Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

paulus474

Senior Member
Daar ga ik dus ook vanuit, aangezien die Eibach verlagingsveren progressief zouden moeten werken...
 

rudolfi

Forumguru
Denk dat ik mn 03 combi ook ga verlagen, maar ik wacht even tot hij er is en hoe hij op deze hoogte bevalt.
Nr 1 op de lijst staat een bezoekje aan JD.
 

CDK

Forumguru
@Darkside, daar heb ik alle vertrouwen ik, hoor en zie hier verhalen langs komen op het forum van mensen met auto's die écht laag zijn en bepakt en bezakt met caravan of boottrailer nergens last van hebben ;)

greetz Corné
 
Wat moet je nemen als je meer dan 3 cm wil zakken? Dat vind ik echt nog te hoog. voor en achter 4 of 4,5 lijkt me het mooiste.
 

CDK

Forumguru
@sNielz, dan heb je een schroefset nodig, van bijvoorbeeld KW of Bilstein....

greetz Corné
 

s-line

Forumguru
Het is een feit dat je nou eenmaal moet afremmen bij drempels, DAAR ZIJN ZE OOK VOOR GEMAAKT.
Plus je auto vind het ook fijner met name alle ophang punten.
Als meer als 3cm wil kan je ook eibach sportline nemen is meestal rond de 4/5cm, en als je schokbrekers nog redelijk nieuw zijn kan het ook nog wel op je orginele schokbrekers.
Op mijn altea had ik ook 5cm eibach sportline veren op de orginele sport onderstel schokbrekers en daar heb ik zonder problemen 3,5jaar mee rond gereden.
 

Darkside

Forumguru
Je gaat er natuurlijk ook niet als een gekke overheen. Een vriend van mij had zijn crx verlaagd en die moest met 3km/u schuin over drempels. Dat is ook niet de bedoeling
 

CDK

Forumguru
how low can you go ;)
plankie extra in de midden dan glijd'ie er lekkah over heen :)
 

Orange860

Senior Member
Heb er een tijdje mee rond gereden, maar mijn vrouw (en ik stiekem eigenlijk ook) werden er helemaal knettergek van. Iedere drempel in de wijk voorzichtig nemen, liefst schuin erop en eraf. Met met kinderen achterin, volle tank en nog bagage was het echt stapvoets rijden.

En dan die klap als de trekhaak de grond raakte. Bam! Ging werkelijk door merg en been.

Ergo: verlagingsveren er onderuit, standaard er weer onder. Geen moment spijt van gehad.
 

paulus474

Senior Member
Pffff, je maakt het me wel moeilijk ;).
De ene vind het ok, en de ander vind het enorm stuiteren...
Lastig, lastig...
 

CDK

Forumguru
er zit een verschil in alleen veren of ook andere dempers, als e.e.a. op elkaar aangepast/afgestemd is kan het nog steeds comfortabel zijn

greetz Corné
 
@paulus474 : ik weet niet van waar U bent maar misschien woont er wel een forumlid met een verlaagde Octavia met eibachveren in uw buurt, simpel toch, ga even rijden met een verlaagde en U weet wat te verwachten :wink:
 

Antera

Donateur
FF update:

Er gaan 2 sets komen voor deze auto,

Nummers zijn al bekend

Verdere info is nog niet bekend,

Zodra die bekend is geef ik je die door,

Eibach veren op standaard dempers is super. Wel moeten de dempers niet te veel kmters al hebben gelopen anders heb je kans al snel op lekkende dempers.

Wil je toch lekker verlagen dan een KW Streetcomfort een zeer goed optie. Ook complete vaste verlagingen voldoen prima maar dan is altijd de vraag of de auto staat zoals je zou willen.

 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
ik zou zo weer voor KW gaan, vanavond nog even de 250 aangetikt en dat onderstel is echt G-E-W-E-L-D-I-G :)

greetz Corné
 
Bovenaan Onderaan