Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

spikehome

Forumguru
Beide gebruikt long coding en apps.
Soms ook weer terug zetten.

Tja elke dag even opstarten is elke dag puntje erbij en kreeg met aanschaf ook credits weet niet meer hoeveel dat er waren, en heb een tijdje filmpjes aangezet, kijken doen we dan weer niet:).
Maar dat doe ik allang niet meer.
Qua punten kan ik wel even voorruit:D
 

Timmer

Donateur
@Janno verschil adaptation en long coding, ik weet niet goed wat juist het verschil is :)
Volgens hoe ik het ervaar; long coding is om bepaalde systemen aan of uit te schakelen die al dan niet geïnstalleerd zijn, adaptation is dan weer om instelling van de modules aan te passen.

mocht iemand anders hier een beter beeld if uitleg voor hebben, ik hoor het graag :)
 

Tees

Donateur
Dit is wat RossTech ervan zegt.
Maar eerlijk gezegd heb ik ook nog niet helemaal scherp wat het precieze verschil is tussen adaptations en long coding.
@Antera weet jij dat?
 

MaxN

Donateur
Zijn de adeptions geen makkelijke manier voor de long coding?
Je kiest dezelfde module maar ziet dan de bits in tekst ipv de getallen/letters. Zo zie ik het een beetje. Kan er helemaal naast zitten hoor.
 

Tees

Donateur
Nee, dat is het zeker niet, adaptations doen echt iets anders dan long coding. Het enige wat in OBDeleven overeenkomt met long coding zijn de One Click Apps, die coderen voor je wat je anders in Long Coding you moeten doen.

Ik heb zelf één keer een adaptation gedaan (met OBDeleven) en dat was het inleren van het gasklephuis. Maar er zit van alles en nog wat in.
 

turboturbo

Forumguru
Prijs verschil iOS app en via de website is omdat Apple een commissie rekent over alle in-app aankopen. Aanbieders moeten de in-app aankoop dus duurder maken om dezelfde inkomsten te krijgen.

Het abonnement is inderdaad duidelijk, voortaan 25 euro per jaar.
Ik had ook wel verwacht dat dat iets goedkoper zou zijn. Of hadden ze desnoods een particuliere variant voor een paar euro en een duurder als je bijv meer dan 2 of 3 auto’s wil uitlezen.
Voor de doe het zelver die z’n auto hooguit eens per jaar uitleest en een keer wat aanpast, vind ik dit wel prijzig.

https://obdeleven.com/en/home/164-pro-plan-0634359482967.html
 
Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
Eerst goedkoop / vaste prijs aanbieden zodat het interessant is om te kopen. Zodoende krijgt je product naamsbekendheid en kan je het product verbeteren.

Zodra je product goed genoeg loopt, dan ga je over op een ander product ('oud' product ontwikkel je niet verder) of ga je over op een andere betalingsvorm.

Al zo vaak gezien. Tomtom go lifetime maps - lifetime was niet zo lang..... was lifetime van product. Moest gaan betalen.... overgestapt op een andere navigatie (omdat die keuze er ook was).

Ik gebruik ook de OBD eleven pro versie. Benieuwd hoe lang ik die kosteloos kan blijven gebruiken en hoe het product zich verder ontwikkeld.
 

Tees

Donateur
Ik vraag me af of ze zonder meer de functionaliteit van Pro van de huidige gebruikers kunnen beëindigen. Feitelijk is dat namelijk contractbreuk. Ze kunnen natuurlijk best de software die gebruikt wordt met de huidige hardware niet meer verder ontwikkelen en nieuwe software updates alleen maar met nieuwe hardware laten werken. Vind ik prima zolang wat er nu kan maar blijft werken (dat is namelijk toch eigenlijk alles wat zo'n beetje mogelijk is)
 

Michelv.

Forumguru
Als je afgelopen week geen lifetime activatie erbij hebt gekocht niet, dan moet je vanaf nu per jaar gaan betalen als ik het goed begrepen heb, ik had ook al de Pro maar van de week de activatie erbij gekocht.

En bij mij staat reeds hetzelfde als wat jij rood omcirkeld hebt, kan de nieuwe activatie pas doen als ik de dongle met de auto verbonden hebt, doe ik vandaag.
 

turboturbo

Forumguru
Mijn pro plan blijft toch gewoon verder bestaan?
Als het goed is wel. Anders zou er denk ik de einddatum van je abonnement staan.
Bij staat hetzelfde (lifetime) en ik heb vlak voor de deadline op 13 juni een pro activatie aangeschaft.

Maar garantie heb je daarop nooit vrees ik. Het bedrijf kan altijd zijn beleid gaan wijzigen (zoals ze nu ook gedaan hebben echter dit keer met behoud of omzetten naar lifetime van bestaande pro licenties)
 
Is er hier iemand die goede ervaringen heeft met OBDeleven? Ik zou graag even wat specifieke vragen willen stellen zonder dit forum te vervuilen! :)
 

Tees

Donateur
Het idee van een forum is nou juist dat we allemaal van elkaar kunnen leren door het stellen en beantwoorden van vragen in het openbaar te doen. Dus wat mij betreft: schiet maar raak!
 
Ok gaan we met de lijst van vraagjes:
Ik geloof dat je lang kunt coderen. Is er een manier om voor een sup3 codes te vinden?
Kun je backups schrijven van instellingen?
Wat kun je zoal aanpassen met lang coderen? Wat zijn de mogelijkheden?
 

Tees

Donateur
Met een Pro licentie kan je idd long coding doen, al moet je wel voorzichtig zijn hiermee, want met long coding kan je zo'n beetje alles veranderen én verknallen. Je zal de eerste niet zijn die met hangende pootjes naar @Antera gaat om eea te laten fixen.

Ik zoek zelf of op het OBDEleven forum, of op de website van Ross-Tech naar aan te passen parameters.

En backups kunnen volgens mij wel met OBDeleven, iig houdt ie een soort log bij zodat je dingen kan terugdraaien.
 
Bovenaan Onderaan