Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

Roronoa

Actief lid
Ja klopt brepus heb zelf vcds en obd11 en verkies het laatste ipv de laptop er telkens bij te nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Roronoa

Actief lid
Er zijn er genoeg die het met vcds verkloten. Bugs en dergelijke heb je spijtig genoeg altijd in elke software. Bij OBD eleven heb je de easy one click apps en als die niet juist gecodeerd zijn dan heb je vodden. Heb zelf het al een aantal keren gebruikt voor gebruiksgemak en geen problemen mee ondervonden. Kan zijn dat het bij specifieke opties zijn geweest van een bepaald model. In elk geval het is allemaal mooi en wel tot het met welk stukje software dan ook verkeerd loopt. Daarom is de backup belangrijk en dat de backup functie ook naar behoren werkt.
 

EdK

Forumguru
@Soussi probleem is vooral met OBD dat het makkelijk ogend en ook zo verkocht word, en dat veel mensen hierdoor denken dat het niet fout kan gaan.
En dus maar een end heen klikken, en allen beginnen met de makkelijke ( onschuldige ) dingen. En dat gaat goed en hierdoor denkt men vaak van "ach is dit alles ? het kan niet fout gaan " en dan gaat het dus juist wel fout bij vele.
En dan in ergste geval heeft men hulp nodig van derde, en bij de dealer is het simpel die gaat hele units vervangen voor vele eurie's.
En dan hebben we geluk dat via het forum hier er een paar zijn die met VCDS/ODIS etc nog in meeste gevallen het recht kunnen trekken.

Heb zelf ook een VCDS kabel, maar van begin af heb ik die alleen gebruikt voor eigen gebruik.
En zal nooit gebruiken voor andere , ook geen leden hier.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben nóg voorzichtiger: ik blijf er gewoon helemaal vanaf en laat het over aan mensen die er echt verstand van hebben en ook in staat zijn om het weer goed te krijgen, mocht er door een of andere bug onverhoopt toch iets fout gaan.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Zodat we kunnen concluderen dat het niet de goede apparatuur is waarmee de aanpassingen gedaan (kunnen) worden, maar in alle gevallen de gebruiker.
Wanneer mensen met een illegale/namaak versie van dergelijke apparatuur bezig gaan is sowieso het hek van de dam voor wat betreft storingen, maar ook dan is het zelfoverschatting door de gebruiker.
 

Antera

Donateur
Er zijn er genoeg die het met vcds verkloten. Bugs en dergelijke heb je spijtig genoeg altijd in elke software. Bij OBD eleven heb je de easy one click apps en als die niet juist gecodeerd zijn dan heb je vodden. Heb zelf het al een aantal keren gebruikt voor gebruiksgemak en geen problemen mee ondervonden. Kan zijn dat het bij specifieke opties zijn geweest van een bepaald model. In elk geval het is allemaal mooi en wel tot het met welk stukje software dan ook verkeerd loopt. Daarom is de backup belangrijk en dat de backup functie ook naar behoren werkt.

En dat laatste doet OBD11 vaak niet goed :dankje:
 

brepus13

Forumguru
Jullie blijven herhalen dat de apps niet goed zijn maar ik hoor inhoudelijk niks over coderen via long coding op eenzelfde wijze en met dezelfde risico’s als vcds.

jammer…. (Ik heb ook de indruk dat niet iedereen daadwerkelijk ervaring met de obd11 heeft trouwens )
 

PatC76

Actief lid
Veel info hier haha. Zojuist de app geïnstalleerd en alvast bekeken wat mogelijk is voor de Kamiq. Wil graag wat optische veranderingen: andere VC en eigenlijk andere kleur sfeerverlichting. Dat laatste kan ik (nog) niet vinden. De ODBeleven zelf moet ik nog bestellen. Iemand nog aanbiedingen gezien toevallig?
 

Berghuis

Donateur
Ik moet ook nog bestellen, nergens nog een korting kunnen vinden. Als iemand die heeft dan hoor ik het graag.
Wel alvast gratis credits sparen door reclame te kijken, kan 5x per dag
 

Roronoa

Actief lid
Veel info hier haha. Zojuist de app geïnstalleerd en alvast bekeken wat mogelijk is voor de Kamiq. Wil graag wat optische veranderingen: andere VC en eigenlijk andere kleur sfeerverlichting. Dat laatste kan ik (nog) niet vinden. De ODBeleven zelf moet ik nog bestellen. Iemand nog aanbiedingen gezien toevallig?
Voor zover ik weet zijn kamiq en scala fixte sfeerverlichting, rood, wit of oranje leds opties. Dus geen softwarematige keuze. Wil je een andere kleur dan moet je de leds vervangen.
 

Tees

Donateur
Bijzonder @Chrisjemol...er zijn hier volop tevreden gebruikers van OBDeleven (inclus ondergetekende) Credits gebruik ik zelden en ik heb er bovendien nog een stuk of 100 nu. Áls ik iets aanpas doe ik t wel met adaptations / long coding.
 

Roronoa

Actief lid
Ik ben er wel tevreden van, spijtig van de credits maar heb er nog gelukkig 500 en gebruik ook zelden de snel kllik apps.
 
Ik heb wel destijds voor de aanbieding voor lifetime pro genomen, maar ben niet zo bekend met de long codings dus daar waag ik me liever niet echt aan
 
Bovenaan Onderaan