Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Flem_nl

Forumguru
Heb 5 jaar rondgereken met een Octavia Combi waar een Eibach set onder lag. Weggedrag was hierdoor vele malen beter dan af fabriek. Adviseer om contact op te nemen met @Antera. Hij kan je hier gericht advies geven en daarna het gekozen setje monteren. Vele op dit forum zijn je reeds bij hem voorgegaan!
 

JeSko

Forumguru
@Mdv53

Schroefset :) rijd veruit het beste. Hoef je daarom ook niet gelijk heel laag te leggen, enkel qua comfort win je al enorm veel tegenover enkel veren, combinatie Eibach veren oem dempers is het gewoon net niet, imo is het heel onrustig op drempels, de auto gaat er van stuiteren in de kont. Heb nu al met alles gereden, oem dempers plus Eibach, schroefset AP, ST en KW, en de volledige setjes zijn veruit het aangenaamste. Eibach dempers plus Bilstein dempers is ook top, die dempers zijn echt ontwikkeld om met kortere stuggere veren samen te werken en dan zak je maar 3 cm of 4.5 afhankelijk van de veren.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Zelf een KW streetcomfort set onder de Fabia 3 combi gehad en was daar zeer tevreden over.
HAd set van ander lid op forum hier overgenomen en door antera laten monteren en echt nooit spijt van gehad deze set gekozen te hebben.
Nieuw zijn ze aan de prijs misschien maar mijn inziens elke cent 100% waard
Bij me Fab 4 ben ik momenteel redelijk tervreden over de fabrieksset ( na 1500Km ) maar mocht in toekomst deze toch tegen gaan vallen dan komt er zeker weer zo'n set onder.
 

EdK

Forumguru
Ongetwijfeld @JeSko , maar ik praat vanuit mijn ervaring die ik met deze set heb.
En zelf was ik met de KW net zo duur uit in dit geval als de AP.
En vanuit die ervaring zal ik snel geneigd zijn om voor mezelf dus zonder meer voor KW weer te kiezen.
 
Ik had onder mijn O3 destijds een setje Eibach laten monteren door @Antera. Wat een rijgenot! Strak in de bocht en heerlijk direct. En het ziet er ook nog eens mooi uit!

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk
 

JeSko

Forumguru
@Mdv53

Ja veel mensen hebben deze set gehad onder hun O3, ik had dezelfde maar dan onder de Superb2 en dat reed echt heel goed. Denk ook niet dat ik in al die tijd iemand geweten heb die niet tevreden was van AP onder hun Skoda, beste koop qua prijs/kwaliteit.
 
Alleen de Eibach veren met originele dempers?
Inderdaad met originele dempers. Ik had de auto destijds nieuw en @Antera had destijds aan dat zolang de originele dempers vrij nieuw zijn dit geen probleem was. Dat zal in jouw geval anders kunnen zijn. Wellicht dat Antera je kan adviseren...

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan