HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

HarrieSkoda

Forumguru
Vandaag de tijd gevonden om de RS bumper te passen. Sommige mensen verklaarde me voor gek dat ik de bumper ging passen, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.....

Volgens het stappenplan wat ik heb kunnen vinden op Briskoda is het goed te doen, totdat je de 2 x 2 Torx bij het spatbord moet verwijderen. Hier is de meeste tijd in gaan zitten, simpelweg omdat je er bijna niet bijkomt!

Zodra de bumper eraf is, ziet het er dan zo uit;

1k0.jpg


Wat een hoop troep zit er in de richel onder bij de radiateur! Ik geef als tip mee om dit gelijk te reinigen, aangezien het nu toch open ligt.

Volgende stap was om de RS bumper te passen. Om even te kijken of alles wel hetzelfde is qua pasvorm.

1k0.jpg


Dat viel me niet tegen! Toen was het tijd om wat schroeven aan te draaien, om er zeker van te zijn dat alles hetzelfde zou zijn.

Shit.... Gaat hem dus niet worden op deze manier.
Zoals je kunt zien kan het onderste schroefje niet aangedraaid worden. De schroefgaten van de zwarte delen (modderkuip + onderkapje) zitten netjes achter elkaar, dit is het probleem niet.
Echter zitten deze schroefgaten niet op de juiste plek voor het onderste ophangpunt van de bumper. Het ophangpunt van de bumper zit iets links onder de schroefgaten van de zwarte delen.
Ook lijkt de modderkuip iets te smal te zijn voor de RS bumper (buigt iets eerder naar binnen toe).

1k0.jpg


1k0.jpg


Even de verschillen qua bumper onder elkaar;

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Als iemand mij kan vertellen of ik nog andere zaken dien te vervangen hoor ik dat graag! Moet ik andere modderkuipen, onderkapjes aanschaffen? Of heb ik te maken met een ander probleem?

Ik hoor graag van jullie!
 

HarrieSkoda

Forumguru
Is maar net wat je gaaf vindt natuurlijk ;).

Ik wil graag de RS bumper passend krijgen. Heeft me al voldoende kruim gekost :cry:.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@rouwehand dat heb je inderdaad goed gezien :D.
Kunnen die er zomaar af blijven dan?

Dat scheelt dan al 1 kapje. Probleem blijft dan nog dat de modderkuip niet mooi aansluit op het onderste ophangpunt van de bumper.

Zijn er verschillende modderkuipen voor 'normale' O3's en vRS O3's?

Zou een vRS rijder zo vriendelijk willen/kunnen zijn om zo'n zelfde soort foto langs het wiel af van de ophangpunten in de modderkuip te maken?:thumbsup:
 

innocenti

Forumguru
Als ik je foto's goed bekijk komt het bevestigingsgat van de modderkuipen overeen en sluit alleen de rand niet mooi aan. Ik zou er geen aandacht aan besteden en het zo monteren. Die rand is na het rijden zo zwart, dus na 1000km valt het niet meer op.

Wel gaaf zo'n RS bumper.
 

Rallye

Forumguru
@rouwehandZijn er verschillende modderkuipen voor 'normale' O3's en vRS O3's?

Zou een vRS rijder zo vriendelijk willen/kunnen zijn om zo'n zelfde soort foto langs het wiel af van de ophangpunten in de modderkuip te maken?:thumbsup:

Dan zouden ze ook verschillende onderdeelnummers hebben, dus dat is ook een manier om erachter te komen. Ik wil best een foto voor je maken, maar dat wordt pas vanavond.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@innocenti dat is gezichtsbedrog. Gat wat je ziet lijkt door en door, maar gaat enkel door het onderkapje en de modderkuip (is vrij dik).

Ophangpunt van de bumper zit daar een stukje linksonder.

@Rallye graag! Maar zal sowieso ook nog navraag doen bij de dealer over de modderkuipen of deze een verschillend artikelnummer hebben.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Met de 'rouwe hand':D.

Persoonlijk ben ik daar niet zo van. Ben benieuwd hoe groot deze kap is en of deze helemaal doorloopt.

Nog steeds alle tips zijn welkom!

Binnenkort maar eens even met de dealer gaan babbelen.
 
Hier een paar foto's van een rs bumper. Is wel donker. Ik hoop dat je hier wat wijzer van wordt.
 

Bijlagen

  • 20171009_194452.jpg
    20171009_194452.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 119
Ben hier niet zo handig mee. Ik had meerdere foto's gemaakt maar krijg er maar 1 geüpload.
 

Bijlagen

  • 20171009_194406.jpg
    20171009_194406.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 75

HarrieSkoda

Forumguru
Thnx @jacc01972 geen probleem, ik heb hier wel al iets aan!

De modderkuip is bij jou in ieder geval wat breder lijkt het als op mijn foto.

Ik zie ook dat je het onderste schroefje mist??

Heb je enkel een RS voorbumper gemonteerd of is het een RS in zijn geheel?
 

Rallye

Forumguru
Zo ziet het er bij mij uit, er zit een extra dingetje aan:

F6DBA29B-F035-4C95-86AD-8C4711204D7E.jpeg

Edit: zie nu dat jullie dat “haakje” ook hebben.
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Thnx @Rallye !

Jouw modderkuip lijkt net iets anders als die van @jacc01972 , of is dat gezichtsbedrog (door het vuil)?

Jouw modderkuip @Rallye sluit ook veel netter aan als die van @jacc01972 en mij..

Bij mij vind ik de tussenruimte helemaal bizar.

Ook lijkt dat onderste kapje met inkeping anders van vorm te zijn.
 

Rallye

Forumguru
@jacc01972 lijkt een extra randje te hebben dat over de gespoten binnenrand van de bumper zit. Die lijk ik niet te hebben. Beide auto's zijn van 2015, die van mij van eind juli. Van wanneer is die van jacco1972?
 
mijn auto is van januari 2015. Heb effe de borstel eroverheen gehaald. Is geen extra randje bij mij maar vuil. :bloos:.
 

Bijlagen

  • 20171009_212122.jpg
    20171009_212122.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 96
Bovenaan Onderaan