EGR zelf vervangen( iemand al gedaan)

Het is zoals ik het zie een spook die net na de garantieperiode opkomt bij iedereen. De KMstand is niet zo relevant daar er volgens mijn dealer ook auto's met 30.000 km al aan de beurt zijn. Ook de berijders stijl lijkt geen invloed te hebben. Oorzaak ik heb geen idee maar het lijkt echt een ontwerpfout of slecht serie te zijn.
 

rocket

Senior Member
Dit viel eigenlijk niet onder de garantie maar heb een offerte laten maken met een prijs tussen de 500€ en 600€ een week later belde ze dat de coulance regeling versoepeld was 100% onderdelen 70% arbeidsloon en de dealer 30% . En ik hoe niks tebetalen

Edwin
 
Dat is goed nieuws,... hopelijk geld dit bij alle dealers. Tot nu toe nog geen klachten, maar het zal niet lang meer duren ben ik bang.
 
@Rocket...dan heb je waarschijnlijk een dealer die wel iets extra voor je doet. De mijne wijst naar Pon en Pon wijst (4 weken na indienen van mijn klacht) naar de dealer. Ik heb 30% zelf betaald en dat vindt Pon zelf heel erg coulant. Ik heb immers nu weer een hele nieuwe EGR klep en daar mag ik best iets voor betalen zo werd mij verteld. Volgens de dealer had ik dan maar garantie moeten bijkopen en heb ik bewust risico gelopen. Ik wacht inmiddels al 4 weken blijkbaar tevergeefs op een schriftelijke motivatie. Ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee. (probleem deed zich bij mij 9 weken na afloop garantie voor bij 39000 km)
 
Rotor Heerlen is mijn dealer...ik was tot nu toe tevreden. Wat ik nu vooral jammer vind is dat dealer en importeur naar elkaar wijzen. Omdat ik toch een ruimere auto wilde heb ik ze ook nog een kans gegeven voor een mooie offerte maar de inruilprijs was hetzelfde als dat van de eerste de beste opkoper. Had ook wel plezier aan een Yeti. Morgen haal ik mijn nieuwe Opel Zafira op. Op korte termijn heeft men een beetje aan mij verdiend maar nu wel een klant kwijt. Eigen keuze.
 

Skoody Boo

Actief lid
Volgens de dealer had ik dan maar garantie moeten bijkopen en heb ik bewust risico gelopen.
Wat een gel*l. Met dit soort onzin kraakt de dealer zelf het product af dat hij verkoopt.

30% bij betalen omdat je dan weer zo'n fijne nieuwe EGR-klep hebt? Gunst gunst, een HELE nieuwe EGR-klep, waarvan bewezen is dat die wel twee hele kalenderjaren meegaan. Als 2 jaar 30 procent is dan is in die visie zo'n klep normaalgesproken na 6 jaar en 8 maanden stuk?

Echt heel laag bij de grond om eerst dit te presteren en dan je nog in te peperen dat je dan maar garantie had moeten bijkopen.
 

MacManiac78

Forumguru
We kunnen toch ook gezamenlijk een petitie o.i.d. starten om daarmee een sterker front te maken. Die EGR van de 1.2TDI is van inferieure kwaliteit en PON doet zich er ook makkelijk vanaf.
Bezoekadres:
Rondebeltweg 31
1329 BN ALMERE

Telefoon 088 60 60 100
Fax 088 60 60 101
E-mail info@pon.com

Postadres:
Postbus 30052
1303 AB ALMERE

 
Prima idee: Ik doe mee. Er kan natuurlijk altijd een onderdeel niet deugen maar los het dan gewoon netjes op. Een terugroepactie was hier op zijn plaats geweest.
 
S

Sverige Krigaren

Vandaag auto gebracht bij Hamers voor het vervangen van de EGR klep , het kost me helemaal niks

Edwin



Komende week wordt mijn Fabia onderhanden genomen bij garage Hamers te Voorschoten. Ook EGR storing. Zonder problemen werd gezegd dat dit zonder kosten zal worden gerepareerd. Toch 2 jaar geleden de juiste dealer gekozen als ik sommige reacties van forumleden leest. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de service van deze garage; nu ga ik er van uit dat ook dit op zijn Hamers wordt opgelost. Tenslotte hangt de aankoop van een nieuwe Skoda bij Hamers (medio volgende jaar) van deze reparatie af.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb niet de hele draad doorgelezen en wellicht heeft iemand onderstaande link al gepost?
http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Als consument heb je recht op een deugdelijk product. Ook na de garantieperiode van 2 jaar. Je mag ervan uitgaan dat je auto niet na 2 jaar direct stuk gaat. (het is geen MP3 spelertje van een paar tientjes) en al helemaal niet als je het onderhoud bij een dealer hebt uit laten voeren.

