Fabia Combi of Seat Ibiza ST?

stradje

Actief lid
De isolatie van een Fabia is gewoon way better. Al met al kun je zeggen dat de Fabia meer op comfort is afgesteld...
Ik moet zeggen dat ik het een zalig rustige wagen vind. En dat is eigenlijk best een verrassing voor mij, want ik had me n.a.v. de verhalen over de 1.4 TDI al ingesteld op een "herrie-bak".

Vooralsnog geniet ik volop van het relaxte "nieuwe rijden" met de Fabia. Veel minder stress, uitzonderlijk goed verbruik en weldadige rust waarin de prima audio nog extra tot zijn recht komt.

2 jaar geleden ging ik er vanuit dat de Toyota Avensis mijn volgende wagen zou worden omdat ik die zo rustgevend vond tijdens een langere proefrit. Eigenlijk vind ik de Fabia zeker even goed, voor de helft van de kosten.
 

LenK

Forumguru
:ot: @corsaar
LOL 1: Als je een op de man reactie geeft iemand verwijten dat ie dan rechtstreeks (op de man) terug reageert. Was beter geweest niet op de man te beginnen
En LOL 2: teksten schrijven onder het mom dat het in strijd kan zijn met de werkelijkheid. Schrijf ze dan niet

Volgens mij heb je behalve een moeilijke jeugd ook een slechte dag gehad.
 

Potje

Actief lid
Hilarisch toevalletje: toen ik een maand geleden serieus begon te kijken naar een goedkoop alternatief voor mijn Volvo, kwamen de Fabia GL en Ibiza ST Ecomotive al snel naar de oppervlakte. Op dat moment heeft mijn broer zich opgegeven als gast testrijder bij Autoweek voor een test van deze auto's en een Punto Multijet.

Werd ie afgelopen weekend op zijn vakantieadres gebeld of hij inderdaad de FIIGL en SIEM wil gaan testen! De Fiat werd al in een andere test meegenomen. Komende maandag gaat hij ergens in Friesland (want der komme wij wei) beide auto's aan de tand voelen. Volgens mij wordt het artikel (inclusief fotootje) op de website en in het magazine geplaatst.

ROFL!!!!

Mijn broer was altijd een voorstander van de SIEM terwijl ik altijd een voorkeur had voor de FIIGL. Nu ik met veel geluk een Seat voor een prikje heb kunnen kopen, sla ik m natuurlijk op zijn kanis als hij uiteindelijk de FIIGL als winnaar gaat aanwijzen.....

Nee hoor.... may the best car win! Ik blijf erbij dat de FIIGL het beste waar voor je geld is. Ik heb geen 1500 euro extra over voor 'dezelfde' auto.

Enniewee, ogen openhouden dus....

Jammer dat ik maandag een drukke dag heb, anders was ik even naar Leeuwarden gereden.
 

NielsW

Lid
Hey dat is gaaf!
Laat ook even weten in welk nummer het komt. Dat willen ze vast wel vertellen.
Ik koop dat (arrogante) blad nooit maar die wil ik wel hebben :)
 

Hetzer

Forumguru
Ik kwam gisteren een nieuwe Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive 5-drs tegen in het wit, had ook nog eens zilvere spaken in het grilletje zitten.
Ik vond het toch wat minder geslaagd, stond ook erg hoog op de wielen.
De Ibiza kan wel mooi zijn maar dan alleen als sportief modelletje met verlaging en grote wielen
Volgens mij hebben de duudere versies zoals ,Sport, Cupra, Fr of Bocanegra ook andere koplampne, want deze op Ecomotive waren niet erg "sprekend"
 

Potje

Actief lid
Volgens mij hebben de duudere versies zoals ,Sport, Cupra, Fr of Bocanegra ook andere koplampen, want deze op Ecomotive waren niet erg "sprekend"

Dat was dan waarschijnlijk een Reference, het basismodel. De Style heeft namelijk wel elypsoide lampen...
Sport kun je niet krijgen als Ecomotive
 
Het is lastig uit te leggen, maar ik vind de Ibiza een auto met meerdere gezichten. Ik heb serieus getwijfeld tussen de ibiza (al dan niet ST) en de fabia gl. Om zo goed mogelijk te vergelijken heb ik verschillende dealers bezocht om de Ibiza te bekijken. Afhankelijk van versie (ST, 3/5 deurs), kleur en opties vond ik het de ene keer een prachtig karretje en de andere keer wat minder...

Ik heb vooral dat ik soms de auto wat "hoog op de poten" vind staan. De normale Fabia heeft dat ook... de GL (zal wel door het sportonderstel komen) heeft dat wat minder.

Bij mij heeft het prijsverschil, de goede inruilprijs en de bekendheid met het merk Skoda uiteindelijk de doorslag gegeven.
 

Potje

Actief lid
Werd ie afgelopen weekend op zijn vakantieadres gebeld of hij inderdaad de FIIGL en SIEM wil gaan testen! Komende maandag gaat hij ergens beide auto's aan de tand voelen. Volgens mij wordt het artikel (inclusief fotootje) op de website en in het magazine geplaatst.

Ik weet de conclusie van het item in Autoweek; test heeft vandaag plaatsgevonden.
Ik zeg nix....

Houdt het spannend!
 

First_Skoda

Nieuw lid
Weet je ook in welk weeknummer het artikel komt te staan?

Zou wel leuk zijn als dit op korte termijn te lezen is.
Ga vrijdag/zaterdag mijn eerste testrit maken in een Skoda Fabia Combi en kan dus veel info gebruiken.
Ook van auto's die zonder wegenbelasting en bpm te krijgen zijn, heb nog lang geen keuze kunnen maken

Vandaar ook mijn aanmelding hier :winkie:
 
Bovenaan Onderaan