Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Antera

Donateur
Je moet inderdaad uitgaan van de een standaard onderstel. Greenline is standaard al lager en daar moet de standaard verlaging nog van de 30mm verlaging af halen.

Streetcomfort rijd veel beter dan een setje eibach op OEM dempers. Daarnaast zijn de OEM dempers niet op die verlagingen gemaakt en kan dit zorgt voor snel versleten dempers al valt het over het algemeen wel mee als je maar vanaf nieuw monteerd. Wel zullen de dempers een kortere levensduur krijgen maar bij het verlagen na b.v. 10K zullen de dempers sneller kapot zijn als je die gaat gebruiken voor verlagen
 

thekawa

Forumguru
Je moet inderdaad uitgaan van de een standaard onderstel. Greenline is standaard al lager en daar moet de standaard verlaging nog van de 30mm verlaging af halen.

Streetcomfort rijd veel beter dan een setje eibach op OEM dempers. Daarnaast zijn de OEM dempers niet op die verlagingen gemaakt en kan dit zorgt voor snel versleten dempers al valt het over het algemeen wel mee als je maar vanaf nieuw monteerd. Wel zullen de dempers een kortere levensduur krijgen maar bij het verlagen na b.v. 10K zullen de dempers sneller kapot zijn als je die gaat gebruiken voor verlagen

is dat zo? heeft een greenline niet alleen kortere veren? lijkt me toch geen andere dempers te hebben? dus als die veren er onderuit gaan en een eibach eronder, zit je toch even 'laag'?

Mij is verteld dat zolang je niet >3cm gaat de meeste dempers dit gewoon goed aankunnen. Ik heb er persoonlijk nooit veel problemen mee gehad.

ben het wel compleet eens dat een complete streetcomfort set beter is afgestemd dan alleen de veren vervangen. Echter is alleen veren vervangen vaak wel iets goedkoper en volstaat mijn inziens voor de gemiddelde snelweg km-maker.
 

Antera

Donateur
Waar heb ik genoemd dat een Greenline kortere schokbrekers heeft??

Een green line staat +/- 2cm lager dan een standaard O.

Dit betekend dus dat als je en Green line met deze veren gaat verlagen dat de auto nog maar 1cm meer zakt dan met zijn green line onderstel.

Een normale versie verlaagt daadwerkelijk 3cm.

Uiteindelijk staan ze dan beide wel op dezelfde hoogte. Maar ik wil vermijden dan met mensen denken dat een green line ook nog 3 cm zakt met deze veren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

thekawa

Forumguru
Waar heb ik genoemd dat een Greenline kortere schokbrekers heeft??

Een green line staat +/- 2cm lager dan een standaard O.

Dit betekend dus dat als je en Green line met deze veren gaat verlagen dat de auto nog maar 1cm meer zakt dan met zijn green line onderstel.

Een normale versie verlaagt daadwerkelijk 3cm.

Uiteindelijk staan ze dan beide wel op dezelfde hoogte. Maar ik wil vermijden dan met mensen denken dat een green line ook nog 3 cm zakt met deze veren.

ahh ok. dat had je ook niet gezegd, maar maakte ik eruit op ;)
maar goed, zou een greenline dan echt een andere ophanging hebben? of gewoon standaard ophanging en al andere veren die 2cm verlagen. Dan is bij een eibach set toch die -2cm deraf en -3cm derop?
 

Antera

Donateur
ahh ok. dat had je ook niet gezegd, maar maakte ik eruit op ;)
maar goed, zou een greenline dan echt een andere ophanging hebben? of gewoon standaard ophanging en al andere veren die 2cm verlagen. Dan is bij een eibach set toch die -2cm deraf en -3cm derop?


idd helemaal juist maar wel met nieuwe dempers. dempers die al wat hebben mee gemaakt kunnen daarna alsnog sneller kapot gaan
 

