Fabia 1 verwendag...

We blijven verwennen

Het verwennen gaat maar door.
Deze week bleek de ruitensproeierpomp stuk te zijn.
Niet echt handig met het huidige weer.
Dit wordt, onder garantie :xyxthumbs:, gerepareerd.

Met dank aan Seat van der Plaats in Utrecht, waar we onze Fabia gekocht hebben.
 

Ronnie

Forumguru
Mijn Fabia is door mij een beetje gepimpt deze week........
 

Bijlagen

  • Afbeelding 014.jpg
    Afbeelding 014.jpg
    90,3 KB · Weergaven: 115
  • Afbeelding 017.jpg
    Afbeelding 017.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 111
D

Deleted member 1943

zo vandaag ook mijn fabia een lekkere verwendag gegeven.

allereerst xenon in de mistlampen gebouwd en daarna helemaal gewassen en van binnen schoongemaakt en als klap op de vuurpijl helemaal gepoetst en glimme dat hij weer doen :cheer:
 
D

Deleted member 1943

haha idd dat heb je goed gezien cvegreen :xyxthumbs:
 

Maarten

Forumguru
Dat kan ik me goed voorstellen... op de dag dat die eindelijk komt is het de grote MAARTENVERWENDAG!

Hoeveel nachtjes nog? :smirk:

Als deze ellende voorgoed achter de rug is maak ik een vreugde-dansje.

Hoeveel nachtjes nog? Ik zou willen dat ik af kon tellen. De vermoedelijke productiedatum is week 14....
 

Maarten

Forumguru
Dat zou de sfeer vast nog beter maken!
Ik wil de afleverdatum hier best posten. Kunnen jullie je bij de dealer melden en kunnen we met zijn allen dansen...en taart eten van de dealer?
 

nemo

Senior Member
Dat zou de sfeer vast nog beter maken!
Ik wil de afleverdatum hier best posten. Kunnen jullie je bij de dealer melden en kunnen we met zijn allen dansen...en taart eten van de dealer?

Taart jaaaaa kom je het bij iedereen brengen? kun je meteen je wagen inrijden.
 

Ronnie

Forumguru
Moest ik vandaag alweer de Fabia verwennen.....
Dit keer een storinkje in de LPG installatie van AG/Teleflex; Druksensor vervangen, en toen het toch loslag meteen de electronische afsluiter op de verdamper en het gasfilter vervangen.
Toen ik toch eenmaal bezigwas maar meteen de voorstoelen eruit gedraaid, achterbank eruit, stofzuiger erdoor en de zaak weer ingebouwd, zo nu moet ie er weer een jaartje tegen kunnen.
 

Ronnie

Forumguru
Het was al weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst wat aan de Fabia had gedaan......
Komt er meteen weer een vette klus.....
Zo rond maart/april merkte ik een zoemend geluid uit de versnellingsbak komen, het sterkst in z'n een en twee, en de vijf. Na een beetje denkwerk tot de conclusie gekomen dat het de ingaande as moest zijn (toerental afhankelijk gezoem).
Met hulp van enkele Forumleden (waarvoor nogmaals dank!) de explosietekeningen uit ETKA gekregen (ik heb ETKA en ELSAwin inmiddels zelf ook) en werden mijn vermoedens bevestigd.
Het achterste kogellager van de primaire as is stukgelopen.
Afgelopen woensdag (vrije dag) er maar eens een begin aan gemaakt en de versnellingsbak uitgebouwd, en 'savonds uit elkaar gedraaid, en ja hoor, het dubbele lager was stuk, de primaire as.
De onderdelen (2x rollenlager voor koppelingshuiszijde, 2 kogellagers in grote pers/montageplaat, keerringen, pakkingpasta, 18 stuks rekbouten) had ik reeds mbv ETKA opgezocht en besteld in Gronau(D) daar is het een stuk goedkoper!
Donderdagavond de lagers uitgeperst/getrokken, lagerplaat op 150 gr. verwarmd en verwijderd, nieuwe spul er weer op/erin geperst en de bak weer in elkaar gezet.
Helaas, de achteruit deed het niet! Dus de bak nog een keer uit elkaar, schakelvork van de achteruit weer goed gezet(was weggezakt) en weer in elkaar,alles in orde!
Vrijdagavond (lekker temperatuurtje buiten !) eerst ook maar een nieuwe complete koppeling gemonteerd, want de zaak ligt immers nog los, was niet direct nodig maar binnen 50.000 km wel....
Diezelfde (hete) vrijdagavond de bak er weer onder gedraaid, aandrijfassen gemonteerd, kantelsteun vast, zaakje weer omhoog gekrikt en weer vastgezet.
Vanmorgen de koppelingscilinder, schakelmechanisme, startmotor enz. weer teruggeplaatst, accubak en accu er weer in, starten.... lopen!
De bak is weer muisstil, schakelt weer als vanouds!
Totale kosten: onderdelen VW voor de bak was € 139,-, en de complete koppeling(plaat,drukgroep en lager) was € 124,- dus redelijk goedkoop als je het zelf kunt/wilt.
 

Bijlagen

  • Bak 003.jpg
    Bak 003.jpg
    33,9 KB · Weergaven: 174
  • bak 004.jpg
    bak 004.jpg
    35,5 KB · Weergaven: 163
  • bak 006.jpg
    bak 006.jpg
    33 KB · Weergaven: 160
  • bak 008.jpg
    bak 008.jpg
    28,3 KB · Weergaven: 149

Ronnie

Forumguru
Ik schat zo'n € 1200,- tot €1500,-, Garages reviseren bijna geen versnellingsbakken, is te specialistisch werk. Er wordt dan een AT= Austausch versn.bak besteld,(deze worden door VW gereviseerd), kosten dan zo'n € 1000,-.
 
Bovenaan Onderaan