Ervaring Low budget Xenon kit

cvegreen

Forumguru
Ik vind het ook super mooi ogen die xenon in een wagen , maar ik begin er niet aan om de eenvoudige reden dat ik er niet wil op bekeurd geraken . Hier in Izegem waar ik woon is het politiekorps ervoor bekend om smeerlappen te zijn . Dus waag ik me er maar niet op. Ik loop al gevaar genoeg met mijn led lampjes als tand licht.
 

Ted

Forumguru
Als hide auto voor 2007 is, is er nog niets aan de hand en mag je je xenon verlichting gewoon gebruiken!! Mijns inziens is dat steeds de grote doelgroep.
 

joergarms

Senior Member
Ik rij er al jaren mee, heb nog nooit problemen gehad, niet met de APK, niet van medeweggebruikers en niet bij verkeerscontroles.

Ik heb ook gelezen dat agenten niet "zomaar" gaan aanhouden als ze een wagen met xenon zien, ze houden je aan als blijkt dat de verlichting echt niet goed is afgesteld en hinder voor andere weggebruikers veroorzaakt.
Wat mij betreft gaan ze dat dan ook op de gewone verlichting doen, want hoeveel mensen rijden er nog rond met de lampen verkeerd gemonteerd, echt veel te veel.

Maar goed, ik maak me dus niet druk en laat het lekker zitten.
 
Ik vind het ook super mooi ogen die xenon in een wagen , maar ik begin er niet aan om de eenvoudige reden dat ik er niet wil op bekeurd geraken . Hier in Izegem waar ik woon is het politiekorps ervoor bekend om smeerlappen te zijn . Dus waag ik me er maar niet op. Ik loop al gevaar genoeg met mijn led lampjes als tand licht.
In België moet je daar idd niet aan beginnen.
Wij zijn bij het gebruik van aftermarket Xenon verlichting verplicht koplampreiniging en automatische lichtwijdte-regeling te installeren.
Anders raak je niet door de keuring, en bovendien kan de politie je aan de kant zetten en naar een keuringsstation brengen.

Wat echter wél mag zijn je W5W (of 5W5) standlichten vervangen door LED varianten.
Er wordt enkel een eis aan de kleur gesteld: wit of geel.

En dat heb ik van de chef van het keuringsstation in Geel zelf vernomen.
 

cvegreen

Forumguru
Wat echter wél mag zijn je W5W (of 5W5) standlichten vervangen door LED varianten.
Er wordt enkel een eis aan de kleur gesteld: wit of geel.

En dat heb ik van de chef van het keuringsstation in Geel zelf vernomen.

Zoals je kan lezen in de topic waar dat mijn wagen te koop staat , ben ik ook naar de keuring geweest gisteren . Heb ik ook moeite gehad hoor met mijn lichten . De lichtstripes had ik er al uit gehaald (maar goed ook) . Die kerel deed wel een beetje moeilijk omdat mijn standlichten een blauwe schijn hebben(led dus). De stationsschef is erbij gekomen om te zien of het wel in orde was en het bleek dus goed te zijn . Maar after market xenon , dat zou hier in belgie dus nooit door de keuring geraken .
 

nemo

Senior Member
Na slechts 2 maanden met xenon rond te hebben gereden is er al 1 defect! Gelukkig kon ik de factuur nog vinden en heb ik het teruggestuurd. Als het goed is ligt er nu een nieuwe in mijn brievenbus. Als dat zo is dan is het jammer dat het zo snel stuk was, maar prima service!
 

joergarms

Senior Member
Na slechts 2 maanden met xenon rond te hebben gereden is er al 1 defect! Gelukkig kon ik de factuur nog vinden en heb ik het teruggestuurd. Als het goed is ligt er nu een nieuwe in mijn brievenbus. Als dat zo is dan is het jammer dat het zo snel stuk was, maar prima service!

Zo dat is lekker snel. Van welke firma heb je ze betrokken?
Ik rij er al 2 jaar mee, nog steeds de eerste set. En das toch al zo'n dikke 40.000 km.
Ik hoop dat het snel opgelost wordt voor je.
Laat ons maar weten hoe het afloopt.

succes
 

nemo

Senior Member
Zo dat is lekker snel. Van welke firma heb je ze betrokken?
Ik rij er al 2 jaar mee, nog steeds de eerste set. En das toch al zo'n dikke 40.000 km.
Ik hoop dat het snel opgelost wordt voor je.
Laat ons maar weten hoe het afloopt.

succes

Ik ben echt verbaasd dat het zo snel defect is. Van de 1500 km die ik per maand rij, rij ik er slechts 250 met mijn auto! Dus zoveel uur heeft het nog niet gebrand!
 

MarcoO2

Forumguru
Da's balen zeg, Nemo! Dat is wel heel erg snel! Dan hoop ik voor je dat je goed opgelet hebt tijdens het inbouwen... :D
 

cvegreen

Forumguru
Oei Nemo , nu al een xenon lamp kapot . Ik dacht dat die dingen nooit stuk gingen , mooi niet dus . Gelukkig heb je snel een ander lampje ontvangen en steekt het er nu mooi weer in je bolide.
 

nemo

Senior Member
Oei Nemo , nu al een xenon lamp kapot . Ik dacht dat die dingen nooit stuk gingen , mooi niet dus . Gelukkig heb je snel een ander lampje ontvangen en steekt het er nu mooi weer in je bolide.

Zit er nog niet in, heb nog geen nieuwe onderdelen ontvangen. Ik rij deze dagen dus op mijn motor! De fabia staat even aan de kant :smirk:
 

nemo

Senior Member
Oeps , sorry nemo . Heb het ergens verkeerd gelezen dan . :blush:

Geeft niks! Ik had volgens mij geschreven dat ik het onderdeel vandaag zou verwachten, maar helaas heeft de postbode bij mij aangebeld terwijl ik aan het werk was!
 

joergarms

Senior Member
Met wat telefonische steun van de shop kon ik het iig zelf demonteren :uitlachen:

IS exact hetzelfde als een originele lamp verwisselen.
Achterkap verwijderen, 2 stekkers loshalen, veer bij de lamp weghalen, lamp uitnemen, nieuwe lamp plaatsen, veer terugdrukken, stekkertjes aansluiten, kap terugplaatsen en klaar is kees.
5 minuten tijd.
 

Gieliovd

Forumguru
Jammer dat het al zo snel kapot was... Chinese rommel. Heb je ook een nieuwe ballast binnen gekregen, of was het juist die ballast die kapot was en de lamp niet.
 
Bovenaan Onderaan