Wesly

Senior Member
Hier een reactie van iemand op een ander forum:
"A6 SW said:
08-02-10 21:15
Re: Koni of Eibach pro kit of FK high tec
Ik ben zelf in het bezit van een A4 3.0 V6 Quattro avant met 18" en een Eibach pro-Kit. Ik heb tevens een BMW 3 serie touring uit 2007 met ook een Eibach Pro Kit. Elke kilometer die ik rij, rij ik dus met Eibach en ik wil eigenlijk niets anders meer. Ik heb ook met Apex gereden maar Eibach is het toch echt helemaal naar mijn mening. Ondanks het lagere rubber van de 18", doet Eibach alles wat je ervan zou verwachten. De auto rolt veel minder, stuurt strakker en is toch niet oncomfortabel. Tevens is de verlaging niet té extreem. het maakt hem net even wat stoerder, de wielen vullen mooi de kasten. 30mm verlagen is voor dagelijks gebruik ( ik woon midden in Amsterdam ) uitstekend te doen, ondanks de drempels. 1000km naar bijvoorbeeld een vakantie adres is ook geen probleem, integendeel. Ik voel me veel meer één met de auto door deze veren. Lijkt wat overdreven, maar waar. Kortom, van een Eibach Prokit krijg je geen spijt."

Ik denk dat als het je alleen gaat voor het gezicht en hetzelfde comfort wilt behouden als origineel en misschien iets scherper wilt sturen dat je gewoon voor Eibach kunt kiezen.
 

CDK

Forumguru
op zich is er ook niets mis met eibach, die veren zijn helemaal ok, het gaat hem om de dempers.... probeer eens of je een ritje kan maken met eibach verlaging icm 18" je zal wel degelijk merken dat het minder comfortabel zal zijn, maar voor het gezicht alleen is het sowieso prima hoor, en het rijd zeker niet slecht! maar zoals ik al zei, probeer of je er mee kan proefrijden, dan kan je later ook geen spijt krijgen :)

greetz Corné
 

Wesly

Senior Member
Anders kijk ik eerst wel hoe ze staan op het std onderstel. Maareeeh is het geen idee om dan de veren van een greenline te plaatsen. Deze bieden misschien het beste van twee werelden. Klein beetje verlaagd en iets comfortabeler?
 

Wesly

Senior Member
Anders kijk ik eerst wel hoe ze staan op het std onderstel. Maareeeh is het geen idee om dan de veren van een greenline te plaatsen. Deze bieden misschien het beste van twee werelden. Klein beetje verlaagd en iets comfortabeler?
 

CDK

Forumguru
ik heb het standaard sportonderstel gehad = identiek aan de greenline, dat rijd zonder meer goed en comfortabel, alleen is dat niet wat ik verwachtte qua verlaging, vandaar dat ik later een kw schroefset heb laten monteren
 

Fean

Forumguru
Lees ik nu dat de RS 12mm lager ligt? Dus hoger op de poten dan een Greenline...?

Straks oogt een 1.2 Greenline sportiever dan de RS ;)

Dan is Eibach 30mm we heel erg laag of zie ik dat verkeerd?
 

Antera

Donateur
Ik heb ondertussen een setje Eibach veren binnen liggen voor een O3 voor een een klant om zijn auto te verlagen. De afspraak staat pas de 24ste mits hij eerder wil. Kan dan meer zeggen
 
Ik heb ondertussen een setje Eibach veren binnen liggen voor een O3 voor een een klant om zijn auto te verlagen. De afspraak staat pas de 24ste mits hij eerder wil. Kan dan meer zeggen

Antera is de kw set ook al beschikbaar voor de o3 mijn auto komt eind september
 

Antera

Donateur
Dan gaan we zeker een foto plaatsen. Hij kan niet eerder vanwege het feit dat hij nog op vakantie is. Dus de 24ste worden ze gemonteerd en volgen de foto zo ie zo op mijn Facebook van de zaak

Schroefset van kw moet ik weer eens navragen. Stuur daarvoor ff pb en voor diegene die de auto al hebben enig idee van de type aanduiding?
 

Jarsiv

Senior Member
Zit er ook zwaar over te denken, heb nu 17inch velgen maar lijken net skelterbandjes :) ben alleen benieuwd moet het gaat kosten incl montage
 
Bovenaan Onderaan