HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

HarrieSkoda

Forumguru
Thnx voor jullie complimenten @Spinal & @Horkje :D!

Over de type-aanduiding zit ik nog sterk te twijfelen. Ik had er inderdaad een photoshop van laten maken, maar ik kan niet goed kiezen tussen óf een clean kofferdeksel, óf de zwarte accenten doorvoeren en de bijpassende type-aanduiding plaatsen.

De accubak is absoluut, zonder dat ik ook maar enigszins geprobeerd heb hem te monteren, niet plug&play.
Ik ben overigens niet te beroerd om de accubak wat te modificeren, even kijken wat de beste manier is om het plastic te bewerken.

Vandaag nogmaals wat via VCDS laten activeren. Hoe meer je je erin verdiept, hoe meer mogelijkheden je vrij wilt laten schakelen. Zie hier het resultaat!


Verder ook even onder de kap bezig geweest. Ook dit stelt niets voor en zit zo op z'n plek. Dit vind ik een hele verbetering!

Voor:
1k0.jpg


Na:
1k0.jpg


En als het weer wat beter weer is, zal ik ook weer eens met de poetsspullen onder de kap aan de slag gaan :D.
Op de kunststof delen mag dan weer wat Meguiars Natural Shine gesmeerd worden.

En nog eentje van dichterbij:
1k0.jpg


Verder nog wat klein grut gemonteerd, althans een poging tot...

1k0.jpg


1k0.jpg


Niet alles van Ali is dus van goede kwaliteit te noemen. Dit zijn de kosten niet, dus ook dit wordt weer hersteld.

En de kapjes voor de scharnieren ook gemonteerd.

Voor:
1k0.jpg


Na:
1k0.jpg


Dat was hem weer.

Volgende week stampij maken bij de dealer. Ben er nu écht he-le-maal klaar mee! Contactpersoon van de dealer heeft mijn vraag aangenomen, en nu probeert hij het makkelijk af te doen met van: "Je vraag is doorgezet naar de onderdelenlijn en zij zullen contact met je opnemen".
 

Arjann

Forumguru
Mooie geslaagde upgrades, erg netjes!:thumbsup: Ik moet echter wel bekennen dat ik (maar dat heb ik al eerder gezegd) niet helemaal begrijp dat je zo'n stampij maakt over je wielkuip.
 

dirkie996

Forumguru
Mooie upgrades allemaal, maar als ik dit hier allemaal zo lees, had je dan niet beter een completere, zwaardere versie gekocht ( vb RS- okkazie met niet al te veel kilometers)? Ik denk dat, als je alles meerekent, je ondertussen toch al aan ‘n redelijk kostenplaatje zit, die je nooit zult kunnen doorrekenen bij eventuele verkoop.
Nu ja, voor hobby’s rekenen we meestal niet zo, ik ken dat van in het verleden.
Keep up the good work, ik blijf je volgen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Dank @Arjann & @dirkie996 :thumbsup:.

Over die wielkuip kan ik me niet zozeer zorgen maken, maar wil gewoon dat het is zoals ik wil. Misschien komt dan het perfectionistische in me naar boven, maar ik heb nu ook niet zo'n gat, dus hoef het in de nieuwe wielkuip ook niet.
Daarentegen zou het ook voor windgeruis kunnen zorgen.

Ik kan het zelf ook oplossen door een stukje tape ervoor te plakken, maar dat ziet er natuurlijk niet uit.

Waar ik dan weer wél geirriteerd van kan raken, is hoe de dealer hiermee omgaat. Bij de eerste bestelling (zo'n €100,-) is het contact goed en word ik op de hoogte gehouden, maar als er geen geld meer te verdienen is, dan laten ze het afweten. Ik begrijp ook wel dat een dealer hier niet op zit te wachten vanwege de lage prijzen, ze verkopen liever een nieuwe auto. Maar een stukje klantgerichtheid is ook wel op zijn plaats.

Het lijkt misschien veel wat ik in de Octavia heb gestoken, maar dat valt allemaal reuze mee. Ik zou er in ieder geval een vRS van kunnen rijden... helaas! Anders had ik dat (vooraf) al bedacht.

Als de Octavia ooit de verkoop in gaat, zal er gepeild worden of er interesse is in de reeds uitgevoerde updates. Is dat niet het geval, verkoop ik deze delen gewoon weer los van de auto. Ik heb namelijk alle originele onderdelen nog. Zo heb ik dat bij mijn vorige auto ook gedaan.

Leuk dat je hem blijft volgen, er komen nog leuke veranderingen aan :shutup:.
 

Arjann

Forumguru
Maar weet je wel zeker dat die modderkuip in de RS ook is geleverd zónder dat gat? Ik bedoel, een RS heeft een grotere zwaardere motor én versnellingsbak dan jouw auto, daarom zit dat gat daar. Misschien wil je wel iets wat helemaal niet kan namelijk....
 

