Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Fean

Forumguru
en KW Streetcomfort wordt ook geleverd door Skoda? Eibach namelijk wel. Of is KW Streetcomfort het normale Sportonderstel?
 

CDK

Forumguru
nee wordt niet geleverd door de dealer, OEM sportonderstel heeft alleen andere veren
KW schroefset is veren + dempers en zoals de naam al zegt kan je de boel dus omhoog of omlaag schroeven en zo de rijstand/hoogte bepalen

greetz Corné
 

paulus474

Senior Member
Zo, nog eens even bij @ Antera geïnformeerd over de beschikbaarheid van de Eibach verlagingsveren, en wat nu precies de voordelen/nadelen zijn van de KW Streetcomfort set in vergelijking met de Eibach verlagingsveren...
Vooral het nadeel van de originele Skoda dempers samen met de Eibach verlagingsveren is me niet helemaal duidelijk?
 

Sharpener

Nieuw lid
Je kunt natuurlijk ook dezelfde truc toepassen als Skoda op de autosalon in Genève:

Skoda_Octavia_III_Combi_zive_pasy_Perex_800_600.jpg


Skoda_Octavia_III_Combi_zive_pasy_01_800_600.jpg

Skoda_Octavia_III_Combi_zive_dalsi_09_800_600.jpg
 

CDK

Forumguru
aangezien de standaard dempers wat slapper zijn, kan je een stuitereffect krijgen, kortom het rijd dus minder comfortabel als een schroefset.

greetz Corné
 

CDK

Forumguru
@sharpener, ook hadden alle auto's spacers tussen de wielen, ziet er wel dik uit natuurlijk, dat dan weer wel ;)
 

Antera

Donateur
We zijn eruit heb ik begrepen vandaag en gaan weer iemand zeer tevreden maken met een Streetcomfort
 

Antera

Donateur
ps voor de liefhebbers ben ik al wel achter de mogelijke verlaging van Eibach en ben druk bezig om ook KW gegevens te krijgen±

Vers van de pers:

Skoda Octavia Combi.
verlaging voor 30-40mm achter 30mm

Tot nu toe alleen voor de versie met de starre achteras.

art. E10-79-010-03-22
1,2TSI inkl. Green tec; 1,4TSI Green tec; 1,8TSI Green tec inkl. DSG; 1,6TDI Green tec inkl. DSG as 1 985kg as 2=1030kg

art. E10-79-010-04-22
1,8TSI Green tec inkl. DSG; 1,6TDI Green tec inkl. DSG; 2,0TDI Green tec inkl. DSG as 1=1070kg as 2=1030kg


Adviesprijs € 235 voor een set veren.

forum prijzen en eventueel montage gaan per mail
 

Antera

Donateur
Interessant ik sta voor hetzelfde. Ik heb het sportonderstel besteld dat waarschijnlijk niet leverbaar is. Met de dealer afgesproken dat hij dit voor mij doet.. indien ik de auto te hoog vind. Wel tegen de prijs van Eibach.

Sportonderstel was 200 euro en eibach 685, voor 485 zou de auto dan 3cm worden verlaagd.

Vind de dealer dan erg duur. Dit kan veel goedkoper
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Nou Antera...zoals ik iedereen erover hoor, zal ik eens binnenkort kijken of ik de auto te hoog vind en je dan even een mailtje sturen...
 

paulus474

Senior Member
aangezien de standaard dempers wat slapper zijn, kan je een stuitereffect krijgen, kortom het rijd dus minder comfortabel als een schroefset.

greetz Corné
Hmmm, hopelijk valt dat stuiteren mee.
Eerst @ Antera maar eens gevraagd wat de Eibach verlagingsveren + montagekosten moeten kosten, en wat de prijs is van de KW Streetcomfort (indien beschikbaar).
Maar ben bang dat het verschil in prijs té groot is om het niet-stuiteren te rechtvaardigen...? :-P
Weet je misschien of dat stuiteren alleen op snelwegen gebeurd (of wordt het hier dan meer deinen?), of alleen op hobbelige wegen?
 

CDK

Forumguru
op de snelweg zal je weinig last hebben, maar op klinker-en andere hobbelige wegen zal je daar mee last van hebben. ik vermoed een 7 à 800 euro prijsverschil

greetz Corné
 

paulus474

Senior Member
Bedankt Corné!
Je gaat op een gegeven moment gewoon denken dat die Eibach verlagingsveren helemaal niet zo goed zijn in combinatie met de standaard Skoda dempers, en dat die standaard Skoda dempers veel eerder aan vervanging toe zijn!!!!!? Maar ik hoop dat dat wel meevalt...
Tuurlijk zal die KW Streetcomfort wel "beter" zijn, maar waarin zich dat uit is moeilijk voor te stellen (comfortabeler, iets lager kunnen zetten).
Weet je misschien toevallig ook wat Antera bedoelt met "tot nu toe alleen voor de versie met de starre achteras"???
Thnx!
 

CDK

Forumguru
die dempers zullen een korter leven hebben indien bij een gebruikte auto andere veren geplaatst worden, bij een nieuwe zal dat niet het geval zijn
blijkbaar zijn er meerdere achterassen in omloop bij dit type auto

greetz Corné
 

ertromp

Forumguru
Weet je misschien toevallig ook wat Antera bedoelt met "tot nu toe alleen voor de versie met de starre achteras"???
Thnx!
Starre achteras houdt in een torsie as en is standaard op de 1.4TSI, 1.2TSI en de 1.6TDI de auto's met zwaardere motoren krijgen een multilink as
De stand van een torsieas en dus ook de stand van de wielen, is ten opzichte van de weg gefixeerd.
Ga je dus door een bocht, en de auto helt over, dan blijven deze assen en de wielen hun positie t.o.v. het wegdek houden. Dit houdt dus in, dat de banden hun optimale positie ten opzichte van het wegdek behouden.
Dit is wezenlijk anders bij de multilink as. Bij het overhellen van de carrosserie in bochten zullen ook de wielen mee overhellen.
Dit houdt dus in, dat de stand van de banden t.o.v. het wegdek wijzigt.
Bij het binnenwiel wordt de buitenzijde zwaarder belast, bij het buitenwiel de binnenzijde.
Over het algemeen wordt de wegligging van multilink als beter ervaren.
Volgens mij heeft de doorsnee gebruiker niet eens door wat voor een soort achteras eronder zit.
De reden voor het toepassen van een torsie as zijn uiteindelijk de kosten
 

thekawa

Forumguru
ik had op mn vorige auto (golf 6 variant) ook eibach 30mm. ik vond het heeerlijk rijden. Super direct sturen en wegligging. Alleen van die klote drempeltjes van 10cm breed zijn niet cool (zonder eibach ook al niet ;))

Ik rij nu een tijdje in een passat slowmotion met 18", maar dat ding heeft een wegligging van een dweil.

De o3 combi is zo goed als duidelijk en denk volgende week definitief maken. MET eibach ;)

de golf met eibach die helaas gejat is..... :(
1526v.jpg
 
Das een mooie hoogte. Ik denk alleen dat de eibach's de auto toch nog hoger laten staan dan dat omdat de O3 standaard nog veel hoger staat dan een golf6. Of werkt dat zo niet?
 
Bovenaan Onderaan