Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Topic in 'Octavia III' gestart door paulus474, 05-06-2013.

1. Tuur71

Tuur71 Actief lid

En welke Bilstein zijn het geworden ?

2. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

RDw site :-)

Alleen de achteras zal je even moeten bekijken

3. Rofffel

Rofffel Forumguru Donateur

Ik heb dus aslasten 1. 990 en 2. 970
    Is dan de E10/79-010-03-22 de juiste verenset?
    Weet jij dit @Antera?

Laatst aangepast: 25-01-2018
  4. pr0mo

pr0mo Lid

Stugger als voorheen of juist comfortabeler?

5. Ocatavia CW

Ocatavia CW Forumguru

Dus een caravan kan je er ook niet meer aan hangen, want dan verander je toch ook de hoogte?, beetje lariekoek verhaal.
    Het zal zeker kunnen dat ze je koplampen dan wel opnieuw af moeten regelen.

6. Antera

de 03-22 is voor een maximale vooraslast van 985 KG dus niet voor jouw auto. jouw auto zit daar net boven en monteren van deze set kan ervoor zorgen dat hij te ver doorzakt en doorslaat. je hebt de 04-22 nodig

Let wel dat we uitgegaan zijn van ene model met torsie as

Laatst aangepast: 31-01-2018
    Rofffel vindt dit leuk.
  7. Antera

hangt af welke dempers je plaats. Als je Bilstein B4 monteert is het hetzelfde als oem ga je naar de B6 of hoger dan worden ze wel wat stugger

8. Rofffel

Ongeacht of ik de gok wil nemen voor die 5 kilo verschil: zou een veer, die bedoeld is voor hogere aslasten, de auto minder diep laten zakken?
    Ik twijfel erg tussen de pro-kit en de sportline. Ik ben lage auto's gewend en ben van de generatie: how low can they go.. een schroefset vind ik niet passen bij een octavia en loopt me teveel in de kosten.
    Als de dempers straks lek zijn, zet ik er idd bilsteins onder. Hier heb ik van mijn andere auto's een goede ervaring mee.

Moraal: maakt die 5kg verschil veel uit in de verlaging?

9. EdK

EdK Forumguru

Ach gaat je ff naar de sportschool en train je er toch ff 5Kg vanaf ! probleem opgelost....:pardon:

Brains75 en Rofffel vinden dit leuk.
  10. Antera

Eibach maakt hun sets niet voor niet op de betreffende gewichten en ook met TUV keuringen en als jij het niet erg vind dat je je veren overbelast met alle gevolgen van dien eventueel :pardon:. Dus ja dat maakt zeker verschil. En ja je auto kan iets hoger gaan liggen met de zwaardere set.

Peter-036 vindt dit leuk.
  11. Rofffel

Dank @Antera voor je advies.
    Ik ga er eens goed over nadenken!

12. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Wordt de maximale aslast in de praktijk ook daadwerkelijk gehaald, oftewel is er ooit sprake van volle belasting?

13. Jasper-RS

Jasper-RS Forumguru

Bij wat voor kilometerstand kwam dat aan het licht? Mijne is ook vanaf nieuw eibach verlaagd en nu 63d km gedraaid. Dempers zijn nog kurkdroog

Pendragon vindt dit leuk.
  14. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Bij heel hard remmen zal op de vooras zeker de maximale aslast gehaald (of overschreden) worden.

15. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Jawel, maar dat is in het normale verkeer zeer incidenteel - en daar moet-ie sowieso tegen kunnen. 99% van de tijd komt-ie niet eens in de buurt van die waarde. Voor die incidenten moet e.e.a. echter toch aardig (over)gedimensioneerd zijn.

Dus net zoals ik in alle gemoedsrust 60 kilo kogeldruk aandurf waar officieel 50 is toegestaan (liever zelfs, want het rijdt stabieler), zie ik die 5 kilo op 985 niet als een overbelasting van enige betekenis. De vraag is alleen of het bij een keuring niet aan het licht zou komen.

16. Peter-036

Ik denk ook niet dat het er bij een keuring uit zou komen, maar bij een (beladen) noodstop wil je zeker niet dat de auto op de (bump-)stops terechtkomt, want dan is 'ie (ondanks abs) onbestuurbaar. En dan zal het hopelijk (en waarschijnlijk) niet op die 5 kilo aankomen.

Antera vindt dit leuk.
  17. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Juist die ABS zal ook dat inveren nog enigszins inperken, lijkt me zo?

18. Peter-036

Juist niet: die gaat voor de grootst mogelijke vertraging. Bij blokkerende wielen komt de neus weer wat omhoog, en, (dit terzijde) dan kan de auto meer gaan 'stuiteren'.

19. Antera

omtrent die 5 kg ja dat kan zeker verschil maken tussen wel en niet veilig of anders. wel een keer gehad met plaatsen schroefset op een A3 8V. Die klant had zelf de set gekocht en had dan wel 10kg totaal verschil. maar kan je vertellen dat de auto toch rare geluiden enz ging maken en na plaatsen juiste veren problem solved.

het kan een hele discussie zijn natuurlijk maar waarom zouden ze bij alle merken dan een grens trekken van een ....KG om daarna een andere te maken wat niet alleen met de verlaging te maken heeft enz.

Zet hem maar eens op de weegbrug of speciale brug voor meten aslasten.

Rofffel vindt dit leuk.
  20. Rofffel

Het zet mij toch aan het denken.
    Ik zou het liefst de prokit pakken maar heb nu een voorbeeld van iemand die dezelfde aslasten had en vond deze toch best hoog staan nog.
    Misschien dat ik toch voor de sportline ga. Deze heeft aslasten 1070 voor en 1000 achter met een verlaging van 40 tot 50mm.
    Ik ben nog even in de twijfelfase...

Edit: kogel door de kerk: sportline veren besteld. Met als nadeel dat ik mogelijk NOG sneller ander dempers nodig zal hebben. Mooi excuus voor Bilsteins ;)

Laatst aangepast: 28-01-2018

Deel deze pagina