HarrieSkoda

Forumguru
Maar weet je wel zeker dat die modderkuip in de RS ook is geleverd zónder dat gat? Ik bedoel, een RS heeft een grotere zwaardere motor én versnellingsbak dan jouw auto, daarom zit dat gat daar. Misschien wil je wel iets wat helemaal niet kan namelijk....

Is natuurlijk allemaal al nagegaan. Verschillende vRS rijders hier op het forum hebben me daarbij geholpen, waaronder @Rallye , ondersteunend met een foto.

Dus ja, ze zijn er zónder gat!
 

HarrieSkoda

Forumguru
Misschien dan bestellen mbv zijn kenteken/chassisnummer....:pardon:.

Ook die weg hebben we al bewandeld. Echter komen we dan op hetzelfde artikelnummer uit.
Dus schijnbaar is er óf een modificatie uitgevoerd op de wielkuip, óf ze kunnen de 'oude' gewoonweg niet meer leveren.
 

Arjann

Forumguru
Het komt inderdaad weleens voor dat delen die af fabriek gemonteerd zijn niet achteraf besteld kunnen worden. Met sommige regelapparaten is dat ook zo, dan is de "low" of "medium" variant niet te bestellen, alleen de "high" uitvoering.
 

robzie

Senior Member
Thnx voor jullie complimenten @Spinal & @Horkje :D!
Verder ook even onder de kap bezig geweest. Ook dit stelt niets voor en zit zo op z'n plek. Dit vind ik een hele verbetering!

Voor:
1k0.jpg


Na:
1k0.jpg


En als het weer wat beter weer is, zal ik ook weer eens met de poetsspullen onder de kap aan de slag gaan :D.
Op de kunststof delen mag dan weer wat Meguiars Natural Shine gesmeerd worden.

En nog eentje van dichterbij:
1k0.jpg


Verder nog wat klein grut gemonteerd, althans een poging tot...

1k0.jpg


1k0.jpg


Niet alles van Ali is dus van goede kwaliteit te noemen. Dit zijn de kosten niet, dus ook dit wordt weer hersteld.

En de kapjes voor de scharnieren ook gemonteerd.

Voor:
1k0.jpg


Na:
1k0.jpg


Dat was hem weer.

Volgende week stampij maken bij de dealer. Ben er nu écht he-le-maal klaar mee! Contactpersoon van de dealer heeft mijn vraag aangenomen, en nu probeert hij het makkelijk af te doen met van: "Je vraag is doorgezet naar de onderdelenlijn en zij zullen contact met je opnemen".
Dat ziet er toch weer keurig uit voor weinig geld, die slotkapjes komen ook nog wel in orde. Ik probeer e.e.a. ook te bestellen, maar ik heb geen Ali-account en op Ebay staan er helaas niet al teveel aanbieders en als, dan nog duur ook voor de motorkapcover. Maar ik zal er wel vinden.
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
@robzie dank voor het compliment.

Zoals @Rallye al aangeeft, een account aanmaken op AliExpress is peanuts! En betalen gewoon via iDEAL!

De aanbieder van de slotcovers is het al aan het oplossen voor me. Let op; het Chinese nieuwjaar is aan de gang, verzenden pas weer vanaf 23 februari kreeg ik door.
 

robzie

Senior Member
@robzie dank voor het compliment.

Zoals @Rallye al aangeeft, een account aanmaken op AliExpress is peanuts! En betalen gewoon via iDEAL!

De aanbieder van de slotcovers is het al aan het oplossen voor me. Let op; het Chinese nieuwjaar is aan de gang, verzenden pas weer vanaf 23 februari kreeg ik door.
Het is me dan uiteindelijk gelukt, ben eens benieuwd hoelang erover heen gaat, altijd leuk om op dingen te wachten, groot of klein, als het maar niet TE lang duurt ;)
 

robzie

Senior Member
Ook ben ik verder gegaan met de verlichting die ik binnen heb gekregen. Ik heb geprobeerd om het verschil op de foto te verduidelijken, maar dat blijkt erg lastig te zijn. Ik ben overigens nog niet tevreden met de DRL (H15). Deze is mij nog te geel. Maar dat komt omdat de DRL minder hard brandt als bijv. het grote licht van deze lamp, die is namelijk wel mooi wit! Dus dit wordt nog even puzzelen hoe ik dat naar alle tevredenheid op ga lossen.
Ik weet dat het onderhand op stalking gaat lijken, maar ik lees in je topic heel veel zaken waar ik ook mee bezig ben.
Ik vraag me af of je voor het gele DRL van de H15 lamp al een witte oplossing hebt gevonden. Ik heb er van die Chinalampen met heel veel Kelvin in gezet, de H7 en het grootlicht van de H15 lamp worden er wel witter op, maar de DRL blijft geel, bahhh NIET mooi.
Wie een oplossing heeft gevonden en zeg nou niet Xenon inbouwen, die mag het zeggen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@robzie zijn vragen heb ik even via PM behandeld :D.

