Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Wesly

Senior Member
Zit er ook zwaar over te denken, heb nu 17inch velgen maar lijken net skelterbandjes :) ben alleen benieuwd moet het gaat kosten incl montage
Als de set bij Skoda op de lijst komt zou het zo'n 600 a 700 euro kosten oid. Volgens de verkoper is dat dan de veerset, montage en uitlijnen.
 

CoesDoes

Forumguru
Alles excl uitlijnen doe ik het voor € 310
Misschien handig als je een kort overzichtje plaatst van mogelijkheden (+ kosten) die jij biedt.
Heb na levering van mijn auto misschien wel interesse en ben nu al nieuwsgierig naar de diverse mogelijkheden
[off-topic]Blijkbaar lever je ook voor sommige merken/typen een elektrische achterklep, denk je dat je dit tzt ook voor een O3 (combi) zou kunnen leveren? [/off-topic]
 

Jarsiv

Senior Member
We hebben hier in het dorp belachelijk veel drempels, hier kan ik nu makelijk overheen, stel ik verlaag hem wordt dit dan dramatisch
 

Dennis Nijholt

Forumguru
hmmz kom ik aan met voor 69.5 en achter 70.5...nu dan maar goed als het 24 augustus is gaat er 3 cm af en dat is volgens mij genoeg dus kom ik op voor 66.5 en 67,5, dan kan ik nog fatsoenlijk over de bergen heen hier in het dorp (bergen ja... want zo hoog zijn die drempels, je kan er in de winter vanaf skiën). Ja ik dacht al ik had het al opgemeten.

dus de waardes met de Eibach komen bij mijn combi op 66,5 voor en 67.5 achter, volgens mij kom je dan overal nog fatsoenlijk overheen.
 

rdrummen

Senior Member
hmmz kom ik aan met voor 69.5 en achter 70.5...nu dan maar goed als het 24 augustus is gaat er 3 cm af en dat is volgens mij genoeg dus kom ik op voor 66.5 en 67,5, dan kan ik nog fatsoenlijk over de bergen heen hier in het dorp (bergen ja... want zo hoog zijn die drempels, je kan er in de winter vanaf skiën). Ja ik dacht al ik had het al opgemeten.

dus de waardes met de Eibach komen bij mijn combi op 66,5 voor en 67.5 achter, volgens mij kom je dan overal nog fatsoenlijk overheen.

Hallo Dennis,
Euh, ik wil niet zeuren (maar doe het misschien toch), maar heb jij het dan over de ruimte tussen band en spatborden? Die zullen toch geen 69,5 cm zijn toch? Dus als dit mm's zijn, dan komt jouw rekensom er met de verlangings-veren wat anders uit te zien:
Voor: van 69,5 mm naar 39,5 mm
Achter: van 70,5 mm naar 40,5 mm
Of heb ik het nu verkeerd begrepen? (of jouw auto staat wel HEEEEEL erg hoog op de veren) :maakmegek:
 

Antera

Donateur
Misschien handig als je een kort overzichtje plaatst van mogelijkheden (+ kosten) die jij biedt.
Heb na levering van mijn auto misschien wel interesse en ben nu al nieuwsgierig naar de diverse mogelijkheden
[off-topic]Blijkbaar lever je ook voor sommige merken/typen een elektrische achterklep, denk je dat je dit tzt ook voor een O3 (combi) zou kunnen leveren? [/off-topic]



Omtrend de mogelijkheden is dit afhankelijk van de achteraslast. Daarnaast is het tot op heden nog niet mogelijk veren en/of schroefsets te krijgen voor een semi onafhankelijke ophanging aan de achterzijde. ( vermoe alleen de 4wd)

Voor de station die volgens mij ene grotere achteraslast heeft is alleen een verenset leverbaar maar nog geen schroefsets

Voor de sedan die volgens mij de laagste achteraslast heeft is wel een schroefset leverbaar.

