HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

HarrieSkoda

Forumguru
Kleine update; hoodlifters geplaatst.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Even wat mooie RVS revetten gevonden tussen de kogeltjes en de carrosserie.

1k0.jpg


1k0.jpg
 

robzie

Senior Member
Die had ik er toch al een tijdje onder zitten, lijkt overigens op de mijne onder de kap :maakmegek: ziet er prima uit en werkt perfect!
 

Sjoerdb

Forumguru
Is er een handleiding voor de motorkap gasveren waarin zoal de bestelling en montage behandeld wordt?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Die had ik er toch al een tijdje onder zitten, lijkt overigens op de mijne onder de kap :maakmegek: ziet er prima uit en werkt perfect!

Haha, ja ik ken iemand die wat foto's wilde gebruiken..... :pieker:

Ik vind het toch wel een hele beslissing hoor. Jij bent die auto gewoon!

Thanks, leuk dat je dat zegt. Ondanks dat hij 'te koop' staat, blijf ik toch mods uitvoeren. Simpelweg omdat ik dit leuk vind. Zo ook weer onder dit bericht :jaja:.

Is er een handleiding voor de motorkap gasveren waarin zoal de bestelling en montage behandeld wordt?

- Ga naar www.waarzedezehoodliftershebben.nl
- Klik de juiste aan, en stop ze in je winkelmandje
- Afrekenen op de juiste wijze
- Wachten tot het pakketje geleverd wordt

Alles daarna:

Of is dit niet wat je bedoelt :D?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Gekeken of dezelfde breedte spacers op de achteras, even mooi zouden zijn op de vooras.

Foto's helaas genomen vóór het schoonmaken van de delen waar je normaal niet bij komt als je wiel er op zit :D.

1k0.jpg


1k0.jpg


20mm per zijde op de vooras vind ik echt teveel, oordeel zelf.

1k0.jpg


1k0.jpg


20mm per zijde op de achteras is perfect! Deze mogen dan dus ook blijven zitten.

Mét 20mm spacer (Turini zomerwielen 225/40/18 ET51).
Houd er rekening mee dat de auto pas net weer in de veren staat vanwege het krikken en omlaag laten, en op deze foto's dus wat hoger staat dan normaal.

1k0.jpg


Zónder 20mm spacer (VW R32 winterwielen 225/40/18 ET51).

1k0.jpg


Voor het oog scheelt het echt enorm veel! Kan niet zeggen dat het weggedrag positief danwel negatief beïnvloed is of iets dergelijks.

Volgende projectje staat alweer in bestelling. Zal geen namen noemen, maar iemand heeft me er weer lekker voor weten te maken :tongue:.

1k0.jpg


To be continued.
 

kwillems

Donateur
Uiteindelijk is het een kwestie van smaak en style, maar ik vind het ook 'too much'.
Typisch trouwens dat het weggedrag niet verandert. Je zou denken dat hij wat robuuster op de weg komt te liggen.

Wat wordt het volgende projectje?
 

Rallye

Forumguru
Die power hood dampers van superskoda zijn eenvoudiger te monteren dan op de O2, toen ik er ook al eens naar gekeken heb. Toen moest je volgens mij de hele motorklep demonteren en opnieuw afhangen.
 

JvE67

Lid
Hai Harrie, mooie dashcam! Kun je mij de bestelinfo hiervan geven? Ik ben tevens benieuwd of er al andere zelfde oplossingen voor zijn en of je de optie nog gevonden hebt dat de cam opneemt terwijl de auto geparkeerd staat? Ik heb bijv. regelmatig een 'eier-gooier' waarmee ik graag eens . zou kennismaken ;) Ik lees graag of je info voor mij hebt. Bedankt alvast!
 

HarrieSkoda

Forumguru
@JvE67 , precies wat @kwillems zegt.

Daar heb ik hem dus ook vandaan. Mocht je vragen hebben; absoluut een bericht sturen naar SinoSmart. Deze wordt gegarandeerd beantwoord. Erg tevreden met de service!
 

kwillems

Donateur
Ik kan bevestigen dat de service prima is. Bij mij was pardoes een lipje van één helft van de behuizing afgebroken. Ik kreeg direct en gratis een nieuwe behuizing toegezonden.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ook hier even stoffer en blik doorheen halen...

In de tussentijd niet bar veel gebeurd, maar wel leuke updates op de kop weten te tikken.

Nog wat foto's van de voetenverlichting. Deze voetenverlichting moet ik nog wat modificeren, aangezien de kabels op een iets andere plek (verder weg) gemonteerd gaan worden dan de lengte die ze nu hebben.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Ook nog een pakketje van Ali mogen ontvangen, altijd handig.

1k0.jpg


Ik hield schade auto's al een tijdje in de gaten, omdat ik heel graag een afgevlakt (sportief) stuur wilde hebben.
Eigenlijk vrij weinig research gedaan, maar kwam per toeval een heel mooi exemplaar tegen, en wist dat ik deze niet kon laten liggen! Een super mooi stuur uit een 2018 Octavia, mét DSG-paddles. Mooier kon haast niet!

Na het in ontvangst nemen heb ik er toch maar een topic over geopend, zodat ik niets over het hoofd zie, en de ombouw voorspoedig zal verlopen: https://www.skodaforum.nl/forum/i/fl-stuur-op-pfl-octavia-vragen.38781/

Door de geactiveerde airbag moet ik het stuur nog even grondig reinigen. Daarna zal het stuur er al helemaal als nieuw uitzien!

1k0.jpg


1k0.jpg


Nu druk doende om alles bij elkaar te krijgen zodat de ombouw van het stuur, en de inbouw van de voetenverlichting in mijn vakantie uitgevoerd kan worden! Ik kan stiekem niet wachten :D!
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Leonneke73 Haha, ach weet je wat het is, de huidige Octavia is nu helemaal naar smaak en rijdt prima! Waarom zou ik een overhaaste beslissing nemen waarvan ik later misschien spijt krijg, aangezien ik 'de juiste uitvoering met het juist prijskaartje' nog niet tegen ben gekomen?
 
Bovenaan Onderaan