EGR zelf vervangen( iemand al gedaan)

Zie overige EGR topics op dit en andere fora... EGR problematiek is er al een tijd, en zoveel dealers er zijn, ,zoveel verschillende aanpakken. Mijn dealer in Purmerend (Lakeman) heeft de gehele EGR klep/koeler kosteloos onder coulance vervangen. Het defect was net een half jaar na de gerantie en ongeveer 80000 km gelopen. Een kostenpost van ruim 600 euro voor iets wat zo vaak voorkomt is echt niet netjes. En aangezien het een algemene trend lijkt moet je hier echt geen genoegen mee nemen.

Overigens kun je wel een rechtsbijstandsverzekering inschakelen, maar als de kosten 600-700 euro zijn, dan zal die verzekering eerder die kosten vergoeden dan een procedure starten. De kosten voor een procedure zijn waarschijnlijk hoger...

In ieder geval succes met de afhandeling.
 

Chatslet

Forumguru
@passatboy: Als jij een tuner aan wijst die dat kan bij een 1.2 TDI dan denk ik dat je hier je eigen plaatsje op de wall of fame krijgt.
 

passatboy

Forumguru
@passatboy: Als jij een tuner aan wijst die dat kan bij een 1.2 TDI dan denk ik dat je hier je eigen plaatsje op de wall of fame krijgt.
als iemand zijne 1.2tdi eens ne dag kan missen of eens ne dag kan mee komen dan wil ik wel eens naar onze huis tuner gaan , de passatclub komt daar al jaren en tot nu toe kan ie echt alles op gebied van vag , jd engeneering is op dat vlak echt top, maar zoals ik al zeg iemand moet de stap wagen , en in de poel met de krokodillen springen ;)
 

passatboy

Forumguru
heb vandaag gebelt ze zijn druk bezig met de software van de 1.2 tdi , das al een goed teken , blijkbaar hebben die beestjes een hele moeilijke computer ( siemens), morgen krijg ik antwoord op wat ze al allemaal kunnen en hoe ver ze staan bij de software van de 1.2 tdi , all keep u al poste ,
 

Chatslet

Forumguru
JD Engineering heeft het inderdaad nog niet voor elkaar, geen enkele tuner eigenlijk. Zoals ik hier al eerder postte werken ze allemaal nog met externe ECU kastjes.
 

Noord26

Forumguru
JD is ook gewoon afhankelijk van anderen omtrent het kraken van de Siemens ECU en met correcte checksum kunnen aanpassen van dezelfde ECU. Ze zijn al 2 jaar met de ECU 'bezig', cq wachtende.. Anders had ik al lang van Mark vernomen dat het zo ver was. :eek:
 

MacManiac78

Forumguru
Helaas deels OFF-TOPIC....

Maar Gents,

De 1.2 TDI heeft een Delphi ECU.
Alleen de 1.2 TDI van Audi (A1) heeft deze niet. Seat, VW en Skoda wel.
--
Of de EGR zelf te vervangen is.... Alles is zelf te doen, vaak ontbreekt slechts de kennis "HOE". Hiernaast zit de EGR diep en ver weggewerkt, dus is het niet erg makkelijk.
Een nieuwe EGR moet ook ingeleerd worden.

heb vandaag gebelt ze zijn druk bezig met de software van de 1.2 tdi , das al een goed teken , blijkbaar hebben die beestjes een hele moeilijke computer ( siemens), morgen krijg ik antwoord op wat ze al allemaal kunnen en hoe ver ze staan bij de software van de 1.2 tdi , all keep u al poste ,
 

laagvlieger

Forumguru
heb vandaag gebelt ze zijn druk bezig met de software van de 1.2 tdi , das al een goed teken , blijkbaar hebben die beestjes een hele moeilijke computer ( siemens), morgen krijg ik antwoord op wat ze al allemaal kunnen en hoe ver ze staan bij de software van de 1.2 tdi , all keep u al poste ,


Deze vraag stel ik reeds 2 jaar bij diverse tuners en allen zeggen ze dat ze er volop aan werken. Is niet meer geloofwaardig.
Misschien als de nieuwe 1.2 TDI met 90pk haar intrede doet volgend jaar (en in meerdere modellen komt te liggen) dat er schot in de zaak komt.
 

MacManiac78

Forumguru
Beste Laagvlieger,

Waar heb je deze info vandaan? Dit zou inderdaad wat meer belangstelling voor de daadwerkelijke Delphi kraak te weeg kunnen brengen. Ik heb al eens gezocht naar deze info, maar kan het nergens terugvinden.
 

laagvlieger

Forumguru
Beste Laagvlieger,

Waar heb je deze info vandaan? Dit zou inderdaad wat meer belangstelling voor de daadwerkelijke Delphi kraak te weeg kunnen brengen. Ik heb al eens gezocht naar deze info, maar kan het nergens terugvinden.

Dat is al vrij lang geleden gelekt in persberichten. Zie het andere skodaforum(.eu). En het kan ook goed werkelijkheid zijn, met de nieuwe Euro 6 norm die in 2014 van kracht wordt. De huidige is naar de Euro 5 norm.
 

rocket

Senior Member
Heb het eindelijkvoor elkaar , offerte is binnen van de reparatie van de EGR , ik hoef geen cent meer te betalen dat is super
 
En helaas kan ik ook niet ontkomen aan het spook dat EGR klep heet gisteren met nog geen 70000 km de geest gegeven, vanmorgen naar de dealer geweest, ka niet anders zeggen dat ik naar zeer tevredenheid door Versluis behandeld werd. Nu maar hopen dat Pon ook zo denkt want als ik de prijs van alleen al het onderdeel hoorde sloeg ik stijl achterover bijna €400 en dan moet hij er nog in arbeidstijd geschat op 5 uur wordt vervolgd
 
Het schijnt dat de egr deel uitmaakt van een geheel wat compleet vervangen moet worden en de halve motor uitgebouwd moet worden om er normaal bij te kunnen dus sja.
 
Vandaag bij mijn ouders hun dealer geweest voor dit probleem. Kosten €150,= onder coulance.
Ik was namelijk bij mijn eigen dealer in Delft, die geen dealer meer was..... lol.
Daarna een andere dealer in Barendrecht, die rekende €900,= en moest ik nog maar afwachten wat er onder coulance viel. Waarschijnlijk zei hij, na lang moeilijk kijken. Op het onderdeel 70% en op het arbeidsloon 50%.

Conclusie..... Kijk goed uit waar je dit laat onderzoeken en laat maken. Ben er wel van overtuigd dat je dit niet zelf moet fiksen omdat het onderdeel ingelezen moet worden. En voor €150,= moet je niet het risico aangaan om iets verkeerd te monteren, fouten kosten meestal meer. Succes, en ik hoop voor mezelf vanaf volgende week, storing vrij verder te kunnen rijden met mijn faab.
 

rocket

Senior Member
Vandaag auto gebracht bij Hamers voor het vervangen van de EGR klep , het kost me helemaal niks

Edwin
 
Bovenaan Onderaan