Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

Auto-close is niet fijn, maar dat zul je wel merken :)
Je hebt gelijk ;). Gaat helaas te snel, zou liever een vertraging van een paar seconde zien. Dan zou het wel handiger zijn denk ik. Ook een nadeel: de buitenspiegels klappen niet in, terwijl ze dat wel doen als ik gewoon sluit...

(Uitgeprobeerd op mijn huidige Seat Ateca...)
 

Janno

Forumguru
@Tees Nee, full scan hoeft niet om foutcodes boven te halen.

@Nick Delion Precies, dat de spiegels niet inklappen is ook zwaar irritant, dat is altijd mijn "check" of de auto wel op slot is, plus dat het wel fijn is afhankelijk van waar je hem parkeert. Daarom helaas niet bruikbaar. Wellicht is het wel te coderen hoe wij het willen, maar geen idee hoe..
 

Tees

Donateur
@Janno voor wat ik begrepen heb hangt het af van hoe oud de modules in de auto zijn. Bij m'n huidige F1c is een full scan wel nodig om foutcodes uit te lezen, bij nieuwere auto's worden de foutcodes centraal opgeslagen in de 1e module. Ik ga kijken naar een O2c uit 2012, geen idee hoe het daar zit.
 

brepus13

Forumguru
Je kunt tijdens een proefrit toch ook even een parkeerplaats opzoeken? Of gewoon open kaart spelen met de verkoper en vragen of je hem uit mag lezen?
 

Tees

Donateur
Je kunt tijdens een proefrit toch ook even een parkeerplaats opzoeken? Of gewoon open kaart spelen met de verkoper en vragen of je hem uit mag lezen?
Ligt eraan hoe lang de scan duurt, vinnet een beetje zonde van m'n tijd om een kwartier te wachten op een parkeerplaats als 't ook rijdend kan. Kwestie van efficientie ;)
 

Tees

Donateur
Nou, dat scheelt erg per auto! Bij m'n F1c is de communicatie een stuk trager, duurt best lang (heb t niet precies getimed). Laatst op vakantie (door een storing lampje) onderweg een full scan moeten doen, dat duurde on de een of andere reden echt lang (10-15 min), veel langer dan de keren dat ik t thuis gedaan heb.

Vroeg me af of het slechte mobiel bereik daar ermee te maken had (ik snap niet helemaal waarom, maar OBDeleven wil een internetverbinding)
Bij een O2c zullen de modules vast een stuk sneller communiceren lijkt me, dus ik verwacht ook dat t met een paar minuten gepiept is, maar soms beter rekening te houden met worst case :-)
 

turboturbo

Forumguru
Een volledige backup kan zo een twintig minuten duren. Maar een volledige scan echt niet meer dan enkele minuten.
 

Tees

Donateur
Ik begreep ook niet waarom t op vakantie zo ontzettend traag ging. Was ook best frustrerend, op weg met t hele gezin, redelijk in de middle of nowhere met een motorlampje aan :argh:
 

Janno

Forumguru
@SkodiaqBear vreemd genoeg heb ik geen CA module in mijn overzicht. Ik heb hem via rechtsonder toegevoegd, dan krijg je de vraag of je de gateway wil coderen, heb maar ja gedrukt. Dan komt module CA erbij, maar ik kan er geen verbinding mee maken, bolletje is ook niet groen. Enig idee wat ik daarmee moet? Tevens kan ik ineens bepaalde DAB+ zenders niet meer vinden zoals SlamFM en Radio 538, geen idee of het verband houdt, maar tijdens bovenstaande proberen waren die ineens niet meer bereikbaar :(
 
@Janno Ik zie nu pas dat jij een O3 (2014) hebt.
Ik ben uitgegaan van mijn Kodiaq.
Ik denk dat jij daarom geen CA Module ziet.
Je kunt het volgende proberen:

Module 09
Long Coding
Substeuergerät J394
Byte 0 Bit 0 deactiveren

Ik weet niet of dit lukt. Ik hoop het voor je!
 

brepus13

Forumguru
Met eentjes en nulletjes spelen is hartstikke leuk maar blijf je er van bewust dat een verkeerde actie grote gevolgen kan hebben. Dus zomaar even wat proberen is niet Peres verstandig….
 

Janno

Forumguru
Zeker, ben ik me van bewust @brepus13.

M.b.t. die missende DAB+ zenders, ben net een rondje gaan rijden en tijdens het rijden een zenderscan gedaan. Heb ze nu weer allemaal terug, inclusief een hoop die ik voorheen niet had. Blijkbaar gewoon bagger bereik thuis ofzo...
 

Wouter1

Forumguru
Hier iets raars met mijn obdeleven gen1.
In de Citigo lukt het soms niet om verbinding te maken met de dongle. In de O3 gaat het wel in 1 keer goed. Nadat ik de dongle na de O3 in de Citigo steek komt de verbinding wel tot stand.
Het lijkt er op dat de dongle in de Citigo eerst niet aan gaat. Er brand alleen een rood ledje maar verder gebeurt er niks.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
 

Janno

Forumguru
@SkodiaqBear weet jij misschien ook hoe ik voor een 2019 Passat Variant 1.5tsi kan inschakelen dat de kofferklep ook via de remote dicht gaat ipv alleen open? :)
 

hemi24

Forumguru
@Janno : afgelopen week heb ik sluiten via de remote nog weten te programmeren bij een O3FL, daar ging het voor zowel het sluiten via de afstandsbediening als via de knop op de middenconsole.
Later gekeken bij mijn Kodiaq en daar kon ik het zo niet terugvinden.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan