Fabia Combi of Seat Ibiza ST?

corsaar

Senior Member
LenK @Ik denk dat heel veel mensen het niet met je eens zijn,
is dat niet een kwestie van accepteren. Geef eens wat ruimte aan
andere. Bederf het feestje van tevreden en blije mensen nou eens niet.
Iedereen heeft nu begrepen dat je de Seat mooier vind.
De ander kiest voor de Fabia II Combi.
En zelf heb je gekozen voor de Mazda.hmmmm
 

Atria

Actief lid
Kwaliteit van de huidige Ibiza doet m.i. niet onder voor die van de huidige Fabia. Ik heb ze beide een tijdje gehad (fabia II combi en het huidige model Ibiza HB ) en vond in mijn geval de Ibiza degelijker aanvoelen dan de Fabia II. Ik vond de Fabia I vanbinnen sowieso wat degelijker aanvoelen dan de Fabia II. Bij zowel de Ibiza en de Fabia is het kunstsof van de portierbekleding van hard plastic (bij Seat lijkt dit iets dikker) en is het dashbord alleen van boven van zacht materiaal. Mijn Fabia II rammelde op vele plaatsen (die van een vriend van mij ook, is hopenlijk exemplarisch) terwijl de Ibiza geen rammels vertoonde. Blijft dus puur een kwestie van wat je mooi vindt en hoeveel ruimte je echt nodig hebt. Wanneer rijdt je met de banken plat om echt alle liters bagageruimte te benutten?. De octavia doet qua kunstoffen in het interieur (portieren) wel een stuk degelijk aan dan de Leon.
 

LenK

Forumguru
@corsaar: je ziet er zijn meer andere geluiden. Alleen maar elkaar napraten is zo saai.

@Atria: de FII van mevr. LenK rammelt ook, dus exemplarisch is het niet meer te noemen
 

RogerS

Forumguru
En wb navigatie en losse draadjes. Seat heeft als optie een geintegreerde standaard voor losse navi. Geen draadjes dus. Best of both worlds en vooral niet het risico van een opgebroken auto met een gat waar je onboard navi eerst zat :D

Dat inderdaad een mooie en kostenefficiënte oplossing. Vandaag nog op IBood een klein navigatiesysteem (3.5 inch display) met iGo navigatiesoftware en 23 landen van Europa op intern geheugen (Teleatlas kaartmateriaal van September 2009) voor maar €54,95 :smiley29:. Vergelijk dit maar eens met €129,- voor alleen de kaart van een land voor de Amundsen.
 

corsaar

Senior Member
itt de Fabia Combi, dat is maar een tutje.

Bovenstaand is een mening en dat mag, er zullen heel wat mensen
met de Fabia Combi (tutje) door het leven moeten.
Je hebt gelijk, ik heb het laatste woord hierover gepost.:530:
 

Hetzer

Forumguru
sterker nog , ik moet helemaal niets, ik ben een van de mensen die naast het gebruik en de kosten, OOK de Fabia Combi waardeert om zijn uiterlijk.
Al eerder gezegd als ik hem absoluut Niet mooi had gevonden, had ik op zoek gegaan naar iets anders.
2vbkdjt.jpg
......En ja ik heb een bril, maar IK zie hier geen tutje, geen hok en ook geen paus mobiel in !!!
 
Ik zie een leuke praktische auto en ik zie mannen hun hoofd wel eens verdraaien als ze een leuk tutje zien ;)

Wat is het toch dat mensen altijd maar proberen om iets dat gaat om persoonlijke smaak te willen verdediggen. If you hate it just look the other way pls
 

Julius

Nieuw lid
Dat inderdaad een mooie en kostenefficiënte oplossing. Vandaag nog op IBood een klein navigatiesysteem (3.5 inch display) met iGo navigatiesoftware en 23 landen van Europa op intern geheugen (Teleatlas kaartmateriaal van September 2009) voor maar €54,95 :smiley29:. Vergelijk dit maar eens met €129,- voor alleen de kaart van een land voor de Amundsen.
Overigens hebben ze een deal met tomtom dus ze leveren alleen bijpassende voetjes voor tomtom. Mijn net nieuwe nav past er dus niet of ik moet de voet gaan aanpassen.
 

HHook

Nieuw lid
HHook: ik zag deze kleur gisteren toevallig rijden in Eindhoven. Ik zou jokken als ik zou zeggen dat het mijn ding zou zijn. De kleur kwam op mij "gedempt" over, niet echt "knalgeel". Ik hoop dat dat ook is wat je zoekt. Heel veel plezier ermee.

De kleur is zeker niet knalgeel, maar meer geel, wat neigend naar bruin. Het is ook geen echte metallic, maar iets dat soms wat metallic oogt en soms inderdaad wat gedempter. Ik vind hem zelf erg mooi (vanzelfsprekend anders had ik hem niet besteld).

Ook elders zijn ze bezig met de vergelijking Skoda-Seat. Zie dit filmpje over de Ibiza ST, waarbij steeds de vergelijking met de Skoda wordt gemaakt, met eigenlijk dezelfde conclusie als op dit forum.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/7137100/__Autovideo__Seat_Ibiza_ST__.html?p=1,1
 

RobV

Lid
De uitvoeringen waren niet identiek de polo was het "best" uitgerust, maar het verschilde in algemene afwerking. 1 polo, 2 fabia, 3 seat.

