HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

Hoi Harrie, kan je mij vertellen waar je die kapjes voor de deursluiting vandaan hebt?

En waar dienen die andere kapjes voor?
 

robzie

Senior Member
En ook andere pakketjes kwamen binnen. Gewoon omdat het kan.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg
Waar heb je die inleg vandaan? wellicht dat je een artikelnummertje van Skoda voor me hebt?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zo, daar zijn we weer! Nadat de achterlichten van de poetser terug zijn gekomen, heb ik een afspraak gemaakt met degene in de buurt die met VCDS overweg kan.

De dag voordat ik er heen zou gaan de achterlichten vervangen voor de LED exemplaren. Normaal kom je niet op die plek, dus maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt.

1k0.jpg


1k0.jpg


Nadat het weer helemaal schoon was, konden de LED achterlichten erin. Helaas werkte het dus nog niet naar behoren.

Hieronder voor, na zónder VCDS aanpassing, en na mét VCDS aanpassing.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Wat is er gedaan? Zonder VCDS aanpassing staat de lichtsterkte van de LED standaard op 65%. Dit is omgezet naar 100% lichtsterkte. Verder branden de rem- en mistlichten nu niet meer standaard mee. Kortom is het nu zoals het moet zijn! Gelijk de functie LED achterlichten met DRL aan laten activeren.

Verder nog een andere grappige feature laten activeren, aangezien het toch een extra tabblad is. Dus als ik het beu ben, switch ik van rijschoolmodus bijvoorbeeld weer naar het tabblad 'sinds tanken', of 'sinds start', etc.
Nu heb ik tenminste weer een digitale snelheidsmeter, aangezien ik altijd de olie temperatuur in de maxidot heb.

1k0.jpg


Omdat het er op de foto hierboven allemaal maar stoffig uit ziet, gelijk de tijd genomen om de auto ook maar weer eens netjes te verzorgen.

1k0.jpg


1k0.jpg


En nog een foto onder het mom 'omdat het kan'.

1k0.jpg


Verder heb ik ook weer wat leuke pakketjes mogen ontvangen! Ontzettend snel was Ali ditmaal. De tijd tussen verzending en daadwerkelijk ontvangen slechts 8 dagen!

Echt boven verwachting!

1k0.jpg


1k0.jpg


Omdat SuperSkoda vorig weekend ook weer een aantrekkelijke aanbieding had (20% korting op alles), de knoop maar snel doorgehakt en een bestelling geplaatst. SuperSkoda zal het er wel druk mee hebben gehad, want dat pakketje was 5 werkdagen onderweg! Niet gek als je zag wat er zoal besteld werd (kun je mooi zien aan de linkerzijde van de site).

1k0.jpg


Weer erg blij met de vorderingen en ontvangen bestellingen! Ik kan niet wachten tot het beter weer wordt en ik alle spulletjes compleet heb om aan de cosmetische transformatie te kunnen beginnen.
 

robzie

Senior Member
Verder heb ik ook weer wat leuke pakketjes mogen ontvangen! Ontzettend snel was Ali ditmaal. De tijd tussen verzending en daadwerkelijk ontvangen slechts 8 dagen!

Echt boven verwachting!

1k0.jpg


1k0.jpg
Deze 2 zaken interesseren we wel, heb je een foto in gemonteerde toestand en waar dienen ze beiden voor?
 

Canon-Eye

Forumguru
Nu heb ik tenminste weer een digitale snelheidsmeter
Zolang je maar niet de illusie hebt dat deze wél de juiste snelheid aangeeft, want dat is niet zo. Hij werkt nl. op hetzelfde signaal dat ook de analoge meter aanstuurt, dus ook met dezelfde afwijking.
Voor een nagenoeg correcte snelheidsmeting ben je afhankelijk van de extern (=voertuig-onafhankelijk) gemeten afgelegde weg per tijdseenheid. Oftewel: kijk op de gps...
 

HarrieSkoda

Forumguru
Deze 2 zaken interesseren we wel, heb je een foto in gemonteerde toestand en waar dienen ze beiden voor?

Eigenlijk hebben ze geen functie. De zogenaamde motorcover is vooral bedoeld voor het mooier ogen van de motorruimte.
De accucover kan functioneel zijn tegen weersinvloeden, zodat je accu hier minder van lijdt. Ik heb het ook mede voor de looks gedaan omdat ik dat stoffen geval wat er standaard omheen zit maar goedkoop vind ogen.

Ik heb nog geen tijd gevonden om het te monteren. Zodra de onderdelen gemonteerd zijn, zal dit topic met foto's aangevuld worden.

Zolang je maar niet de illusie hebt dat deze wél de juiste snelheid aangeeft, want dat is niet zo. Hij werkt nl. op hetzelfde signaal dat ook de analoge meter aanstuurt, dus ook met dezelfde afwijking.
Voor een nagenoeg correcte snelheidsmeting ben je afhankelijk van de extern (=voertuig-onafhankelijk) gemeten afgelegde weg per tijdseenheid. Oftewel: kijk op de gps...

Dat was me inderdaad ook bekend, en die intentie had ik ook niet voor wat betreft de (vrijschakeling van de) digitale snelheidsmeter. Ik kwam deze functie tegen op VCDS fora en vond het wel een grappige feature. Zeker ook met de zichtbaarheid van de richtingaanwijzers erbij.
 

Spinal

Forumguru
Mooie spulletjes, vooral die logo’s zullen erg mooi staan op jouw Octavia. Die naam en type aanduiding in het zwart zou ik weg laten, zonder die logo’s staat het veel strakker maar daar denk jij waarschijnlijk anders over.
Ik ben ook benieuwd of je accubak past/passend te maken is. En die led achterlichten staan echt mooi :thumbsup:
 

Horkje

Forumguru
Omdat SuperSkoda vorig weekend ook weer een aantrekkelijke aanbieding had (20% korting op alles), de knoop maar snel doorgehakt en een bestelling geplaatst. SuperSkoda zal het er wel druk mee hebben gehad, want dat pakketje was 5 werkdagen onderweg! Niet gek als je zag wat er zoal besteld werd (kun je mooi zien aan de linkerzijde van de site).

1k0.jpg


Weer erg blij met de vorderingen en ontvangen bestellingen! Ik kan niet wachten tot het beter weer wordt en ik alle spulletjes compleet heb om aan de cosmetische transformatie te kunnen beginnen.

Ziet er allemaal weer super top en goed uit @HarrieSkoda !

Vooral bijzondere interesse in de emblemen zoals je wellicht weet. En de grill natuurlijk.

Foto’s en beter weer als het kan heel graag!

:jaja:
 
Bovenaan Onderaan