Ik heb de aanbieder van de slotcovers op Ali even een berichtje gestuurd, met een foto van het gebroken exemplaar erbij. Doen totaal niet moeilijk en ik krijg een geheel nieuwe set voor € 0,01
Waar is die 'vind ik leuk' knop voor de bezorg Chinees :thumbsup:?

We zijn weer wat verder gekomen met het verhaal modderkuip. Dit keer positief!

Na heel wat heen en weer ge-email, eindelijk contact kunnen leggen met de chef onderdelendienst en daar wederom mijn verhaal gedaan. In eerste instantie bleef hij voet bij stuk houden, dat er géén verschillende artikelnummers zouden zijn tussen de modderkuip mét en zónder gat, aangezien het hier hoogstwaarschijnlijk om een modificatie zou gaan.

Ook nog als tip meegekregen om het artikelnummer op de bestelsticker, te controleren met het artikelnummer welke in de modderkuip staat geperst. Zo gezegd, zo gedaan (had ik dat maar eerder gedaan).

Dat bracht me tot het volgende:
1k0.jpg


Nu is mijn Duits wel zo behoorlijk dat ik begrijp wat hier staat.
5E0809957 B RS --> modderkuip voor RS uitvoering.
5E0809957 C RS mit Loch --> modderkuip voor RS uitvoering, mét gat.

Die laatste is dus degene die ik momenteel in bezit heb. Ze zijn er zónder gat dus wel voor de vRS!
Ik heb gewoon de verkeerde modderkuip geleverd gekregen, waarna ze vervolgens weinig zin meer hadden om research te doen naar degene zonder gat...

De 'juiste' modderkuip gaat nu in bestelling, en dan kan ik ze 1 op 1 vergelijken.. gelukkig, en vooral.. eindelijk!!

Tevens schijn ik nog een onderdeel nodig te hebben om de vRS bumper passend te krijgen op de O3, namelijk de 5E0807611A9B9. Dat is de plaat die de bumper verbindt met de beschermplaat van de motor.

58dd14c34f505.jpg


Hier ben ik achter gekomen naar aanleiding van de Russische topics waar ze ook een vRS voorbumper ombouw uitgevoerd hadden. Degene die ze gepost had, nogmaals dank hiervoor!

Ondertussen ook de juiste bekabeling voor het maken van de verloop kabeltjes van de originele kabelboom naar de (dubbele) mistlampen toe.

1k0.jpg


Hoe er dat dan uit moet gaan zien.

1k0.jpg


Ik vroeg me alleen af hoe die kleine ijzertjes in de volksmond genoemd worden, aangezien ik deze graag een aantal reserve wil hebben. Ik kom niet verder dan krimp connectors.. En dan heb je ook nog tig verschillende maten erin.
Veelal komen degene met gele/rode/blauwe schoentjes als eerste naar voren. Wie het weet mag het roepen :D.

Vandaag ook nog wat ander mooi spul binnengekregen. Heeft niets met de auto te maken, maar als dit product doet wat hij zegt, bestaat er een grote kans dat ik dit ook voor de autobanden ga gebruiken.

Niet meer balanceren, en dus verlost zijn van dat lelijke plaklood wat je altijd door de spaken heen ziet, spreekt mij wel aan!

1k0.jpg
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Leonneke73 Haha, ja ik ben niet bang om mijn handen ergens aan vuil te maken inderdaad!

Afijn, nieuwe update! Eentje die eigenlijk al lááááng geregeld had moeten zijn.
Iets met 'de aanhouder wint', 'niet geschoten is altijd mis', etc., etc.

Heel apart dat het de dealer eerst 3 maanden aan 'uitzoekwerk' kost, en nu ik met feiten en artikelnummers ben gekomen, dat het ineens binnen 4 dagen allemaal geregeld is.

Om een lang verhaal kort te maken; ze zijn er dus wel zónder gat!

1k0.jpg


Ook het kunststof deel, voor tussen de bumper en de motor beschermplaat, in ontvangst genomen. Hier heb ik alleen nog geen foto van genomen.

Nu even wachten tot het beter weer wordt voor montage, aangezien ik geen zin heb in afbrekende clipjes :D.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ga ik zeker doen @heusinkveldb , alhoewel er meerdere Russische how-to's zijn. Daar heb ik ook veel hulp aan gehad met het bestellen van de benodigde onderdelen.

Ik ga sowieso niet aan de 50 pagina's komen hoor :D.
 
Bovenaan Onderaan