De polo het best uitgerust? Daar zit standaard niet eens een radio in. Tov de skoda de polo echt HEEL erg magertjes afgeleverd en vind ik VW tevens veel te duur met hun accesoires,echt alleen maar omdat het VW is en dat blijkbaar gekoppeld moet zijn aan een bepaalde status ofzo.Nee, geef mij dan de skoda maar :grin:
 

corsaar

Senior Member
RobV@ daar sla je de spijker op de kop, de stelling is bijna altijd
voor welke prijs kunnen we dit produkt in de markt zetten (slijten)
Produktie kosten gelijk, matriaalkosten gelijk.
Merklabel anders, prijs anders.
Soms wat soberder laten ogen.
Vw opel seat skoda mazda, niet te vergeten Dacia
Dit draadje gaat over Fabia C of Seat I de VW Polo lijkt mij iets kleiner
maar past prima ter vergelijking prijs/kwaliteit in dit rijtje.
 

Julius

Nieuw lid
De polo het best uitgerust? Daar zit standaard niet eens een radio in. Tov de skoda de polo echt HEEL erg magertjes afgeleverd en vind ik VW tevens veel te duur met hun accesoires,echt alleen maar omdat het VW is en dat blijkbaar gekoppeld moet zijn aan een bepaalde status ofzo.Nee, geef mij dan de skoda maar :grin:

Misschien moet je de context lezen. Van de door mij gereden uitvoeringen was de polo het beste uitgerust. Dit heeft verder niets te maken met de instap versie. Bij een vergelijkbare versie is de vw 2 tot 3000 euro duurder en de seat 1000 eventuele verschillende kortingen daargelaten zoals iemand beneden aangaf was het het verschil bij de seat genivelleerd.

Hoe je het ook draait er is een verschil in afwerking tussen de modellen en ja je betaald bij de VW extra voor verschillen accessoires. Overigens vind ik het wel een nadeel dat er bij de skoda geen paketten aangeboden worden welke samengesteld de prijs meestal iets reduceren.

Overigens vind ik de bagageruimte (liters) met bank plat van de seat tegenvallen. Deze is namelijk niet eens zo gek veel hoger dan de polo.
 

Potje

Actief lid
Hmmmmmm, werd vandaag gebeld door de Seat dealer of ik nog een proefrit wil maken. Heb m verteld dat ik wel erg ver in de onderhandelingen zit bij Skoda voor een FII Greenline. Heb m de korting genoemd, inruil voor de V70 en het bij te betalen bedrag en ook verteld dat ik alleen interesse heb voor een Style uitvoering.

Hoewel ik verwachtte dat de verkoper mij zou bedanken voor de interesse en zou ophangen, wilde hij toch kijken of hij een soortgelijke deal kon maken. Helemaal na mijn ervaring met een offerte bij Seat in Den Haag. Ben direct naar m toe gereden met mijn Volvo voor een taxatie en hij komt er vrijdag op terug.

Al zou ik 500 euro meer moeten betalen, dan zou ik het nog serieus overwegen. Reden is dat ik bang ben dat de stoelen van de Fabia gaan tegenvallen. De zitting van de Ibiza is net wat langer en dat is voor mijn vrouw erg belangrijk. Levertijd is ook een belangrijke factor, al weet ik nog niet wat die zijn bij Seat. Skodadealer noemde levering in november.

Het zal wel niet lukken. Zo gaan die dingen....

Keep you posted!
 

Wizz

Nieuw lid
Reden is dat ik bang ben dat de stoelen van de Fabia gaan tegenvallen. De zitting van de Ibiza is net wat langer en dat is voor mijn vrouw erg belangrijk.

Grappig, wij hebben het precies andersom ervaren, ook de dealer zelf (welke een Seat èn Skoda dealer is) gaf aan dat de Fabia langere zittingen heeft.
 

LenK

Forumguru
Wel handiger hoofdsteunen achter bij die ST. Kunnen tenminste blijven zitten bij neergeklapte rugleuning.
Van de week lag hier de gang nog vol met hoofdsteunen van mevr. LenK omdat de bank neer moest. Niet echt handig, zeker niet voor een stationwagon.
Maar ook bij Seat van die camping zitjes die je eerst moet omklappen voor de leuning neer kan.
Echt iets van VAG. Zitten zelfs in de Superb.

En dan de Jappen minder degelijk afschilderen.....
 

Trucker

Actief lid
Ik neem aan dat bij jou een heel mooie auto van een ander merk
28uqx02.jpg
alles
prima voor elkaar is, volgens mij blijft er altijd wat te wensen over.
 

LenK

Forumguru
Heb 3x VAG achter elkaar gereden. Bij Seat Toledo nog achter zittingen zoals je ze verwacht (stevig en bekleed). Bij mijn O1 schrok ik al van die achterzittingen maar bij de O2 waren ze nog dunner en gammeler. Vond ik echt een aanfluiting.
 

stradje

Actief lid
Van de week lag hier de gang nog vol met hoofdsteunen van mevr. LenK omdat de bank neer moest.
Je moet eens gezellig met mevrouw LenK op de bank het instructieboekje gaan zitten lezen. Dan kom je er opeens achter dat die hoofdsteunen in gaten van de opgeklapte zitting kunnen worden geplaatst.
 

Potje

Actief lid
Ik ga toch niet een auto niet kopen omdat ik de hoofdsteunen in de gang moet gooien...
Het comfort van de stoelen, dat is een factor!

@Wizz; thanks for staying on topic;
He, dat is gek! Zou overigens best kunnen hoor. Het zou kunnen dat de voorste rand van de stoelen van de Fabia 'aflopen' terwijl die van de Seat een opstaande rand hebben.

Ik kreeg iig de indruk dat steun voor de bovenbenen bij de Seat beter was.
 
Bovenaan Onderaan