Persoonlijk zou ik nooit instemmen met welke kosten dan ook, een EGR klep hoort gewoon nog niet na 2 of 3 jaar stuk te gaan! (de eerste 1.2 TDI's zijn volgens mij van 2010, dus oud kunnen ze nog niet zijn toch?)

Het is wel weer typisch Pon om een dergelijke houding aan te nemen, ik hoor steeds meer particulieren die geen VAG product meer kopen, puur om de houding van de Dealers en Pon. En ik kan dat op deze manier heel goed begrijpen.
 
Zeer netjes geholpen door Skoda Versluis in Zoetermeer door Marcel, EGR klep is vervangen zonder kosten van mijn kant ben dan ook heel tevreden over de jongens van de werkplaatsreceptie.
 

Buell

Lid
Goedendag,
Ik heb het zelfde met de EGR klep gehad, de auto had 74ooo km gelopen en is 4,5 jaar oud en dit word er gezegd door de importeur Pon:
Geachte heer Van Hooven,


Hartelijk dank voor het toesturen van de opgevraagde gegevens. Wij betreuren wij het dat u met uw Fabia met onverwachte reparatiekosten wordt geconfronteerd. Zoals mijn collega al in het onze eerste reactie heeft gemeld, zijn dealers zelf verantwoordelijk voor de behandeling van vragen en klachten; de dealer waar u uw Fabia heeft gekocht is uw aanspreekpunt. Ik moet u melden dat wij geen coulance verlenen in de reparatiekosten. Hieronder zal ik dit aan u toelichten.


Pon Mobiel is importeur voor ŠKODA in Nederland en de verkoop en service van onze producten aan de consument geschiedt middels de officiële ŠKODA–dealers. Als binnen de garantietermijn zich een defect voordoet, als gevolg van een materiaal- en/of fabricagefout, zal binnen door de dealer kosteloos herstel kunnen worden uitgevoerd. Inmiddels is deze termijn voor uw auto met ruim 2 jaar overschreden, zodat herstel op garantiebasis niet mogelijk is, ongeacht de oorzaak van de schade.


Na het verstrijken van de garantieperiode is het voor een officiële ŠKODA dealer altijd mogelijk om voor zijn of haar klant een verzoek tot coulance in te dienen. Bij de beoordeling van een dergelijk verzoek wordt rekening gehouden met diverse factoren zoals leeftijd, kilometerstand, onderhoudshistorie volgens fabrieksvoorschrift én bovenal de loyaliteit aan ŠKODA (met andere woorden: heeft de officiële ŠKODA-dealer, die de auto aan u heeft mogen leveren, ook het onderhoud aan uw auto mogen uitvoeren). Coulance is een middel, waarmee de dealer een trouwe klant toch nog financieel tegemoet kan komen na afloop van de garantietermijn.

Gezien het feit dat onderhoud niet bij een ŠKODA-dealer wordt uitgevoerd, moet ik u melden dat er vanuit ŠKODA geen coulance beschikbaar is.


Hoezeer ik de ontstane situatie betreur, kan ik u geen ander bericht sturen.
 

CDK

Forumguru
@Buell, sorry, maar dat weet je als je onderhoud elders laat uitvoeren, ook al heeft dat niets met mindere kwaliteit van onderhoud te maken, zo zijn de spelregels nu eenmaal. Zo wordt ook het bestaansrecht van merkdealers in stand gehouden ;)
 

passatboy

Forumguru

de oplossing voor al uw problemen , mensen zet de stap , zoek een goede tuner , laat heel die rotzooi verwijderen ( het vervuilt uw hele motor , inlaatspruitstuk , turbo etc...) het gaat om de zoveel km stuk omdat het gewoon vol loopt met smurrie ,en er is totaal geen verschil te zien tijdens de meting van roetpartikels bij de apk ( en in belgie zijn ze er streng in )
na verwijderen of afdoppen (dichten) laat het programma verwijderen door die tuner voor de foutcode die men anders krijgt ,
egr is en blijft het slechtste wat men ooit op een motor heeft bij gezet
 

peterrapid

Forumguru
@passatboy je hebt gelijk maar toch kleine bemerking voor de Belgische leden, zorg wel dat je motor goed is warm gereden vooraleer je de keuring binnen gaat zonder EGR, en als je een uurtje staat aan te schuiven in de rij naar de keuring kan dit een probleem opleveren.
 
Bovenaan Onderaan