En we zijn weer terug!

Wat vind je van het vernieuwde forum?

  • Ben er helemaal blij mee!

    Stemmen: 20 83,3%
  • Het is ok, maar ben er niet weg van

    Stemmen: 3 12,5%
  • Ik vind er weinig aan

    Stemmen: 1 4,2%

  • Totaal aantal stemmers
    24

herbiek

Senior Member
In het forum overzicht waar je een keuze kunt maken tussen Octavia 1, Octavia 2, Octavia 3, Superb 1 etc zie je wel een link je naar het laatst geposte bericht in die groep. Als je dan echter bijv. Octavia 3 selecteerd dan zie je alleen een link je naar de persoon die het laatste bericht in die groep gepost heeft, maar geen link naar het laatst geposte bericht zelf..

Ik las net dat iemand anders dat ook miste, maar als antwoord kreeg dat dit niet meer mogelijk is? Toch wel vreemd dat het wel kan het het totaal overzicht, maar zodra je een keuze maakt uit een van de subgroepen niet meer?
 

CDK

Forumguru
@ EdK, ook daar kan ik het niet terug vinden, maakt ook niet zo heel veel uit! Wel vond ik eerlijk gezegd de oude versie overzichtelijker, maar dat is een kwestie van wennen denk ik.
meestal gebruik ik toch een forum app op mijn smartphone dat is nog het simpelste.

greetz Corné
 
De ontvangen likes kan je bekijken in je account , maar de gegeven likes helaas niet.
Vond dat wel makkelijk omdat je ze daarna ook weer terug kan vinden om ze nog eens te lezen.
 

Joske

Forumguru
Heb geen smileys meer om uitte kiezen als ik reageer? Werk met iPad, maar maakt toch niet uit? Ziet er wel strak uit alleszins !
 
Hahahahahaah t'is elke keer een verrassing als ik op het skodaforum kom , alweer veranderingen . :)

Voor degene die met de forumaanpassingen bezig zijn : Top bezig :finger: Maak het niet te laat he , Rome hebben ze ook niet in 1 dag gebouwd .
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Ik heb juist op dit pinksterweekend gewacht omdat ik nu zeeën van tijd heb en de wekker kan laten voor wat die is :geek:

Dus ik knutsel rustig verder totdat ik en (de meesten van) jullie er content mee zijn.
 
Goed bekeken , Kan je lekker doorgaan totdat je erbij neervalt . :)

265667-man-in-slaap-achter-de-computer.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Nou heb ik het 'oude' forum niet echt meegemaakt, maar het ziet er netjes uit. Weet uit ervaring dat je als admin met zo'n overgang je hart vast houd of alles wel goed gaat het werken gaat ;)
 

sunnyboy

Senior Member
Waar is m'n avatar gebleven?
M'n onderschrift is ook niet zoals het er uit zag.
Hoor graag hoe ik een en ander weer in orde kan krijgen.
 

Maarten

Forumguru
Door de overgang zul je deze even opnieuw in moeten stellen. Niet alle opmaak kon blijven functioneren zoals voorheen.
 

Monteurtje

Forumguru
Misschien is de vraag al ergens gesteld of staat de oplossing ergens tussen. Voordat het forum gewijzigd werd had ik het zo ingesteld dat de nieuwste berichten bovenaan kwamen te staan. Daardoor hoefde je niet steeds te scrollen. Ik kan niet vinden hoe ik dat kan instellen of kan dat gewoon niet meer en moet ik de knop 'Ga naar eerste ongelezen bericht'. gebruiken???
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Als je op de (vetgedrukte) topictitel klikt, spring je automatisch naar het eerste ongelezen bericht, dus scrollen zou niet nodig hoeven zijn.
 

paulus474

Senior Member
Maar het is dus niet zo aan te passen dat de laatste berichten bovenaan (!) de pagina komen te staan i.p.v. helemaal achteraan...?
Bedankt!
 

Cordoba

Forumguru
Dat is geen groot onderhoud geweest, dat is herbouw geweest.

Ik ben echt mijn weg nog aan het zoeken, mijn intuïtie zal wel niet zo goed zijn. :)
 

Joske

Forumguru
Pasqual,

had al paar posts terug gevraagd (maar zal al tussen de massa verdwenen zijn ;) )

Idee waarom ik geen "opmaakbalk" krijg wanneer ik wil reageren met iPad? Dus geen vet of cursief of smileys..
thx
 

Canon-Eye

Forumguru
Het ziet er allemaal strak uit, zeker nu het schreefloze Verdana font (weer?) wordt gebruikt. Complimenten!

In de loop van de tijd zullen er vast nog wel meer verbetersuggesties opkomen - sommige dingen merk je pas na een tijdje, andere vallen direkt op. Ik heb er ook nog 2:

Nu de berichten (helaas) alleen maar gerangschikt kunnen zijn met "laatste onderaan", zou er misschien in de groene balk onderaan een extra knop "Wat is er nieuw" of "Nieuwe berichten" kunnen komen?
Dat scheelt weer een handeling (nl. ofwel helemaal terugscrollen, ofwel naar "Home" gaan) want die onderbalk is nu altijd vlakbij als je het nieuwste bericht leest.

Daarnaast zou ik het ook wel prettig vinden als bij elk bericht meteen de datum en tijdstip van plaatsing worden vermeld, inplaats van vagere aanduidingen als "5 minuten geleden", "gisteren", "vrijdag" e.d.
Misschien is het een afwijking, maar ik hou nu eenmaal van heldere, concrete en eenduidige informatie die mij er niet toe aanzet om op de kalender te kijken en/of te gaan zitten hoofdrekenen...:confused:

<edit>
Inmiddels bij toeval ontdekt dat datum en tijdstip in beeld verschijnen als je met de cursor op de genoemde aanduiding gaat staan. Maar da's een extra handeling - ik zie het toch liever meteen...

Definitie: Efficiency is gesublimeerde luiheid.
En ik probeer zo efficiënt mogelijk te zijn... :joyful:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan