Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Antera,

Kun jij mischien aangeven welke ProKit veren er onder de 1.5TSI Combi moeten?
Bij Eibach zelf staat er nog niets en tegen de tijd dat dealer ze gaat monteren zou ik graag even willen dubbelchecken dat ze de juiste er onder gaan zetten...
 

Rofffel

Forumguru
Kijk even naar je aslasten.
Die staan op een plaatje bij de bestuurdersdeur.
Adhv deze waardes kan er gekeken worden.
 

Antera

Donateur
Antera,

Kun jij mischien aangeven welke ProKit veren er onder de 1.5TSI Combi moeten?
Bij Eibach zelf staat er nog niets en tegen de tijd dat dealer ze gaat monteren zou ik graag even willen dubbelchecken dat ze de juiste er onder gaan zetten...

Dat kan zeker maar heb helaas wel kenteken of aslasten nodig anders kan ik er niks zinnigs over zeggen. Ook belangrijk of hij een torsie of multilink as heeft al zou het als het goed is de eerste zijn
 

Rofffel

Forumguru
De Eibach Sportline zit eronder!
Goed te doen, alleen rechtsvoor even lopen klooien (lange gedeelte van de as waardoor de draagarm niet verder wilde zakken).
Hij is laag maar rijd nog heerlijk! Ik ben blij verrast.
Vrijdag even laten uitlijnen, hopen dat het 'nazakken' er dan wel uit is.
Genoeg gepraat hierbij een indicatie van de Sportline veren:
360.jpg
 
Ik heb net een combi besteld met originele vering, verlaging fabriek 15 mm was maar 150 euro meerprijs maar ik vrees een beetje dat het comfort veel minder gaat zijn, iemand ervaring mee?
 

MaxN

Donateur
Volgens mij veranderd het comfort niet met het verlagen.
Als er andere dempers onder komen kan dit wel veranderen.
 

CDK

Forumguru
Ik heb net een combi besteld met originele vering, verlaging fabriek 15 mm was maar 150 euro meerprijs maar ik vrees een beetje dat het comfort veel minder gaat zijn, iemand ervaring mee?
Die 15mm die zie je niet en die voel je ook niet. Een setje van bijvoorbeeld Eibach die 3cm lager gaat dat zie je wel en voel je ook. Het geeft je meer contact met de weg en daar moet je van houden.
 

MaxN

Donateur
Het is de optie verlaagd sportchassis, geen idee of het dan enkel veren zijn.

Ik kom uit een S2C en rijdt nu in een O3C RS en dat is zeker geen onconfortabele auto.
Ik ga er van uit dat dit op de "gewone" O3 ook geen probleem zal zijn.
Met grote velgen ga je meer confort inleveren denk ik.

P.S. Stel je even (kort) voor in het daarvoor bestemde topic. Wordt altijd op prijs gesteld.
 
Ik kom uit een S2C en rijdt nu in een O3C RS en dat is zeker geen onconfortabele auto.
Ik ga er van uit dat dit op de "gewone" O3 ook geen probleem zal zijn.
Met grote velgen ga je meer confort inleveren denk ik.

P.S. Stel je even (kort) voor in het daarvoor bestemde topic. Wordt altijd op prijs gesteld.
Ga ik doen :) De 150 euro is verleidelijk om het te doen maar inderdaad 15 mm is echt helemaal niets. Heb nu 17 " velgen, bedoeling is een sportieve (uitziende)gezinswagen te hebben.
 

Pendragon

Forumguru
De Eibach Sportline zit eronder!
Goed te doen, alleen rechtsvoor even lopen klooien (lange gedeelte van de as waardoor de draagarm niet verder wilde zakken).
Hij is laag maar rijd nog heerlijk! Ik ben blij verrast.
Vrijdag even laten uitlijnen, hopen dat het 'nazakken' er dan wel uit is.
Genoeg gepraat hierbij een indicatie van de Sportline veren:
360.jpg
Mogen nog wel een paar spacers tussen
 

Pendragon

Forumguru
Volgens mij veranderd het comfort niet met het verlagen.
Als er andere dempers onder komen kan dit wel veranderen.
Zeker wel. De veren zijn ook stugger en reageren anders dan de originele veren. De autoigt ook sportiever op de weg en neemt kleine hobbels anders dan met originele veren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rofffel

Forumguru
Ziet er goed uit Roffel! Bedankt @Pendragon ;)
Ik wacht even af welke zomerslofffen er onder komen.
Heb liever goede fitment in de zomer met de hoop dat deze ook goed komen te liggen.
Ga geen twee sets spacers aanschaffen namelijk :tegek:
 

Mdv53

Lid
Ik zit met het volgende probleem. Ik rij een Skoda Ocatavia 1.0 tsi 2018 hatchbak. Als ik de auto in een parkeergarage zet, dan gaat de klep dermate ver omhoog dat deze op sommige plekken tegen het plafond kan komen. Om dit te voorkomen wil ik de auto graag verlagen, de auto heeft +- 48000km gelopen, vandaar dat mijn oog is gevallen op eibach verlagingsveren.

Nu heb ik al heel wat foto's voorbij zien komen, de ene foto met een pro (-30mm) zie er goed uit, terwijl de een andere octavia je haast geen verschil ziet. Heeft iemand ook nagemeten wat de voor en na stand is met een pro kit?

Bij de sportline zou deze -45mm omlaag gaan, ik ben hier een beetje huiverig voor. Ik heb ooit een superb gehad die 40 a 45 mm verlaagd was en kwam bij veel drempels met de trekhaak over de straat. Nu is een Superb geen Octavia maar goed. Heeft iemand van deze set ook de voor en na aantal cm zakking gemeten?

Hierbij een huidige foto's van de zijkant van de Octavia. De Octavia staat op 17 inch velgen. Wordt in de toekomst nog 18 inch, maar dat komt dit jaar niet meer.
 

Bijlagen

  • octavia.jpg
    octavia.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 18

JeSko

Forumguru
Huh... De klep van een O3 hb die tegen het plafond komt, dan neem ik aan dat in die garage geen enkele SUV parkeert? Een verlaging van 30 mm is trouwens altijd nagenoeg hetzelfde, afhankelijk van slijtage dempers zullen de verschillen echt heel miniem zijn, dat is op het oog niet zichtbaar, de visuele verschillen die jij ziet hangen af van de stijl van het gekozen wiel, breedte van de velg, type velg, grootte van de velg, getrokken band of niet, die maken visueel een verschil. 45 cm kan ook maar dat vind ik persoonlijk veel te veel op originele dempers, die gaan daarvan rap slijten.
 
Bovenaan Onderaan