


Helaas is de linker vRS wielkuip nog steeds niet binnen. Ongekend wat een levertijd hier op zit zeg!

Verder kan ik weer het wensenlijstje aanpassen na bovenstaande update.

Wensenlijst:
Groen = reeds voltooid

- Luxe (opdruk) kentekenplaten --> Besteld, opgehaald & gemonteerd
- Diepgaande diagnose TVS (aankoopkeuring) --> Uitgevoerd - geen gebreken ontdekt
- Uitvoeren software-update 34H5 terugroepactie dealer --> uitgevoerd door Van Udenhout
- Chiptuning op maat + DSG up-date/grade --> 146 pk - 287 Nm
- Ruiten vanaf de A-stijl laten tinten --> Vanaf A-stijl max. wettelijk, vanaf B-stijl 95% verduisterd
- Zomerset Turini 18 inch matzwarte velgen --> Michelin Pilot Sport 4 - 225/40/R18 92Y XL FSL
- Winterset VW R32 18 inch zwart gecoate velgen --> Goodyear Ultragrip 9 - 225/40/R18 92V FSL
- RS voorbumper --> In kleur gespoten & grill in kleur spiegelkappen & omlijsting gespoten
- Verlagingveren Eibach Pro-Kit --> Gemonteerd + daarna uit laten lijnen
- Bilstein B4 gasgevulde schokbrekers voor + achterzijde --> Gemonteerd + daarna uit laten lijnen
- Aanpassingen VCDS laten uitvoeren --> Uit laten voeren door een mede-forummer
- Geel halogeen naar helderder --> H7 Osram Cool Blue Intense 4500K, H15 Aliexpress 5000K
- Frontje asbak achterbank vervangen --> Frontje beter bekeken en weer vast kunnen zetten
- 2 x originele LED kentekenverlichting --> Origineel VAG (000052110)
- Nieuwe O3 mattenset --> Textiel mattenset origineel Skoda (Octavia)
- SuperSkoda powerled mirror verlichting
- SuperSkoda powerled kofferbakverlichting --> Gemonteerd, wat een bak licht!
- SuperSkoda powerled interieurverlichting
- Kapjes/grilles/mistlampen RS bumper compleet maken --> Alles compleet
- Originele Skoda wielsloten --> Ontvangen en bevestigd met bijbehorende wielboutkapjes
- O3 kofferbakmat --> Textiel mattenset origineel Skoda (Octavia)
- Professioneel laten poetsen

Twijfelgevallen (op een laag pitje):
- Nieuwe frisse(re) rolhoes (geen must, leuk mocht ik er een tegenkomen)
 

eriktv

Forumguru
Hoe moet dat dan als je schade hebt aan je RS(-wielkuip)? :sterretjes:

Mooie velgen, ben benieuwd hoe ze staan! Mooie kleurcombi met zilver in ieder geval.
 
Bovenaan Onderaan