Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

Agent327

Forumguru
Het lijkt me verstandig om even te wachten met de aanschaf van een OBDeleven dongle en abonnement. Je moet jezelf de vraag stellen; ' hoe vaak gebruik ik het apparaat en heb ik hem echt nodig?
Ikzelf beschik nog over een lifetime pro versie waarmee ik meerder VAG produkten binnen de familie help. Als je naar de garage/dealer moet om je auto uit te lezen kost je dit al gauw €35 per keer.
Voorts is het belangrijk om over een gedegen moderne autotechniek- en IT kennis te beschikken zodat in staat bent om te begrijpen waar je mee bezig bent wanneer je in de settings gaat lopen wroeten.
Omdat weinig ondersteuning en know-how vanuit de fabrikant komt is er wel op FB een actieve gebruikersgroep die je met raad en daad kan bijstaan. En..... Je moet durven
 

Tees

Donateur
Ik denk dat je de Pro-versie niet vaak nodig hebt. Je kan af met de basisversie zolang je geen (eenmalige) aanpassingen doet, of dingen zoals je accu inleren moet doen. Ik doe m'n eigen onderhoud, dus dan heb je iets vaker adaptations nodig (bijv na vervangen van een onderdeel). De basisversie ondersteunt o.a. foutuitlezing en resetten, en live data, dat dekt bij mij 90% van de keren dat ik m gebruik.
 

Martijn1k78

Nieuw lid
Goedemiddag,
kennen jullie iemand in of nabij Zeeland met een OBDeleven die bij mijn nieuwe Enyaq de optie Travel Assist wil activeren?
 
Bovenaan Onderaan