Wil je een lijstje van de prijzen en de mogelijkheden moet je me maar even mailen op info@lowering.nl met de aslasten van je auto. Te vinden op het zwarte type plaatje waar ook je chassisnr op staat en staat er een 1. en 2. wat staat voor de vooraslast en de achteraslast
 

CoesDoes

Forumguru
Wil je een lijstje van de prijzen en de mogelijkheden moet je me maar even mailen op info@lowering.nl met de aslasten van je auto. Te vinden op het zwarte type plaatje waar ook je chassisnr op staat en staat er een 1. en 2. wat staat voor de vooraslast en de achteraslast

Dan zal ik nog even moeten wachten tot ik de auto daadwerkelijk heb.
 

Antera

Donateur
Je kan me wel mailen kan ik wat gegevens geven en kan je kijken straks als de auto er is. Heb je een indicatie
 
@Dennis: Hoe groot is bij jou het gat tussen band en spatbord?
Ben ook benieuwd hoe groot dat gat is bij een combi met 18". Volgens mij lijkt de combi wat lager te zijn.
 
Ik heb ook even opgemeten , mijn o2 uit 2006 meet voor 67.5 cm en achter 66 cm. Weer hele andere waardes , volgens mij zit er een fabriek af sportonderstel op . :confused: voor dus hoger .
 

Antera

Donateur
Je moet altijd meten van hart wiel tot wielkastrand. Verlagingen van welke merk dan ook rekenen van een standaard onderstel. Let op dat andere vooraslast ook zorgt voor een iets grotere standaard verlaging daarom leveren de meeste merken ook 2 verschillende sets afhankelijk van de aslasten
 
Had idd gemeten hart velg grond wielkastrand verticaal haaks . Mijn maat wiel is 225 40 18 .

@antera komt het vaker voor dat voor de auto iets hoger staat ?
 

Antera

Donateur
Dit is niet maar lijkt eigenlijk altijd zo. Dit komt omdat aan de voorzijde de wielkasten hoger uitgesneden zijn dan achter. Dit is omdat voor je wielen moeten kunnen sturen en daardoor meer ruimte nodig hebben dan achter. Fabrikanten maken daardoor vaak 2 verschillende hoogtes van de wielbogen.
 

MaRco2

Forumguru
Zelf zit ik ook een beetje in dubio (hangt ook van het feit af hoe de achterkant gaat reageren op 70 kg kogeldruk en wat bagage, nog geen hulpveren), maar de Combi met 18" is niet echt enorm hoog, vult mooi op.

Mochten er geen hulpveren (daar zullen wel geen geschikte voor zijn icm verlaging, neem ik aan?) nodig zijn, overweeg ik de Eibachs. Voordeel nog ietsje steviger bij beladen verwacht ik.:)

Eigen ervaringen met verlaging:
* Toyota Starlet Si met 35 mm H&R (nieuw), na 50.000 km stuiterde hij de bocht uit... originele dempers op, daarna met gele Koni's rondom na een tonnetje erbij nog als nieuw.
* Mitsubishi Galant 2.0 die al verlaagd was (gehad tussen 77 en 126k), dempers voelden niet top meer aan, geen idee hoelang die er onder zaten.
* Toyota MR2: Eibach ProKit icm Koni Sport, zeer strak (instelbaar), maar voor dagelijks gebruik te hobbelig.:)

Ik ben benieuwd hoe het bevalt op de nieuwe Octavia i.c.m. 18"".
 

Antera

Donateur
Setje eibach doet wat het beloofd. Normaal weg gedrag met een vleugje sportiviteit. Ook met Caravan geen enkel probleem maar je hoeft in principe geen 75 kg op de kogel te laten drukken van je caravan je moet het zo gelijk mogelijk beladen en daar hebben de veren dan ook weinig tot geen last van. Doe je dit wel dan zal je net alsof je iemand achterin zet of belading hebt van 75kg. Zal altijd wel iets zakken maar deze veren zijn progressief dus zal je er weinig verschil in merken
 
Bovenaan Onderaan