Dingen die je niet waardeert in je O2

Michel

Forumguru
@Sitechris: heb dit probleem ook met de draaiknop van mijn lendesteun gehad. Je kunt hem weer eenvoudig terugduwen. Bij de onderhoudsbeurt heb ik er destijds naar laten kijken en heeft men een nieuwe knop gemonteerd, die wel goed blijft vastzitten.
 

DJB

Nieuw lid
Enige minpuntje

Enige minpuntje is dat bij mijn 1.8 TSI het optrekken nogal abrupt verloopt, ook al probeer ik dat rustig te doen. De auto wil er altijd als een haas van door bedoel ik.

Verder ben ik goed tevreden.
 

yal

Lid
Enige minpuntje is dat bij mijn 1.8 TSI het optrekken nogal abrupt verloopt, ook al probeer ik dat rustig te doen. De auto wil er altijd als een haas van door bedoel ik.

Verder ben ik goed tevreden.


zeker een DSG7, doet onze 1,8 TSI ook.
Behoorlijk irritant.

grtn yal
 

louigi58

Senior Member
geluid achterbanden

Vorige week mijn "nieuwe" 1.9 TDI Elegance BNS opgehaald 8-2008, aangezien deze 16" wielen had en ik mijn 17" Pegasus met net nieuwe banden toch mooier vond hebben ze deze onder de 1.9 gemonteerd.
Het eerste wat me opviel dat het bandengeluid vanuit de achterwielen wel lijkt verdubbeld. Ik heb het idee dat de achterwielkasten bij de 2.0 TDI Elegance van 2005 een stuk beter geïsoleerd waren.
Er is nog geen sprake van cuppen, banden zijn net nieuw ca. 2000 km.
Heenweg met oude 2.0 lekker stil, terugweg 1.9 met zelfde wielen plotseling veel bandengeluid vanuit de achterwielkasten.
 

Spaced

Senior Member
@ Louigi: Bekend issue bij de huidige versie. Ik heb er tegenwoordig een kleed overheen liggen en de afdekhoes dicht. Scheelt iets.

Sindskort klapt mijn rechterbuitenspiegel niet meer helemaal in of uit. Daar begin ik toch wel duchtig van te balen, gezien er pas 23.000km op de teller staat.
 

Ron-e

Lid
zeker een DSG7, doet onze 1,8 TSI ook.
Behoorlijk irritant.

grtn yal

Ik ervaar dat ook, als je te rustig je gas in trapt gaat het te langzaam, beetje gas er bij en hij wil vaak al weer terug schakelen en pzzzzoem!

Ik had gehoopt dat het een kwestie van wennen is...
 

meer

Nieuw lid
Enige minpuntje is dat bij mijn 1.8 TSI het optrekken nogal abrupt verloopt, ook al probeer ik dat rustig te doen. De auto wil er altijd als een haas van door bedoel ik.

Ik heb het ook, vindt het behoorlijk irritant.... Het gebeurt ook met achteruit rijden, en wanneer de hill-hold actief is. Met het wegrijden geef ik weinig gas en gebeurt er niets, dan maar wat meer gas, en daarna schiet ik er vandoor. Echter schakelt mijn auto niet terug, ik rij soms met 30-40 km/h een bocht door in de 4e versnelling, geef ik daarna gas, schakelt de auto niet terug tenzij ik de kick-down intrap.
 

hemi24

Forumguru
Het eerste wat me opviel dat het bandengeluid vanuit de achterwielen wel lijkt verdubbeld. Ik heb het idee dat de achterwielkasten bij de 2.0 TDI Elegance van 2005 een stuk beter geïsoleerd waren.

Mijn vorige was er eentje uit 2007 en ook ik heb sterk het idee dat er een deel van de isolatie rond de wielkasten is wegbezuinigd.
Dacht eerst dat het kwam door de overstap van de standaard 15" naar de 17", maar aangezien de winterbanden op 16" dezelfde zijn gebleven blijf ik bij het idee van mindere isolatie.

Heb vorige week een kofferbakmat besteld bij de dealer, de stoffen 4x4 versie, zal me benieuwen of dit helpt m.b.t. de geluidsdemping...
redirect.php
 
E

Ex-lid 2926

Of het technisch uitvoerbaar zou zijn weet ik niet, maar wat mij betreft zou Skoda geisoleerde binnenschermen mogen leveren. Zou ik wel wat geld voor over hebben.
Rijgeluiden vanuit de wielkasten zijn wel erg nadrukkelijk aanwezig.
 

