Fabia Combi of Seat Ibiza ST?

corsaar

Senior Member
O Potje wat heb ik daar een verdriet van, ik mis je nu al.
Maar je blijft toch wel meepraten op het forum.
Het is een vag auto dus niks mis mee als het nou een j... was !!
Was het allemaal veel erger.
 

MarcoO2

Forumguru
Gelukkig wel, dat zorgt voor feedback van mensen die ook andere ervaringen hebben. Veel plezier van je Seat in ieder geval!!!
 

MarcoO2

Forumguru
OT: dat komt in dit geval op hetzelfde neer, ervan uitgaande dat de j voor japanner en de m voor mazda staat... laten we het beestje dan maar gewoon bij de naam noemen!
 

corsaar

Senior Member
J Jap M mazda
Nou laat ik er dan maar eens voor uitkomen ik heb een ontzettende
hekel aan Mazda,s. Mijn vader heeft jarenlang mazda,s gereden
verschrikkelijk gewoon. Dit is bijven hangen en raak ik nooit meer kwijt
Een Saaie auto een 3 4 5 6 maak allemaal niet veel uit.
Dit is een persoonlijke mening en kan in strijd zijn met de werkelijkheid
Ook al bouwen ze nu de meest prachtige auto.
Ik kan het logo al niet verdragen.
 

Potje

Actief lid
Aap kwam vanmiddag ineens uit de mouw, en
OHOHOHOHOH, WAT HEB IK GEZWIJND VANMIDDAG!

Wat was nou het geval: de offerte was gemaakt op basis van de 5 deurs Ibiza ecomotive en niet de ST; dat scheelt precies 1000 pop!

Nu had de verkoper gewoon kunnen zeggen dat het 'm speet en dat we snel naar Skoda moesten gaan voor een handtekening. Er stond namelijk echt overduidelijk 5-deurs op de offerte namelijk, dus ik had m dr ook niet aan kunnen houden. Maar nee, hij streepte de complete marge weg en wist het verdere gat te dichten met een regelingetje met de importeur. Ik heb dus vandaag een ST gekocht voor de prijs van een 5 deurs! Ik hoop voor 'm dattie uiteindelijk ook nog wat extra inruil krijgt, want dat had hij ook uitgezet om de 1000 pop weg te strepen.

En dat zie je vandaag de dag niet meer. Deze dealer zit bij mijn werk in de buurt en al zou ik een andere baan krijgen, dan zou ik de auto daar nog brengen voor onderhoud!

Het klikte sowieso met deze vent en garage.

DJEES, WAT HEB IK VANDAAG EEN GELUK......
 

Potje

Actief lid
Ja, ik blijf hangen....

Het is wel goed dat jullie Skoda-addicts een beetje tegengas krijgen! :tongue:

Maar ook leuk om een beetje ervaringen uit te wisselen van broeder en zusterauto's.
 

MarcoO2

Forumguru
Ongelooflijk, dat is zeker geluk.... en ongelooflijk netjes van de dealer! Dat is nog eens klantenbinding... ik zou zeggen, die mag met naam en toenaam overal op internet genoemd worden!!!

Dus.... gefeliciteerd met deze auto en deze enorme mazzel!
 

stradje

Actief lid
Wow, Potje, proficiat, mazzelaar dat je bent! Je hebt alle reden om deze dealer in ere te houden. En natuurlijk heel veel plezier met je Seat. Je meldt vast nog wel wat ervaringen tegen de tijd dat je hem krijgt, he?!
 

Potje

Actief lid
Dus eigenlijk zou het verschil 1500 euro zijn geweest?

1600, to be exact....

Maar als je een Style vergelijkt met de extra's op de Greenline dan kom je al rap bij elkaar.

Style heeft standaard waar je bij de Greenline extra betaald: klein leder, dakrails (zilver), elektrische raambediening achter en een soort van multifuntioneel stuur. Bij elkaar zou je daar bij Skoda 680 euro voor moet betalen. Nu heb ik een designpakket wat Sunset en een middenarmsteun inhoud (naast opbergmogelijkheden onder de stoel en in de kattebak) voor 295 euro en daar betaal je (ex-opbergruimte dan) 240 euro voor bij Skoda.

Dus al met al zit er zo'n kleine 1.000 euro verschil tussen de Fabia en de Ibiza ST. Maar daar tegenover staat weer het onderstel van de nieuwste generatie....
En dat merk je wel.
 

stradje

Actief lid
Maar daar tegenover staat weer het onderstel van de nieuwste generatie....
En dat merk je wel.
Nou moet ik wel zeggen dat ik (en alle andere chauffeurs in het gezin) de GL ook al errug lekker vind sturen.

Maar wellicht is er nog een baas boven baas.
 

Hetzer

Forumguru
Gefeliciteerd, met je aanschaf!!
Heb zelf ook met de nieuwe Ibiza gereden, in mijn familie rijden er 3 rond.
Deze staan op een andere bodemplaat vernieuwde bodemplaat (toegepast op SEAT Ibiza Mk4 ,Audi A1, en VW POLO )maar de verschillen zijn echt minimaal, petje af als je dat verschil voelt???!!!!.

En inderdaad mijn huidige Fabia Combi GL, rijd ook aanzienlijk anders dan mijn vorige pre-facelift Fabia Combi ambiente.
 

NielsW

Lid
Nieuwste generatie heeft een vijfde wiel :grin:
Dacht juist gelezen te hebben laatst op een VW forum dat de polo,ibiza en Fabia II hetzelfde onderstel en motor hadden om juist de kosten te besparen.
 

Hetzer

Forumguru
En verrassend komt de Fabia Combi er al beste uit, het ruimste voor het minste geld en de minste vaste lasten.(Wartungsanzeige)
 

Potje

Actief lid
De crashtestscore was ook een factor die ik wel belangrijk vond idd.

Qua wegligging; de Fabia heeft een wat hoger middelpunt en helt daardoor wat meer in de bocht. De Ibiza ligt wat strakker en gaat dus wat stabieler door de bocht.

Viel me trouwens ook op dat de sportbeleving met dit motortje ook best leuk was. Op koppel is er toch best hard te rijden met dit kleine driepittertje.

Nadeel van de Ibiza vind ik het geluid van de banden. Toen ik met 150 terugreed naar de garage vanmorgen, overstemden de banden het motortje by far. De isolatie van een Fabia is gewoon way better. Al met al kun je zeggen dat de Fabia meer op comfort is afgesteld en de Ibiza meer op sportiviteit en emocion.
 

LenK

Forumguru
Een Saaie auto een 3 4 5 6 maak allemaal niet veel uit.
Dit is een persoonlijke mening en kan in strijd zijn met de werkelijkheid
LOL

Bij Mazda hebben ze in ieder geval de saaie modellen af te zweren.

Bij VAG zijn ze te schijterig om al te veel aan hun producten te veranderen, want anders kunnen de kopertjes weleens weglopen.
En dat klopt ook wel. Seat, het enige mainstream VAG merk dat met zijn nieuwe modellen steeds echt nieuwe auto's brengt (behalve de Exeo) verkoopt minder en minder.

Mijn vader heeft jarenlang mazda,s gereden
verschrikkelijk gewoon.
Ik kan het logo al niet verdragen.
Wordt toch tijd voor een paar divan sessies.
Ik zal je op weg helpen :D
 
Bovenaan Onderaan