Dingen die je niet waardeert in je O2

sitechris

Donateur
- Isolatie kan beter, alhoewel de facelift versie wel beter is op dit gebied hoor je toch veel geluid onder de wielkasten.
- Rechtuitstabiliteit matig
- De jaren beginnen wel beetje te tellen. Met name het uiterlijk. Het is imo op zich wel tijd voor een nieuwe Octi.
 

lolhozer

Nieuw lid
De combinatie Amundsen-mObridge, de werking van de bluetooth en weergaven op de Amundsen van de telefoonlijst werkt totaal niet goed.
 

Avento

Lid
MIj bevalt de relatief slechte kwaliteit van de gebruikte materialen in het interieur maar matig. Het plastic van de armsteunen in de voorportieren bladdert na 3,5 jaar af, en de kleur van de bekleding is op sommige plekken al verschoten.
Overigens verbruikt mijn 2.0 TDI bijna geen olie, en dat bevalt me dan weer wel (de niet-afleesbaarheid van de peilstok weer niet).
 

Bas1975

Nieuw lid
Hier mijn lijstje wat naar mijn idee beter kan::biggthumpdown:

-Balans in onderstel; stugge dempers, weke veren
-Lawaai van 1.9TDI
-Banden lawaai, ook met nieuwe 'stiile'banden
-Bijgeluiden (rammel) in deuren door luidsprekers (Bolero+soundsystem)
-Vlekgevoeligeheid bekleding
-Geen lichtsensor mogelijk icm ABL
-Bij zware belading kofferruimte gevaar voor uitbreken
-Geen ESP standaard
-Geen melding als ruitensproeier leeg is
-Waardeloze constuctie trekhaak, zelf met hulpveren kan je soms niet uit een uitrit rijden zonder de grond te raken.
-Hoge drempel in kofferruimte
-Geen luchtkwaliteitssensor climmatronic, terwijl deze er wel zou moeten zijn
-Climatronic blaast erg hard en is niet constant qua temperatuur

Al met al een flinke lijst, zal dan ook de dag prijzen dat ik de Octavia weer mag inleveren voor een wat verfijndere auto
 

Darkside

Forumguru
Een aantal zaken weet je van te voren.
-1.9TDI is oude PD motor die algemeen niet bekend staat om zijn stille gedrag
-Geen lichtsensor icm ABL; Meer merken hebben beperkingen op mindere uitvoeringen
- Geen ESP standaard. Is nog niet verplicht en de O2 is al wat ouder. Zijn meer merken die dit nog als optie aanbieden
-Hoge drempel kofferruimte: Moet je toch gezien hebben.

Wat wel slecht is zijn
-algehele veer constructie dat er hulp veren te pas moeten komen
- vlek gevoeligheid bekleding
- raar dat er geen melding is van de euitensproeier. Volgens boekje moet dit er op zitten.
 
E

Ex-lid 2926

Hierboven wordt nogmaals aangevoerd dat de kwaliteit van de trekhaak onvoldoende is omdat de grond geraakt wordt, zelfs met hulpveren.
Volgens mij heeft de trekhaak hier niet zoveel mee te maken, maar is het meer de lange overhang achter die de schuldige is. De Octavia is een forse auto, maar staat wel op een "Golf" onderstel. Nu blonk de Golf V al niet uit met een lange wielbasis. Diezelfde wielbasis wordt dan ook nog eens toegepast op een nog langere auto, zoals de Octavia en de Jetta. Dan steekt er dus wel een erg lang stuk carrosserie achter de achteras uit.
 

coolrunnings

Actief lid
Ik heb voor mijn Oct tijdelijk in een VW Golf rondgereden en ook daar zit geen lampje voor de ruitensproeiervloeistof in. Dat hangt dus van het model af wat je besteld hebt. Blijf het vreemd vinden dat zo'n kleine feature niet standaard aanwezig is, maar goed.
 

yal

Lid
bij mijn bora haalde ik de zittingen uit de auto+hoofdsteunen en klapte dan de achterbank om, dan lag deze wel vlak. Ga dat ook bij de Skoda proberen.

De stem van de columbus is zwaar irritant, wat een dialect. A1 zegt ze als
'A unn' etc.

//coolrunnings// heb een Elegance gekocht, dus zal de tank nog eens wat leger rijden.....

Heb pas na aflevering een actief koolstof pollen filter door de dealer laten monteren, krijgen echter nog steeds de stank van auto's die voor ons rijdden in het interieur. Zal binnekort ff checken of dat filter er daadwerkelijk in zit.

Veer gedrag is idd. onrustig, zeker met belading. Laat nu ook hulpveren monteren.

grtn yal
 

French

Lid
@coolrunnings: Mijn O2 heeft wel een waarschuwingslampje (eigenlijk een melding in de Maxidot) voor de ruitensproeiervloeistof. Het staat mij bij dat je die alleen hebt als je koplampsproeiers hebt.
 

Cyrus

Actief lid
Ik heb een Ambiente uit 2007, zonder maxidot, en daar zit gewoon een waarschuwingslampje voor de ruitensproeiervloeistof in.
 

Rolle

Senior Member
Het hangt idd van de uitvoering af of er idd een waarschuwinslampje inzit.

Ik heb wel een macidot maar geen waarschuwing, de sensor is fysiek niet aanwezig.
 

Cyrus

Actief lid
Lijkt mij dat als het instrumentenpaneel voor de ruitensproeiervloeistof een waarschuwingslampje bevat dat kort gaat branden zodra je het contact aan zet, de sensor dan ook gewoon aanwezig is.

Maar goed, dat merk je vanzelf wel zodra dat tankje leeg is :)
 

hemi24

Forumguru
Nog iets wat me niet bevalt: het (bij)geluid wat vanavond bij thuiskomst onder de motorkap vandaan kwam.

Even afwachten wat de auto morgen doet, maar ik vrees dat ik wel een bezoekje aan de dealer moet brengen. Zo op het eerste oog (of beter gezegd oor) is het iets met de multriem (spanrol? lagers dynamo?).

Zou in ieder geval nog niet mogen na bijna 64k en iets meer als 1jaar!!!

Update: één dag later en de dealer in Assen heeft de auto binnen gehad en een nieuwe aircopomp geplaatst, wat blijkbaar de boosdoener was van het (bij)geluid... Onder garantie vervangen en we gaan weer vrolijk verder..!
 
Misschien niet de goede plaats, maar mijn 1.2tsi start koud soms met licht verhoogd toerental ca. 1200. Dat duurt minder dan 1 minuut, dan zakt het terug tot normaal, ook bij koude motor. Meestal draait ie stationair 600-700 rpm.

Hebben jullie dat ook en een idee waarom dat is? Ik heb gezocht maar zo snel niets kunnen vinden.
 

meer

Nieuw lid
Lijkt mij gewoon de choke, zeker bij koude motor wordt het toerental in het begin wat hoger gehouden om afslaan te voorkomen. Was bij mijn 1.8T in de Leon ook. Volgens mij niets om je zorgen over te maken.
 

Roel

Lid
Een minuut is wel erg lang.
Bij mijn 1.8 TSI zakt het toerental binnen de twintig seconden terug naar 700 rpm.
 
Bovenaan Onderaan