RobPG

Lid
@Harrie D: Misschien hier eens informeren http://www.noisesolutions.nl/noise/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=28

" Veel auto’s maken onnodig veel lawaai. Dit lawaai ontstaat door wiel afrol geluid, motorgeluid, versnellingsbak, deuren, vloer etc.
Dit is niet alleen het geval bij oude auto’s maar ook bij nieuwe auto’s. Dit komt mede omdat autofabrikanten bezuinigen op isolatie materiaal. Om de auto stiller te maken hebben we diverse soorten isolatie leverbaar. Afhankelijk van de auto isoleren we de volgende onderdelen; vloer, versnellingsbaktunnel, wielkasten, dorpels, deuren, schutbord, kofferbak, motorkap en de motor.
Voor diverse auto’s hebben we ook pasklare sets. Hebben we geen pasklare set voor uw auto, dan kunnen wij deze wel samenstellen. Heeft u niet de kennis in huis om het zelf te doen? Wij kunnen ook de montage van de isolatie verzorgen, zelfs op locatie door geheel Nederland. "
 
Na 5 weken sturen in mijn auto zijn er een paar kleine dingen waar ik me aan erger, namelijk:
- Het piepen van de paraplu bak als je door de stad rijdt, drempels etc...
- Het duidelijk horen schuiven van de paraplu in die bak, jammer dat ze er geen kleine demping in hebben gemonteerd.
- Als ik telefoneer in de auto, wordt niet alles gemute, de navigatie blijft er maar doorheen zeuren, best wel irritant aan de telefoon, de andere mensen horen het ook zo goed.

Ben overigens verder zeer tevreden met mijn auto, goed keus geweest.
 

Rallye

Forumguru
- Het piepen van de paraplu bak als je door de stad rijdt, drempels etc...

Wat piept er dan? Is hij wel goed gemonteerd?

- Het duidelijk horen schuiven van de paraplu in die bak, jammer dat ze er geen kleine demping in hebben gemonteerd.

Dat probleem heb ik opgelost door beide einde van de paraplu op een (uitgevouwen/opgekrulde) plastic zak te leggen. Geen gerammel of geschuif meer!
 

Evilcomputing

Senior Member
Dat piepen heb ik ook geen last van.

En die bak is bij mij zowiezo wel vrij vol.

Overnight pakket, 2 paraplu's, werkverkeer bord, zaklamp.

Dus ik heb ook geen gerammel :D
 
Om van het hoorbaar shuiven van de paraplu af te komen is het inderdaad mogelijk om er iets tussen te leggen zoals jullie al aangeven, ik zit er aan te denken om er een stukje piepschuim op maat voor te snijden.

Monteren van de paraplubak is niet meer als hem erin schuiven en dan zou hij zo moeten blijven zitten. Ik bedenk me pas net dat het piepen van de paraplubak als ik over klinkers oid rijdt ook kan liggen aan mijn scheidingsnet, die ik ook heb. Ik heb het trouwens niet als ik op de autosnelweg rij.
Ik zal dit weekend eens kijken of ik het een en ander kan oplossen.
 

RobPG

Lid
@Ralph. Heb ze per email om prijsinfo gevraagd. Wellicht is er nog een groepskorting te bedingen :grin:. Wordt vervolgd.
 

Ralph

Lid
@Ralph. Heb ze per email om prijsinfo gevraagd. Wellicht is er nog een groepskorting te bedingen :grin:. Wordt vervolgd.

Die van mij is al erg stil, geen piepje of kraakje!
Afrolgeluid zou nog iets minder kunnen, maar ik vind het al een stuk minder dan de vorige uitvoeringen!!
 
Ik heb zowel een hondenrek als een paraplubak. Deze paraplubak veroorzaakt dat de korte kant van de afdekhoes tegen het hondenrek schuurt. Binnen 2 weken heb ik de paraplubak eruit gegooid. Een fatsoenlijk formaat paraplu past er al niet eens goed in en aan gepiep en gekraak heb ik een hekel. Anders had ik immers wel een Peugeot uitgekozen (ervaring met 307SW).
 
Bovenaan Onderaan