Ervaring Low budget Xenon kit

nemo

Senior Member
IK rijdt al jaren, met meerder auto's rond met zelf ingebouwde aftermarket xenon.
Vorige auto is er ook mee door de APK gegaan, mijn huidige heeft nog geen APK gehad.
Maar het zal allemaal wel, ik laat het lekker zitten, zie wel hoe het allemaal gaat lopen.
Ik rij dan wel 100.000 km per jaar, maar dat doe ik nauwelijks in m'n eigen auto, dus de kans is redelijk klein dat ik problemen krijg.

Eindelijk iemand die weer positief is!!

Ik laat het gewoon inbouwen. En goed afstellen. Dan heeft niemand er last van!
 

joergarms

Senior Member
Wat er door velen gezegd wordt klopt meestal wel, dat de lampen slecht ingebouwd en vooral slecht afgesteld zijn.
Zeker in de ouderwetse koplampen zonder helder glas, daardoor verstrooit het licht nog veel erger.
Maar daar heb je bij een Fabia geen last van.
En wil je zeker weten dat je lampen niet te hoog staan, ga ff langs je garage, stel je lampen vanuit de auto nagenoeg op z'n hoogst in, en laat ze dan met de "koplampmeetkast" ( ben de naam ff kwijt:D) de lampen op de auto weer laag stellen.
Dan staan ze in feite dus lager dan volgens de eis noodzakelijk, maar daarmee voorkom je dat je als je zwaarder beladen bent de sterren gaat belichten.

Trouwens, wat me wel opvalt, er rijden enorm veel auto's met gewone halogeenlampen, die de lamp er verkeerd in weten te prutsen zodat die enorm verblindend zijn en het net lijkt of met groot licht gereden wordt.
Tijdens mijn nachtelijke werkuren, krijgen zulke bestuurders van mij altijd een shotje van zo'n 600 watt vanaf het dak terug, das altijd leuk. Of ben ik nu gemeen, haha.
 

van inkel

Forumguru
Eindelijk iemand die weer positief is!!

Ik laat het gewoon inbouwen. En goed afstellen. Dan heeft niemand er last van!

En als je aangehouden wordt, gewoon je onschuldigste gezicht opzetten en zeggen "wat zegt u meneer agent, Xenos verlichting, ik wist niet dat ze daar ook autoonderdelen verkochten" en volhouden dat je de auto zo hebt gekocht. Zeker dat je weg komt met een waarschuwing.
 
Ja. En aangezien het zelfs een odd is van de meeting zit ik ernstig hard na te denken of ik ze wel moet laten plaatsen. Maar ik ben niet zo goed in nadenken dus gaat niet zo snel :bye:
Maar je laat ze toch inbouwen voor 1-5-2009? Dan hoeft het alleen te voldoen aan de oude regels.

En je hebt heel veel getuigen die weten dat jouw setje voor 1-5-2009 is ingebouwd!
 

nemo

Senior Member
Ja ik laat het gewoon inbouwen. Ik zal op de meeting proberen op te letten zodat ik het evt zelf terug kan verbouwen. Ik ga ervan uit dat de xenon professioneel door red devil wordt ingebouwd dus dat ik niemand verblind. En als ik aan de kant wordt gezet kan ik altijd nog heel onschuldig kijken!!!
 

Ted

Forumguru
Op zich is er niets veranderd aan de regelgeving, alleen wordt het nu bij de APK gecontroleerd.Auo's voor 2007 is er niets aan de hand!! Gewoon blijven genieten van je xenon verlichting.
 

Red Devil

Actief lid
ook weer even terug van weg..
maar wat een regels joh, en wij.. inburgers van Nederland moeten al deze regeltjes maar even uit ons hoofd leren...:ahum:
ik word er helemaal niet goed van.. ik laat de xenon lekker zitten (bij de peug dan) alleen zal ik ze met de APK maar wel even omzetten.. aangezien deze in 2008 gemaakt is.. en het betreft een lease auto die gehuurd word van de peugeot dealer:2133:

To Nemo: die xenon komt er wel goed in te zitten hoor.. en inderdaad afstellen is het beste even bij de garage wat beter te laten doen, en overdag word het ook wel erg lastig om ze af te stellen:ahum: maar kijken dan wel even!
 

Bothje

Heel gewoon lid
To Nemo: die xenon komt er wel goed in te zitten hoor.. en inderdaad afstellen is het beste even bij de garage wat beter te laten doen, en overdag word het ook wel erg lastig om ze af te stellen:ahum: maar kijken dan wel even!
Als ik het goed heb gelezen is de demo inbouw in een garage, dus het afstellen zal toch geen probleem opleveren aldaar......
 

Red Devil

Actief lid
Klopt en er is ook een Skoda Monteur aanwezig van deze dealer.
De inbouw van de Xenon bij NEMO is helemaal goed gegaan!!
Ging redelijk vlot.. Daarna heeft die monteur inderdaad nog even de lampen verder afgesteld, dit was voor hem een kleine moeitje en het bleek ook al niet heel verkeerd te staan..
dus ik blij, en NEMO natuurlijk nog veel meer!
 

nemo

Senior Member
NEMO is idd blij. Heb nog niet in de donker gereden helaas. Maar het geeft wel een bak licht!!

a47im8.jpg

bf411y.jpg
 

Ted

Forumguru
Ziet er goed uit!! 6000K of iets lager? lijkt aardig overeen te komen met die van mij. Inmiddels al 1,5 jaar xenon plezier en totaal geen onderhoud. Voorlopig geen kapotte lichten meer.
 

nemo

Senior Member
Dat kun je wel zeggen ja! Heel wat anders dan de lampen waarmee je aan kwam op de meeting! :)

Mooi he! Maar heb nog niet in het donker gereden! Misschien straks even om te tanken, want anders moet ik morgenochtend eerder weg, en ik ben zo benieuwd hoe het er in het donker uit ziet :)

Ziet er goed uit!! 6000K of iets lager? lijkt aardig overeen te komen met die van mij. Inmiddels al 1,5 jaar xenon plezier en totaal geen onderhoud. Voorlopig geen kapotte lichten meer.

Uhh volgens mij 8000K! Op advies van de jongens hier. Ben tevreden met de kleur!
 

nemo

Senior Member
Het is overdag al "hallo, hier ben ik met mijn xenonverlichting, ga eens aan de kant"
194ih4.jpg
 

Fabia

† In Memoriam
Ik wilde je het net nog zeggen dat je moest gaan tanken. Ik denk dat je in het donker het tankstation wel vindt
 
Bovenaan Onderaan