Fabia Combi of Seat Ibiza ST?

yep maar ja waarvoor zouden die gaten anders kunnen zijn he die ineens tevoorschijn komen als je de zittingen opklapt...
 

LenK

Forumguru
Dan kom je er opeens achter dat die hoofdsteunen in gaten van de opgeklapte zitting kunnen worden geplaatst.
Je bedoelt die gleufjes in het schuim? Ziet er wel heel fragiel uit.
Dan zou ik ze nog eerder onder de omgeklapte zitting leggen, maar dat is ook niet ideaal want de vloer is niet altijd het schoonste deel van de auto.
 

stradje

Actief lid
Voor degenen die nog lekker willen doorneuzelen over de hoofdsteunen, met het gevaar dat het inderdaad helemaal off-topic gaat: zie pagina 63 van het instructieboekje.
 

Potje

Actief lid
Seat heeft per direct de prijs van de Ibiza Ecomotive met 800 euro verlaagd. Zo kruipen ze met de prijsstelling dichter op de Fabia GL.

Inderdaad, maar het verschil qua uitrusting tussen de Greenline en basis Reference van Seat blijft. De Style is vergelijkbaar en dan zit er nog een verschil tussen van EUR 1.500.
 
naast het verschil van die 1500 euro zijn er nog meer verschillen:
Ingebouwde navgiatie geen optie.
"Slechts" 4 airbags (geen optie voor gordijnairbags)
"slechts" 6 speakers waar de fabia er 8 heeft
geen sportonderstel, waar de fabia dit standaard heeft.

en natuurlijk het verschil in ruimte..
 

Potje

Actief lid
Ja, maar de Seat heeft weer klein leer standaard, middenarmsteun voor en multifunctioneel stuurwiel.
You win some, you lose some...

Uiteindelijk gaat het mij om de prijs; wat ik moet bijbetalen.
 

Wizz

Nieuw lid
naast het verschil van die 1500 euro zijn er nog meer verschillen:
Ingebouwde navgiatie geen optie.
"Slechts" 4 airbags (geen optie voor gordijnairbags)
"slechts" 6 speakers waar de fabia er 8 heeft
geen sportonderstel, waar de fabia dit standaard heeft.

en natuurlijk het verschil in ruimte..
Ingebouwde navgiatie geen optie.
Klopt, maar dit is juist een voordeel, want je kunt er TomTom voorbereiding voor 80 euro bij nemen en dan kun je een veel betere nav. voor 1/3 van de prijs van die Amundsen erin zetten ;)


"Slechts" 4 airbags (geen optie voor gordijnairbags)
Ik weet niet hoeveel het er standaard in de Fabia zijn, maar hier zou je gelijk in kunnen hebben.

"slechts" 6 speakers waar de fabia er 8 heeft
De hoeveelheid speakers zegt me niets eigenlijk, wil helemaal niet zeggen dat er meer power of een beter geluid in zit.

geen sportonderstel, waar de fabia dit standaard heeft.
De Fabia heeft het 'oude' Polo onderstel en de Ibiza heeft de nieuwe, of dit een verbetering is, is natuurlijk maar de vraag.

en natuurlijk het verschil in ruimte..
Hier geef ik je wel 100% gelijk in.

En wat Potje zegt, je krijgt er wel weer wat uitrusting voor terug, maar een fors verschil in prijs blijft (ondanks de prijsverlaging).
 
Ingebouwde navgiatie geen optie.
Klopt, maar dit is juist een voordeel, want je kunt er TomTom voorbereiding voor 80 euro bij nemen en dan kun je een veel betere nav. voor 1/3 van de prijs van die Amundsen erin zetten ;)

Ik moet zeggen dat ik inderdaad tomtom zeer zeer goed vind werken, waarschijnlijk is het ook het beste, een vriend van me twijfelt nog over de ingebouwde navi of losse tomtom in zijn fabia.

tomtom is natuurlijk ook portable, zo heb ik het in mijn telefoon en dat heeft me al wel eens goed geholpen.

Is de ontvangst van een dedicated GPS ontvanger op je dak niet beter dan een ingebouwde ontvanger in je tomtom? (veel regen en of in de stad?, hier heeft de iphone wel veel last van)

Heb je een dataverbinding nodig voor tomtom traffic?

Mute hij als je een gesprek binnen krijgt (als je reeds een BT connectie hebt met je echte carkit?) maw kan je 2 connecties opzetten zodat ook je tomtom weet wanneer hij moet muten?

Tnx en groeten!
 

corsaar

Senior Member
waar of niet: kopen is een moment opname.
Nikon camera gekocht 1500 euro nu 1100 euro
Kostuum 350 euro 2 weken later 175 euro.
Gewoon dikke pech ! alternatief wachten wachten en nog eens wachten.
Dat is handel je gaat bijna altijd het schip in.
Het blijft zuur !!
 

Julius

Nieuw lid
In dit geval zal het waarschijnlijk wel meevallen en zal het waarschijnlijk coulance van de dealer/seat worden aangezien de auto's nog niet geleverd zijn (ik heb overigens nog een offerte liggen met de oude prijs). Ik heb dit soort dingen wel vaker gehoord en meestal zijn hier wel reeele afspraken over te maken.

Uiteraard als je nu iets koopt kan het morgen een stuk minder waard zijn echter worden die dingen pas over enkele maanden opgeleverd.
 

Potje

Actief lid
Ai, het gaat toch wel erg richting Seat!

Er is wel een erg mooi voorstel uitgekomen bij Seat op basis van de Style. Okay, iets duurder dan bij Skoda maar als ik de extra's van de Style weer gelijk trek in de Skoda verandert het in een nadeel van 500 euro van de Fabia.

Bovendien vind ik de stoelen van de Seat ook beter; niet goed, maar beter....

Ik vind alleen dat de banden zo'n herrie maken in de Ibiza. Levering zou oktober al zijn terwijl Skoda op november zit.
Het zijn de banden die me nog een beetje doen twijfelen.
 
Hmm, opmerkenlijk dat daar andere banden voor gebruikt worden? (is toch allemaal VAG? Fabia heeft ook dezelfde als de Polo)

Dat terzijde, hoe kan de fabia nou duurder uitkomen?
Krijg je een betere inruil voor je huidige auto bij de seat dealer?

Je zou je offerte van seat bij de skoda dealer neer kunnen leggen natuurlijk :)
 
Het moet wel om de inruil gaan anders kan ik me bijna niet voostellen dat de Seat goedkoper is met gelijkwaardige opties
 

Potje

Actief lid
Tsja, het verbaasd mij ook.

Inruil voor Volvo is iets hoger en de korting weer ietsje lager; maar bij elkaar krijg ik iets meer "inruil/korting" bij Seat. Dat maakt het grootste verschil. Maar de Style is toch wel weer een stuk dichterbij de Greenline gekomen na de prijsverlaging. De extra's hebben ons uiteindelijk doen besluiten iets meer te betalen voor de Seat.

Want we hebben net besloten dat het de Seat gaat worden en ik ga zo de boel tekenen.

Toch wel jammer. Want Skoda is toch meer mijn merk....
Ook een leuker forum....
 
Bovenaan Onderaan